Gå til innhold

Det ER lov å ha et liv selv på trygd


Andreaswell

Anbefalte innlegg

Just now, Andreaswell said:

Ingenting er umulig. Men tro fader ikke at det er lett.

Nei, kjør på. Lykke til.

Just now, Andreaswell said:

Ja, den er griselav! Minstesats. Nå er jeg gift, og som sagt har arvet. Hva jeg har mottatt i arv og hva min bedre halvdel tjener er grunnen til at vi lever som vi gjør. Skal du klage på det også?

Oj. Minstesats! Den var drøy. Du fortjener bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minute ago, Trine said:

Kan du henvise til den forskningen som viser det? Jeg kjenner flere som har fått omskolering og som er i 100% jobb nå pga det.

Det var jo du som sa at du ikke fikk hjelp, men da får du jo hjelp da. Det er jo bra :)

Så du mener at du hadde blitt i stand til å jobbe dersom du hadde fått samtaleterapi? I såfall syns jeg du skal sørge for å få det.

Statistikken viser at NAV mislykkes med å få folk ut i arbeidslivet.

Nei, jeg har ikke noe annet tilbud enn dagsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør, så dekker skolen selv med arven min, SKAL ut i jobb og ut av denne kjedelige stigmatiserende tilværelsen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
12 minutter siden, Kanonføde skrev:

Nei, kjør på. Lykke til.

Oj. Minstesats! Den var drøy. Du fortjener bedre!

Regner med at det var et kvalmende svar og ikke ærlig ment, så det kan du i såfall spare deg for. Om jeg tar feil, så beklager jeg.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Andreaswell said:

Regner med at det var et kvalmende svar og ikke ærlig ment, så det kan du i såfall spare deg for. Om jeg tar feil, så beklager jeg.

Det er ærlig. Du får:

- AAP (dog MINSTESATS)

- studielån (100% studie = 90k per år?)

- samboer med god inntekt

- har arvet mye

Da er det kanskje ikke rart i at pengene bare renner ut på luksusgjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er ærlig. Du får:

- AAP (dog MINSTESATS)

- studielån (100% studie = 90k per år?)

- samboer med god inntekt

- har arvet mye

Da er det kanskje ikke rart i at pengene bare renner ut på luksusgjenstander.

Du skrev minstesats, den var drøy. Du fortjener bedre. Arv og samboers inntekt har ingenting med min AAP å gjøre, så det kan du rett og slett drite i å ta med. Pengene renner ikke ut på "luksusgjenstander" heller, bare så det er sagt! 

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei Kanonføde .:).  La nå de unge få bruke sitt pågangsmot og livslyst selv om du har gitt opp.... La de få gjøre sine egne erfaringer og ikke ta motet fra de.... 
Trist å lese samtaler mellom flere innpå her. Virker som det er mye såre følelser . Noen reagerer med sinne når de er såret og føler seg hjelpesløs. Andre blir veldig påståelig og må ha rett når de føler seg underlegen. 
Det triste her er at mange av samtalene er mellom  psyke som " trykker " på hverandres såre punkt .
Trodde at dette forumet skulle være en plass man støttet hverandre.......
Blir så forundret over at man misunner hverandre , anklager hverandre , sammenligner og snakker hverandre ned . 
Snakk om å la frustrasjon og vanskelige følelser gå utover feile personer..

 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Andreaswell skrev:

Ingenting er umulig. Men tro fader ikke at det er lett.

Ja, den er griselav! Minstesats. Nå er jeg gift, og som sagt har arvet. Hva jeg har mottatt i arv og hva min bedre halvdel tjener er grunnen til at vi lever som vi gjør. Skal du klage på det også?

Mange må leve på minstesats livet ut, uten arv, forsikringsutbetaling og samboer. Nå har de fjernet bostøtten også.

Endret av gråstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei Kanonføde .:).  La nå de unge få bruke sitt pågangsmot og livslyst selv om du har gitt opp.... La de få gjøre sine egne erfaringer og ikke ta motet fra de.... 
Trist å lese samtaler mellom flere innpå her. Virker som det er mye såre følelser . Noen reagerer med sinne når de er såret og føler seg hjelpesløs. Andre blir veldig påståelig og må ha rett når de føler seg underlegen. 
Det triste her er at mange av samtalene er mellom  psyke som " trykker " på hverandres såre punkt .
Trodde at dette forumet skulle være en plass man støttet hverandre.......
Blir så forundret over at man misunner hverandre , anklager hverandre , sammenligner og snakker hverandre ned . 
Snakk om å la frustrasjon og vanskelige følelser gå utover feile personer..

 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Er det dette som heter psykoanalyse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 time siden, gråstein skrev:

Mange må leve på minstesats livet ut, uten arv, forsikringsutbetaling og samboer. Nå har de fjernet bostøtten også.

