Gå til innhold

Bipolar: litt kleint spørsmål, men

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

er det flere bipolare som "sliter" eller SLITER med... hva skal jeg kalle det... kronisk ereksjon under en hypomani? Enten du er mann eller kvinne? Jeg er forresten kvinne, og det føles som om jeg konstant har erigert klitoris. Må ty til vibratoren 20-25 ganger om dagen. Hjernen er også veldig opptatt av sex. Det er jo litt digg, men samtidig også litt slitsomt og frustrerende. Blir jo litt sår nedentil, og i tillegg er det fryktelig vanskelig å konsentrere seg om en del oppgaver. Det går definitivt også utover nattesøvnen, selv om jeg hadde sovet lite uansett. Jeg er også redd for å være utro, fordi hvis noen finner ut av det her, og prøver seg, så er jeg ikke vanskelig å forføre akkurat nå.

Klarer ikke ta det opp med behandlerne mine da begge er menn og jeg er redd for hva de skal tenke om meg, selv om de er profesjonelle fagpersoner og alt det der. Og jeg er litt redd for at de skal tro at jeg vil ha sex med dem. Og at de skal finne ut av at akkurat nå er det helt klart tilfellet. Omg. Denne bipolardriten, ass.

Anonymkode: 5267b...cab

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

er det flere bipolare som "sliter" eller SLITER med... hva skal jeg kalle det... kronisk ereksjon under en hypomani? Enten du er mann eller kvinne? Jeg er forresten kvinne, og det føles som om jeg konstant har erigert klitoris. Må ty til vibratoren 20-25 ganger om dagen. Hjernen er også veldig opptatt av sex. Det er jo litt digg, men samtidig også litt slitsomt og frustrerende. Blir jo litt sår nedentil, og i tillegg er det fryktelig vanskelig å konsentrere seg om en del oppgaver. Det går definitivt også utover nattesøvnen, selv om jeg hadde sovet lite uansett. Jeg er også redd for å være utro, fordi hvis noen finner ut av det her, og prøver seg, så er jeg ikke vanskelig å forføre akkurat nå.

Klarer ikke ta det opp med behandlerne mine da begge er menn og jeg er redd for hva de skal tenke om meg, selv om de er profesjonelle fagpersoner og alt det der. Og jeg er litt redd for at de skal tro at jeg vil ha sex med dem. Og at de skal finne ut av at akkurat nå er det helt klart tilfellet. Omg. Denne bipolardriten, ass.

Hehehe, jeg må bare få si at du skriver litt morsomt. Ikke meninga å le eller ikke ta deg seriøst altså. Kan ikke svare på spørsmålet ditt, men kanskje Psykia kan? Det må vel gå ann å få gjort noe med det der? Vet ikke hvor lenge du har hatt det sånn men det må jo bli negativt i lengden.

Anonymkode: 96bae...c22

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medisinene er opphavet til den opplevelsen tror jeg eller bivirkninger. Det er min teori.

Anonymkode: eb63d...881

Det er i så fall en teori helt uten grunnlag i fakta. De aller fleste medisiner demper sexdriften. Unntaket er Wellbutrin.

Anonymkode: 67893...3e7

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det høres ekstremt ut. Tror ikke dette er normal hypomani. Må være noe annet i tillegg. Det er jo rett og slett SYKT å ha det sånn! Og hypomani er ikke så sykt. Visst får man økt seksuell lyst og behov, men dette du beskriver høres helt vanvittig ut.

Ei jeg hørte om ble anbefalt å fjerne eggstokker og livmor. Hun hadde det muligens som deg. 

Anonymkode: 66fe1...cb2

Annonse

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det høres ekstremt ut. Tror ikke dette er normal hypomani. Må være noe annet i tillegg. Det er jo rett og slett SYKT å ha det sånn! Og hypomani er ikke så sykt. Visst får man økt seksuell lyst og behov, men dette du beskriver høres helt vanvittig ut.

Ei jeg hørte om ble anbefalt å fjerne eggstokker og livmor. Hun hadde det muligens som deg. 

Oi, er det så ille synes du? Det har blitt som dette de tre gangene jeg har vært hypoman, og den ene gangen jeg var manisk. I periodene i mellom har jeg vært normal. Dermed tror jeg fjerning av eggstokker og livmor er noe voldsomt. Dette kommer nok ikke til å vare evig. Forresten så er nok hypomanier veldig forskjellige. Er man nederst på skalaen, nærmest normal, er nok symptomene veldig mye mildere enn for noen som er veldig hypoman, rett under manisk. -Men takk for innspill. Finner ikke så mye lesestoff om hyperseksualitet i detaljer, så kjekt å høre om andres erfaringer. 

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt mer enn de fleste har, men slettes ikke uvanlig ved hypomani, og jeg har sett mange.

Jobber du i psykiatrien? Siden du har sett mange? Jeg ser aldri noen, så jeg føler meg litt ensom og rar i blant.

AnonymBruker
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i så fall en teori helt uten grunnlag i fakta. De aller fleste medisiner demper sexdriften. Unntaket er Wellbutrin.

Går kun på Litium og Zyprexa. Tror ikke de er årsaken... Nei, det kan det ikke være. 

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fjerne eggstokker og livmor er overhode ikke realistiske og faglig begrunnede alternativer. Hvem i all verden har ytret noe slikt vås? Det ville være en interessant sak for Fylkeslegen.

100% enig. Det er det verste jeg har hørt.

Annonse

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å fjerne eggstokker og livmor er overhode ikke realistiske og faglig begrunnede alternativer. Hvem i all verden har ytret noe slikt vås? Det ville være en interessant sak for Fylkeslegen.

Hvorfor det? Hun var jo helt enig og gikk med på det. For henne ble det en bedre livskvalitet. Er jo ikke holdbart i lengda å gå kronisk kåt og måtte ha x antall orgasmer om dagen. For henne ble det en befrielse, har hun fortalt meg.

Og når det er sagt blir jeg litt oppgitt over at det alltid liksom er legenes eller terapeutenes feil, både innenfor psykiatri, somatikk og alternative behandlingsmetoder hvis ting ikke er helt etter boka. Hva med den enkelte pasient? Regner med at fåtallet ikke er samtykkekompetente til det som foreslås. 

AnonymBruker

jeg har ikke opplevd det så "ille" i hypomane faser, men av og til når jeg er i en depressiv episode kan jeg plutselig være eh ja kronisk kåt i sånn to uker eller noe, og det er helt jævlig det. Har ikke turt å spørre noen om dette, litt for flaut. Men det plager meg veldig. 

Anonymkode: 8b548...eb8

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er "vanlig" eller ikke her er totalt uvesentlig. Ingen Bipolare er like.

Anonymkode: 07135...dae

Ingen bipolare er helt like nei, men noen ganger er det godt å vite at andre har samme symptomer som seg selv vel?

AnonymBruker
10 minutter siden, Underbar skrev:

Ingen bipolare er helt like nei, men noen ganger er det godt å vite at andre har samme symptomer som seg selv vel?

Ja men hva om flertallet ikke har det og man føler seg enda mer "unormal" ?

Anonymkode: 07135...dae

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...