Gå til innhold

Hei. Hvor mye vallergan bør jeg starte med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med å få sove og har fått vallergan. Men er usikker på hvor mye jeg bør ta.... 10-20-30 mg? Og ca hvor mange timer før jeg ønsker å sovne?

Takknemlig for råd.

Hilsen Lotte

Anonymkode: 53c2d...cd8

AnonymBruker
Skrevet

Fant et tilsvarende spørsmål som hadde fått noen svar. 10 mg ca 2-3 time før sengetid.

Hilsen Lotte

yellow ledbetter
Skrevet

Elleve til tolv timer før du skal stå opp, har jeg hørt. Har ikke prøvd selv, men vet at du får skikkelig hangover når du våkner hvis du tar dem for seint. Sikkert lurt å begynne med 10 mg og heller trappe opp.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Elleve til tolv timer før du skal stå opp, har jeg hørt. Har ikke prøvd selv, men vet at du får skikkelig hangover når du våkner hvis du tar dem for seint. Sikkert lurt å begynne med 10 mg og heller trappe opp.

10 mg høres så lite ut, men det er kanskje nok til å begynne med.. Er redd for å bli liggende våken.. Tolv timer, jøss da bør jeg nesten ta det nå... Huff..

Skrevet

Vallergan hjalp meg ikke med å sovne, og det holdt meg heller ikke sovende (tok opp imot 20 mg). Var bare ufattelig trøtt dagen etter, kom meg rett og slett ikke opp av senga før 2 timer etter at skolen hadde startet. Så min opplevelse med vallergan var ikke en positiv en, men har hørt fra andre at det har hjulpet dem. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, seian skrev:

Vallergan hjalp meg ikke med å sovne, og det holdt meg heller ikke sovende (tok opp imot 20 mg). Var bare ufattelig trøtt dagen etter, kom meg rett og slett ikke opp av senga før 2 timer etter at skolen hadde startet. Så min opplevelse med vallergan var ikke en positiv en, men har hørt fra andre at det har hjulpet dem. 

Ok. Tok vallergan for drøssevis med år siden, det hjalp meg da så vil prøve igjen...

Skrevet

Har prøvd det meste får mine søvnvansker. Har endt opp med seruqvel 25-50 mg før leggetid Virker veldig tilfredsstillende for min del. Halveringstid ca 6 timer. Vallergan er også en type alergimedisin og en av bivirkninger er søvnig/døsighet. Pleide å ta ca 2-4 tab kl 21/22 tiden. Funger det så er det en god medisin. Verdt å prøve seg fram over en periode på to uker. Lykke til 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...