AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 Tittelen sier vel alt, hvor mange pasienter har en psykolog i gjennomsnitt ved poliklinikker, som feks DPS etc? Har grublet litt på dette og vil gjerne høre hva dere tror, evt vet. Anonymkode: 66cf9...ce0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tittelen sier vel alt, hvor mange pasienter har en psykolog i gjennomsnitt ved poliklinikker, som feks DPS etc? Har grublet litt på dette og vil gjerne høre hva dere tror, evt vet. Anonymkode: 66cf9...ce0 Et sted mellom 20 og 50 til enhver tid, vil jeg tippe. Anonymkode: f8437...9e3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 Spurte min psykolog for et års tid siden hvor mange pasienter hun har, og hun var ikke helt sikker selv (!), men ca 15-20. Noen er i avslutningsfase og har sjeldne timer, mens andre (sånn som meg) har to timer i uka og enda flere i kritiske perioder. Tror hun har mange pasienter med "tung" problematikk som traumer, alvorlige spiseforstyrrelser og mange med selvskading og selvmordsadferd. Tenker at det er naturlig at psykologer som har "krevende" pasienter har færre enn de psykologene som har pasienter med lettere diagnoser? Det blir ihvertfall vanskelig for min psykolog å ha femti pasienter hvis alle skal ha time to ganger i uka Anonymkode: c84cf...061 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spurte min psykolog for et års tid siden hvor mange pasienter hun har, og hun var ikke helt sikker selv (!), men ca 15-20. Noen er i avslutningsfase og har sjeldne timer, mens andre (sånn som meg) har to timer i uka og enda flere i kritiske perioder. Tror hun har mange pasienter med "tung" problematikk som traumer, alvorlige spiseforstyrrelser og mange med selvskading og selvmordsadferd. Tenker at det er naturlig at psykologer som har "krevende" pasienter har færre enn de psykologene som har pasienter med lettere diagnoser? Det blir ihvertfall vanskelig for min psykolog å ha femti pasienter hvis alle skal ha time to ganger i uka Anonymkode: c84cf...061 Jeg ble veldig nysgjerrig på psykologen din som kan tilby to eller flere timer i uken. Det skulle jeg ønske min gjorde også! Jobber hun privat eller ved et DPS? Anonymkode: f3158...b35 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2017 Skrevet 24. mai 2017 Jeg har faktisk også til tider hatt to timer på en uke, dette var faktisk på DPS. Men jeg gikk der egentlig en gang i uka, men av og til fikk jeg tilbud om å komme tilbake samme uke, feks etter alvorlig selvmordsforsøk, eller hvis behandleren oppfattet meg som veldig "syk" mtp fare for mitt liv etc. Anonymkode: 66cf9...ce0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 Skrevet 25. mai 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble veldig nysgjerrig på psykologen din som kan tilby to eller flere timer i uken. Det skulle jeg ønske min gjorde også! Jobber hun privat eller ved et DPS? Det er ved et DPS Anonymkode: c84cf...061 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 Skrevet 25. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ved et DPS Anonymkode: c84cf...061 Kan jeg spørre hva problematikken din er? Anonymkode: 66cf9...ce0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2017 Skrevet 25. mai 2017 Kompleks PTSD, sliter mye med angst/uro og dissosiasjon bl.a. Har også perioder der jeg blir veldig deprimert og suicidal. I tillegg har jeg en spiseforstyrrelse som svinger veldig, har perioder der det går greit og andre perioder (som nå) der jeg blir veldig anorektisk og stortsett alt av behandling dreier seg om kontroll av det somatiske og oppfølging for å klare å begynne å spise igjen. Er veldig takknemlig for at jeg får så god oppfølging. I tillegg til psykologen har jeg en reservebehandler som stepper inn hvis psykologen er borte/syk, går til psykomotorisk fysioterapeut og har tett kontakt med fastlege. De er gull! Anonymkode: c84cf...061 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.