Gå til innhold

Hvorfor gidde å være hypoman

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

- når det bare er til å ta ekstra stor dose AP når man kjenner at en er unaturlig høyt oppe i sinnstilstanden? De fleste bipolare har vel AP? Da er det jo bare til å hive innpå en del større dose enn en pleier å gå på noen dager. Så får en sove og man blir seg selv igjen. Enkelt sagt. 

Så hva er det som gjør at man ikke gjør dette helt i begynnelsen og får tatt det før det eskalerer?

Istedet går en bare å driter seg ut. Både i RL og her på forumet.

Beklager alt idiotisk jeg har skrevet her inne. Er flau.

Anonymkode: 87306...a67

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at bipolar 2-pasienter må være stokk stein dumme i hodet når de tillater seg å være hypomane.

Greit nok at det er en sykdom, men når en har såpass selvinnsikt at en forstår at en nå er hypoman, eller begynner å bli det, så er det jo så enkelt å stoppe det.

Noe annet er det med bipolar 1, da har en mest sannsynlig ikke selvinnsikt når en har mani.

Noen innspill?

Anonymkode: 87306...a67

Skrevet

Jeg bruker abilify og kan ikke øke den. Tåler ikke seroquel og zyprexa

også driter jeg i om jeg dummer meg ut

den grensen er tråkket død for lenge siden.

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Hvorfor gidde å være hypoman? Vanlige meg er trist, slapp, treig, umotivert, lite effektiv, men helt ok.

Hypomane meg er lykkelig, energisk, har mye sex, er forelsket i livet, har mange ideer, utretter ting, er effektiv, sosial... Det er verdt "bivirkningene".

Mani er ikke verdt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...