Gå til innhold

Hvor mange pasienter har en psykolog?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tittelen sier vel alt, hvor mange pasienter har en psykolog i gjennomsnitt ved poliklinikker, som feks DPS etc? Har grublet litt på dette og vil gjerne høre hva dere tror, evt vet.

Anonymkode: 66cf9...ce0

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tittelen sier vel alt, hvor mange pasienter har en psykolog i gjennomsnitt ved poliklinikker, som feks DPS etc? Har grublet litt på dette og vil gjerne høre hva dere tror, evt vet.

Et sted mellom 20 og 50 til enhver tid, vil jeg tippe.

Anonymkode: f8437...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Spurte min psykolog for et års tid siden hvor mange pasienter hun har, og hun var ikke helt sikker selv (!), men ca 15-20. Noen er i avslutningsfase og har sjeldne timer, mens andre (sånn som meg) har to timer i uka og enda flere i kritiske perioder. Tror hun har mange pasienter med "tung" problematikk som traumer, alvorlige spiseforstyrrelser og mange med selvskading og selvmordsadferd.

Tenker at det er naturlig at psykologer som har "krevende" pasienter har færre enn de psykologene som har pasienter med lettere diagnoser? Det blir ihvertfall vanskelig for min psykolog å ha femti pasienter hvis alle skal ha time to ganger i uka :P 

Anonymkode: c84cf...061

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spurte min psykolog for et års tid siden hvor mange pasienter hun har, og hun var ikke helt sikker selv (!), men ca 15-20. Noen er i avslutningsfase og har sjeldne timer, mens andre (sånn som meg) har to timer i uka og enda flere i kritiske perioder. Tror hun har mange pasienter med "tung" problematikk som traumer, alvorlige spiseforstyrrelser og mange med selvskading og selvmordsadferd.

Tenker at det er naturlig at psykologer som har "krevende" pasienter har færre enn de psykologene som har pasienter med lettere diagnoser? Det blir ihvertfall vanskelig for min psykolog å ha femti pasienter hvis alle skal ha time to ganger i uka :P 

Jeg ble veldig nysgjerrig på psykologen din som kan tilby to eller flere timer i uken. Det skulle jeg ønske min gjorde også! Jobber hun privat eller ved et DPS?

Anonymkode: f3158...b35

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk også til tider hatt to timer på en uke, dette var faktisk på DPS. Men jeg gikk der egentlig en gang i uka, men av og til fikk jeg tilbud om å komme tilbake samme uke, feks etter alvorlig selvmordsforsøk, eller hvis behandleren oppfattet meg som veldig "syk" mtp fare for mitt liv etc.  

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble veldig nysgjerrig på psykologen din som kan tilby to eller flere timer i uken. Det skulle jeg ønske min gjorde også! Jobber hun privat eller ved et DPS?

Det er ved et DPS :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ved et DPS :) 

Kan jeg spørre hva problematikken din er?

AnonymBruker
Skrevet

Kompleks PTSD, sliter mye med angst/uro og dissosiasjon bl.a. Har også perioder der jeg blir veldig deprimert og suicidal. I tillegg har jeg en spiseforstyrrelse som svinger veldig, har perioder der det går greit og andre perioder (som nå) der jeg blir veldig anorektisk og stortsett alt av behandling dreier seg om kontroll av det somatiske og oppfølging for å klare å begynne å spise igjen. 

Er veldig takknemlig for at jeg får så god oppfølging. I tillegg til psykologen har jeg en reservebehandler som stepper inn hvis psykologen er borte/syk, går til psykomotorisk fysioterapeut og har tett kontakt med fastlege. De er gull! 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...