Minstesats på ufør er vel høyere enn på AAP? Men uansett synd det, så absolutt! Men hva har det med MEG å gjøre? Slal jeg si nei til arven, kaste ut samboeren og sende forsikringsutbetaling i retur fordi andre ikke får det samme som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
39 minutter siden, Kanonføde skrev:

Han er vel fra 87 etter hva jeg kan se...

Er ikke ute etter å kritisere deg ... Er i femtiårene og mor til en rundt den alderen. For meg er det unge mennesker . Selv er jeg blitt litt desillusjonert og trett med årene men husker jo at jeg selv en gang var ung og hadde håp for fremtiden ... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kanonføde skrev:

Det jeg ikke skjønner er hvorfor andre ikke opplever denne "hetsen", og de stadige kommentarene, og nedvurderingen.

Kanskje fordi andre klarer å fokusere på mer meningsfylte sider ved livet enn å fantasere om hva andre måtte mene? Du kommer aldri til å kunne gjøre noe med hva alle mennesker tenker om deg, så du bruker opp energien din på noe meningsløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kanonføde skrev:

Her snakker du om fordommer. Jeg er ikke enig. Jeg tror at hvis en som trenger tilrettelegging er den "beste kandidaten" justert for ulempen tilretteleggingen medfører, at vedkommende får jobben. Det heter arbeidsMARKEDET, det er et marked, hvor målet er å tjene mest mulig penger - da bryr de seg ikke om fordommer. Hvis de tilsynelatende bryr seg om fordommer, så er det nok realisme i det. Mange av "fordommene" stemmer jo; det er ikke umulig at en med depresjon som regel vil ha høyere sykefravær.

Du ser ut til å forutsette et ideelt marked med kun rasjonelle aktører. Fordommer er som regel basert på generaliserte oppfatninger knyttet til grupper av mennesker, - og lite egnet til å vurdere enkeltmenneskers kompetanse på grunnlag av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kanonføde skrev:

Det kommer nok ikke til å gå. Hvis du fullfører så finner du fort ut at ingenting er forandret, du har fortsatt skader, angst og adhd. Forskning viser at NAV ikke klarer å få folk ut i arbeid. Så det kommer an på hva du gidder å kaste bort av tid, det er ikke sikkert du fullfører engang, og hvor har det blitt av de tusenvis av timer?

Da er det vel bedre å ha prøvd? Og ha en utdannnelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kanonføde skrev:

Statistikken viser at NAV mislykkes med å få folk ut i arbeidslivet.

Nei, jeg har ikke noe annet tilbud enn dagsenter.

Hva slags tilbud ønsker du at du hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎31‎.‎05‎.‎2017 den 16.22, XbellaX skrev:

Rent generelt: Jeg synes det er synd at arbeid blir sett på som en slags motsats til det å ha et godt liv når man går på ulike stønader. Arbeid kan tvert i mot være helsefrembringende selv om man ikke har mulighet til å jobbe like mye som andre. Jeg er helt for at personer som går på eksempelvis AAP, eller sykemeldinger for den saks skyld, skal ha et like godt liv som andre, men jeg tror kanskje vi litt for ofte tenker at arbeid automatisk er en belastning (jeg snakker selvsagt ikke om tilfeller hvor det er jobben i seg selv som har gjort deg syk). Det er en litt snodig tanke at man kan sitte i sin  "splendid isolation" å bli så mye bedre enn om man i stedet kunne fått hjelp til tilrettelegging og evt bistand i arbeidet.

Jeg mener at behandlere i psykiatrien alt for ofte mener at deres pasienter har best av å ikke jobbe eller at behandlerne gjør for lite aktivt for å bidra til deltakelse i arbeidslivet. Leste nettopp en artikkel som påpekte at det er to helt motstridende holdninger i psykiatrien knyttet til psykisk lidelse og arbeid. Den ene går ut på at pasientene først skal bli friske og så prøve seg i jobb (noe som jo i realiteten ofte vil medføre uføretrygd) og den andre anser deltakelse i ordinært arbeid med god oppfølgning på arbeidsplassen som en del av behandlingen. Jeg har størst tro på den siste tilnærmingen, med unntak av i akutte faser av sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, frosken skrev:

Jeg mener at behandlere i psykiatrien alt for ofte mener at deres pasienter har best av å ikke jobbe eller at behandlerne gjør for lite aktivt for å bidra til deltakelse i arbeidslivet. Leste nettopp en artikkel som påpekte at det er to helt motstridende holdninger i psykiatrien knyttet til psykisk lidelse og arbeid. Den ene går ut på at pasientene først skal bli friske og så prøve seg i jobb (noe som jo i realiteten ofte vil medføre uføretrygd) og den andre anser deltakelse i ordinært arbeid med god oppfølgning på arbeidsplassen som en del av behandlingen. Jeg har størst tro på den siste tilnærmingen, med unntak av i akutte faser av sykdom.

Og hvor finnes disse jobbene?=

Anonymkode: 4e90c...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...