Maxim21 Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg er 21 år, 1.92 høy og veier 98 kilo. Er kraftig bygd, så jeg er egentlig ikke direkte feit....problemet er at i fjor gikk jeg på en diett og gikk ned over 20 kilo, og var nede på 87 kilo, men da så jeg underernært ut. Nå spiser jeg bortimot normalt, men har lagt på meg urimelig mye i forhold til matinntaket..har i det siste vært veldig sløv og ukonsentrert, noe jeg ikke kan sette i forbindelse med kostholdet da jeg spiser mye variert mat og en del frukt + kosttilskudd, fibertilskudd og omega3 tilskudd. Jeg begynner å bli lei, og det er ikke noe gøy å legge på seg når en egentlig skal gå ned i vekt, med det kostholdet jeg har. Er det forbrenninga mi som har blitt forstyrra? Kroppen går vel gjerne på et slags sparebluss når en ikke spiser nok (?). Finnes det noe som øker forbrenninga? Håper dere skjønner hva jeg mener og har noen svar iallfall =) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leila Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Du har rett i at det kan være forbrenningen som ble forstyrret da du du masse ned i vekt. Det er vanskelig å gå ned i vekt uten å tulle med forbrenningen, men den sikreste måten er iallefall å gå sakte fram. For å få opp forbrenningen igjen er det best å spise mange måltider for dagen. La det ikke gå mer enn et par timer mellom hvert måltid, men da er det jo selvsagt små måltider vi snakker om. F.eks. en yogurt + banan e.l. Det er altså bedre for forbrenningen din å hele tiden ha noe å jobbe med, framfor å stappe i seg bare tre måltider for dagen, som til gjengjeld er ganske store. I tillegg går selvsagt forbrenningen opp ved trening, både aerob og anerob. Dersom du bygger litt muskler vil dette bidra til å forbrenne fett mer effektivt. I tillegg kan det være lurt å starte dagen med en rask spasertur, f.eks. til skole/jobb, bare akkurat nok til å få opp pulsen. Da høyner forbrenningen og holder seg på topp resten av dagen, såframt du med jevne mellomrom gir den bensin (mat). Enda bedre er det om du spiser frokosten din ETTER denne spaserturen - max forbrenning! Generellt er det viktig å spise karbohydrater etter trening, f.eks. bananer på skive, det fungerer veldig bra. Og unngå å spise rett før leggetid, såframt du ikke har hatt en sen treningsøkt. Jeg ville ha prøvd dette i en periode for å få forbrenningen til å stabilisere seg før du evnt. prøver å gå ned mer i vekt. Og når du skal ned i vekt - ta deg god tid! Et halvt kilo i uken er passe, og det blir faktisk 24 kg på et år! Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeg_er_her Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hei. Jeg vet faktisk ikke va jeg heller skal gjøre jeg er 167 på veier ca 80 kilo. å det er tongt å vere ut det føles som om alle ser på en. Jeg har pratet med noen leger di sier det beste du kan gjøre er å spise sunt å trene mer å jeg gjør det men det er ikke så lett. Jeg trenger også hjelp 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gemini Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hei. Jeg vet faktisk ikke va jeg heller skal gjøre jeg er 167 på veier ca 80 kilo. å det er tongt å vere ut det føles som om alle ser på en. Jeg har pratet med noen leger di sier det beste du kan gjøre er å spise sunt å trene mer å jeg gjør det men det er ikke så lett. Jeg trenger også hjelp Hvorfor ikke begynne på et Libra- eller Grete Roede-kurs? Jeg går på Libra-kurs selv nå. Der får du masse hjelp av andre i samme situasjon, drahjelp og motivasjon! :-) Tips: http://www.libra-helse.no http://www.greteroede.no Begge har funksjon for å finne ut hvor nærmeste kurs holdes. Er det ikke noe kurs der du bor, kan du også ta kurs via e-mail. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.