Gå til innhold

Å bytte fra Fluoxetin til Brintellix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen erfaringer rundt dette?

Fluoxetin har virket bra på depresjon, og gir lite bivirkninger. Men det hjelper ikke på den stadig tilbakevendende angsten. 

Jeg bruker en del Sobril og Vival ila en måned, ettersom panikkangsten slår meg helt ut. Som regel blir jeg isolert i 2-5 dager, av min egen redsel. Jeg er ikke lenger i jobb... 

Kjenner på redselen for ikke å ha Sobril tilgjengelig til en hver tid, og det skremmer meg mtp avhengighet  

Sliter med GAD, og jeg synes det er vanskelig å jobbe konkret med angsten, da det er den minste ting som kan utløse angst/panikk. 

Leser så om Brintellix, og tolker det dit at denne medisinen kan virke noe mer angstdempende. Noen som har erfaringer rundt det?

Hvordan gjør man best et slikt medisinbyttet? Om det skulle komme til at det har noe for seg!

Tusen takk til deg om du vil skrive noen tanker til meg!

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, usikker skrev:

Er det noen som har noen erfaringer rundt dette?

Fluoxetin har virket bra på depresjon, og gir lite bivirkninger. Men det hjelper ikke på den stadig tilbakevendende angsten. 

Jeg bruker en del Sobril og Vival ila en måned, ettersom panikkangsten slår meg helt ut. Som regel blir jeg isolert i 2-5 dager, av min egen redsel. Jeg er ikke lenger i jobb... 

Kjenner på redselen for ikke å ha Sobril tilgjengelig til en hver tid, og det skremmer meg mtp avhengighet  

Sliter med GAD, og jeg synes det er vanskelig å jobbe konkret med angsten, da det er den minste ting som kan utløse angst/panikk. 

Leser så om Brintellix, og tolker det dit at denne medisinen kan virke noe mer angstdempende. Noen som har erfaringer rundt det?

Hvordan gjør man best et slikt medisinbyttet? Om det skulle komme til at det har noe for seg!

Tusen takk til deg om du vil skrive noen tanker til meg!

Hei . Jeg har også flere angstdiagnoser . Jeg gikk på cipralex . Den tror jeg virket på angsten mer pga bivirkningene. Jeg ble likegyldig og hadde " bomull " i hodet. Derfor ble jeg anbefalt brintellix fordi den skulle ha mindre bivirkninger. Jeg har brukt denne noen mnd nå. Blir litt kvalm til tider men ellers går det greit . Er mer klar i hodet og til stede med denne medisinen. Men den virker ikke så bra på angsten for min del...... 

Men alle opplever jo dette med medisiner forskjellig ..... 

Anonymkode: 12ad6...5e1

Skrevet

Takk for svar.

Jeg har også brukt Cipralex. Over en 4 års periode, men det var for 7 år siden. Jeg vil ikke tilbake til Cipralex, da jeg dessverre la på meg/fikk økt søtbehov. 

Føler jeg er i en håpløs kamp hva gjelder medisiner... Det er mange gode og virksomme med. mot angst, men de er vanedannende.

Jeg trenger noe jeg kan ta på daglig basis. Sobril/Vival slukker de værste flammene, mens angsten fortsetter å ulme hver dag, til en liten gnist setter det i full fyr igjen! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...