Gå til innhold

Hvor lenge må jeg vente før jeg kan kjøre etter sobril?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge må jeg vente før jeg kan kjøre etter å ha tatt 15mg sobril?. Er jo veldig individult hvor raskt man forbrenner dette, kan man eventuelt ta blodprøve hos legen for å finne ut hvor fort man kan kjøre eller gjelder det kun X antall timer?.

Anonymkode: c7547...700

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Gjelder ikke dette kun ved bruk som rusmiddel?.

"De faste grensene gjengitt i tabellen nedenfor gjelder ikke for pasienter som får forskrevet potensielt trafikkfarlige legemidler av lege, og som bruker dem som forskreve"

Worrisome Plenty
Skrevet

Jeg vet ikke, det var det jeg fant da jeg googlet .Det finnes en annen tabell også der det står att sobril innen rimelighetens grenser som regel får fritak. Men det er jo så mange forskjellige syn på dette.

Du kan ringe fylkesmannen der vil du nok få svar (helseavdelingen).

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg vet ikke, det var det jeg fant da jeg googlet .Det finnes en annen tabell også der det står att sobril innen rimelighetens grenser som regel får fritak. Men det er jo så mange forskjellige syn på dette.

Du kan ringe fylkesmannen der vil du nok få svar (helseavdelingen).

Jeg vet at lovelig døgndose er 30mg, men finner ingenting om hvor lang tid. Etter bruk av insovningstabletter skal man vente 8 timer, men sobril er jo ikke dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...