Gå til innhold

Til advokat i morra


Solvelv

Anbefalte innlegg

Hei

Det føles ut som om jeg har sett fire voldsfilmer etter hverandre, og har blitt imun for inntrykkene. Det føles ut som om hodet er pakket inn i bomull.

Jeg har hatt noen forferdelige dager. Ligger våken om netterne, og må passe guttene på dagen. Puster så vidt nå.

Natt til mandag kom jeg plutselig på at onkelen min godt kan passe de to små halvsøskene mine. At han misbruker de nå. Trodde de var trygg siden pappa er død nå. Jeg bestemte meg der å da for å avsløre han. Ringe stemor, og tante og - han. Jeg knakk sammen. Måtte bare utsette det. Jeg er redd for hva han kan gjøre mot meg - og familien min. Han lovte å drepe meg om jeg noen gang fortalte.

Jeg skal ringe snart. Noen dager. Mannen min skal være her sammen med meg da. Men først må jeg komme meg gjennom advokatbesøket i morgen. Jeg gleder meg faktisk. Og gruer meg litt.

Advokaten har gode referanser, og har mye erfaring. Hun hørtes kjempe grei ut på telefonen.

Men det blir litt - HJELP! Da er da sant da. Liksom. Jeg vet jo det er det. Jeg vil at han skal svi.

Solvelv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til hos advokaten i morgen! Prøv å formidle alt du kommer på, ikke hold noe tilbake fordi det er flaut eller dumt. Håper du får en flink bistandsadvokat som skjønner hva det handler om!

Du er modig!

Skal tenke på deg i morgen!

Nattaklem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, guud...!

Jeg kjenner nesten sommerfuglene som har vært i magen din i dag!!!

Håper det gikk bra med deg i dag, du er ei tøff og modig ei, skal jeg si deg!!

**meegastyrkeklem**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia solvelv.

Hvordan gikk det hos advokaten da?

Fikk du mer greie på foreldelsesfristen?

Tenker på deg.

Hei

Det gikk kjempe fint. Den er ikke foreldet, heldigvis. Så jeg skal kjempe meg i gjennom.

Ei natt kom jeg plutselig på at onkelen min med stor sannsynlighet kan misbruke mine to små halvsøstre på fem og ti. Jeg har det helt forferdelig.

Jeg er livredd for å konfrontere han. Redd for at han skal kunne drepe meg - og guttene mine. Det værste er at både advokat og psykolog ikke ser det som umulig at han kan prøve på akkurat det.

Så jeg tørr ikke ennå.

Psykologen min fortalte at mange som går igjennom det samme som meg blir innlagt. Det er snakk om virkelige grove overgrep. Jeg er redd jeg kommer til å knekke sammen. Hjelpetjenesten er kontaktet. Så jeg håper jeg får støtte til helplass i barnehagen. Da kan jeg selv velge når jeg er sterk nok til å ha de hjemme. Slik det er nå er de hjemme halvparten av tiden. Og det makter jeg ikke alene.

Jeg må hoppe i køys.

Jeg ble skikkelig rørt når jeg ser at dere tenker på meg.

Mange klemmer fra solvelv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åå, guud...!

Jeg kjenner nesten sommerfuglene som har vært i magen din i dag!!!

Håper det gikk bra med deg i dag, du er ei tøff og modig ei, skal jeg si deg!!

**meegastyrkeklem**

Tusen takk for alle styrkende tanker.

Jeg fikk anbefalt advokat gjennom psykolog. Og hun var kjempe flink!

Takk for at du spurte. Tenk at sommerfuglene mine nådde deg ;)

Klem fra Solvelv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...