Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man få en følelse av at hjernen vibrerer eller råtner ved bipolar uten at det skyldes feks hjernesvulst?

AnonymBruker
Skrevet

Det tror ikke jeg men det er ikke diagnose jeg har hatt

At ikke du ber om en undersøkelse straks

Anonymkode: 940f5...c5c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tror ikke jeg men det er ikke diagnose jeg har hatt

At ikke du ber om en undersøkelse straks

Anonymkode: 940f5...c5c

De sier det er psykisk

AnonymBruker
Skrevet

Følelse av at hjernen råtner eller vibrerer er psykisk. Personer med hjernesvulst har ikke slike symptomer. Hjernen er følelsesløs. En kan gjøre kirurgi på hjernen uten at eieren kjenner noe som helst (fra hjernen. Skallen/kraniet har nerver som formidler smerte, men ikke hjernen).

Anonymkode: 12c26...502

Skrevet

Jeg lurer på om følelsen kan stamme fra sykt stiv nakkemuskler også delvis

at det strammer i bakhodet

Skrevet
1 time siden, kovakova skrev:

Kan man få en følelse av at hjernen vibrerer eller råtner ved bipolar uten at det skyldes feks hjernesvulst?

Ja, absolutt. En annen vinkling er at det kjennes som om hjernemassen "renner ut" for enkelte eller den mer "vanlige" at tankene løper løpsk. 

Skrevet
Akkurat nå, XbellaX skrev:

Ja, absolutt. En annen vinkling er at det kjennes som om hjernemassen "renner ut" for enkelte eller den mer "vanlige" at tankene løper løpsk. 

At hjernemassen renner ut eller har store hull der alt renner gjennom har jeg følt

var slik det begynte

AnonymBruker
Skrevet

Har selv vært overbevist om at min egen hjerne råtner, og er vel på en måte enda det. Har muligens bipolar (ennå i utredning). Tok i hvert fall MR av hjernen på grunn av psyken, og de fant ingenting. Hadde tydeligvis ingen nevrologisk sykdom, eller svulst.

Anonymkode: 7f830...6de

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Jeg har heldigvis aldri følt at hjernen råtner, men jeg har følt at den har vibrert. I blant når jeg har vært på grensa til manisk, og har vært rundt mye folk, støy, synsinntrykk osv, har det føltes som om hjernen har vibrert. 

Skrevet

Sitter på venteværelset på føden, kjenner hjernemassen vagger :(

bare å innse at jeg døde i 2012 etter en psykose

AnonymBruker
Skrevet

Om dette er noe du tenker mye på/bekymrer deg for så be om en mr eller ct.

Anonymkode: 36b2a...500

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dette er noe du tenker mye på/bekymrer deg for så be om en mr eller ct.

Anonymkode: 36b2a...500

Ja skal det

kjenner det jo hver dag

kanskje psykomotorisk fysioterapeut hadde vært noe siden det kan skyldes stiv nakke

AnonymBruker
Skrevet

Fikk selv MR-scan på grunn av at jeg genuint følte at hjernen min råtnet, noe den i følge radiologene ikke gjorde. Jeg ville ikke ha bekymret meg med mindre du feks har ufattelig mye hodepine, lammelser, personlighetsforandringer, trøtthet, kvalme du ikke kan forklare, balanseproblemer, talevansker, gradvis tap av følelse i en kroppsdel feks benet etc. Et familiemedlem hadde hjernesvulst og han kunne ikke reise seg opp når han falt, han haltet pga det ene benet. Han klarte ikke å svare på spørsmål heller, hvis noen stilte han et spørsmål så svarte han bare noe som ikke ga mening i det hele tatt. Så jeg tviler på at det er noe galt med hjernen, det er nok psykisk. 

Anonymkode: 7f830...6de

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...