Gå til innhold

Kraftig krangel med ektemann.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan være vanskelig når man er forskjellige. Jeg er sammen et "steinansikt" og føler humøret mer enn jeg kan se....i motsetning er jeg åpen og liker å prate om ting, dermed blir det feil balanse, jeg blir mer krevende, til slutt har jeg også blitt stille..vi er for forskjellige. Vi kan prate om hva vi skal ha til middag😊 så ikke alltid forhold kan reddes tror jeg. 

AnonymBruker
26 minutter siden, DoleMari skrev:

Det kan være vanskelig når man er forskjellige. Jeg er sammen et "steinansikt" og føler humøret mer enn jeg kan se....i motsetning er jeg åpen og liker å prate om ting, dermed blir det feil balanse, jeg blir mer krevende, til slutt har jeg også blitt stille..vi er for forskjellige. Vi kan prate om hva vi skal ha til middag😊 så ikke alltid forhold kan reddes tror jeg. 

Nei absolutt ikke alle forhold kan reddes. Mennesker er mye "tryggere" i dag enn tidligere og forhold varer lenger nå enn før. Forskning viser at 70% av parene som går i terapi får et bedre samliv. 

Når man går i det samme, gamle sporene er det ikke lett å se en fremtid sammen. Kan fint sammenlignes med en dyp depresjon. Man ser ikke lyst på fremtiden.

Anonymkode: f295a...7b3

AnonymBruker
23 timer siden, Solrun skrev:

Vi kranglet om det samme som mange ganger tidligere som vi ikke får til å løse. Jeg øser ut mitt hjerte om hvor smertefullt det er og han avviser og ber meg slutte å synes synd på meg selv. Så gikk hsn inn på kjøkkenet og lukket døra. Jeg ble så provosert at jeg fulgte etter.

Hvorfor tar du det opp på ny? Hva får deg til å tro at denne gangen skal problemet løses? Kanskje du lærte noe av denne hendelsen?

Anonymkode: 26071...e34

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utifra det som TS skrev, konkluderte du med at det kun er mannens feil?

Anonymkode: f295a...7b3

Snakker ikke om hvem sin feil det er , bare reaksjonene, og hvordan en takler det. Altså negative

følelser. 

Endret av FGT

Annonse

7 timer siden, XbellaX skrev:

Dette synes jeg var vel bastant i forhold til den korte teksten fra TS. Det trenger ikke ha noe med mangel på kjærlighet å gjøre. 

Mannen trenger hverken være egoistisk eller barnslig, det kan like gjerne være at han føler seg avvist selv. Det er farlig å tillegge andre mennesker et motiv når man ikke kjenner historien. 

Jeg håper de to partene får ryddet opp i dette, og evt - om dette er et "langtidsproblem"- skaffer seg en megler som kanskje kan hjelpe med å se dette fra ulikt ståsted.

Selv om han føler seg avist selv, så har han ikke en moden måte å takle det på, heller barnslig. 

3 minutter siden, FGT skrev:

Selv om han føler seg avist selv, så har han ikke en moden måte å takle det på, heller barnslig. 

Jeg er helt enig i at å fysisk dytte vekk et menneske selvsagt ikke er greit, poenget mitt er at jeg opplever du er i overkant kategorisk, jeg reagerer også når du skriver at "Kvinner  kommunisere for å få det bedre mellom dem, og når mannen ikke er imøtekommen for dette, er han egoistisk  og kanskje noe barnslig". Jeg synes ikke man er hverken egoistisk eller barnslig dersom man ikke til enhver tid imøtekommer et "pratebehov", det kan til og med være ganske egoistisk å kreve det av en partner.

58 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg er helt enig i at å fysisk dytte vekk et menneske selvsagt ikke er greit, poenget mitt er at jeg opplever du er i overkant kategorisk, jeg reagerer også når du skriver at "Kvinner  kommunisere for å få det bedre mellom dem, og når mannen ikke er imøtekommen for dette, er han egoistisk  og kanskje noe barnslig". Jeg synes ikke man er hverken egoistisk eller barnslig dersom man ikke til enhver tid imøtekommer et "pratebehov", det kan til og med være ganske egoistisk å kreve det av en partner.

Nei , ikke til en hver tid. Snakker om alvorlige hendelser, som skaper sårede følelser, og som bygger en kløvt mellom dem, men som ikke en tar fatt i. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...