Gå til innhold

Å få kjeft.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, ColaZero skrev:

Du skal være deg selv, men kanskje bli litt flinkere til å ta imot konstruktiv kritikk. Og å virkelig prøve å få til en bitteliten endring.

Livet mitt er fucka og jeg vet det godt :( Prøver å få til en bitteliten endring ved å møte sykepleieren fra dagsenteret en gang i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Livet mitt er fucka og jeg vet det godt :( Prøver å få til en bitteliten endring ved å møte sykepleieren fra dagsenteret en gang i uka. 

Og det er veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo det er mulig det. Bare når folk hever stemmen tolker det jeg som kjefting. 

Det er en viktig erkjennelse og innsikt. Klarer du å vurdere et utsagn på nytt etter den spontane tolkningen? Det kan være lurt å stille seg selv et kontrollspørsmål om hva utsagnet faktisk inneholder før man konkluderer. 

Like mye som du misliker å få kjeft, kan mannen din bli vanvittig frustrert over at alle oppfordringer, krav og forventninger automatisk er kjeft og gnål. Å stille krav og forventninger betyr at han bryr seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja fint at dere støtter han da. Det med medisiner pleier han ikke å si noe om, han vet ikke hva som er best sier han. 

Jeg sier bare at for meg er naturlig å bli sint i en sånn situasjon som mannen din er i, det er ikke snakk om hvem jeg støtter eller ikke. Jeg tar ikke noens side, om det er det du tenker på. Jeg sier bare min ærlige mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, stjernestøv skrev:

Blir du dårlig når folk/mannen kjefter på deg? Det er jo helt teit å kjefte, det er jo mitt liv og jeg som bestemmer over det. Synker noen hakk i energi jeg da.

Jeg synes at man kan heller si ting på en fin ordentlig voksen måte, istedet for å direkte "kjefte". Min mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg synes at man kan heller si ting på en fin ordentlig voksen måte, istedet for å direkte "kjefte". Min mening. 

Tror noen oppfatter det som kjefting uansett, når man sier i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, stjernestøv skrev:

Hm, de kaller det slaktehuset da, er vel en grunn for det tenker jeg. 

Slaktehuset???

Er det noen som kaller sykehuset for slaktehuset? Hvem er det som sier det?

Og er det dette spesielle sykehuset som kalles slaktehuset, eller mener du at "folk" kaller alle sykehus for slaktehus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo det er mulig det. Bare når folk hever stemmen tolker det jeg som kjefting. 

Oi...

I mitt hode er det stor forskjell på å kjefte og å si noe bestemt, gjerne med litt sterkere stemme.

Og det er stor forskjell på å kjefte og å protestere eller gi den andre motstand, altså være uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Xtra skrev:

Tror noen oppfatter det som kjefting uansett, når man sier i mot.

Kanskje det, men det er noen som faktisk kjefter også, og som ikke klarer å ta opp ting på en ordentlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, stjernestøv skrev:

Blir du dårlig når folk/mannen kjefter på deg? Det er jo helt teit å kjefte, det er jo mitt liv og jeg som bestemmer over det. Synker noen hakk i energi jeg da.

De færreste liker vel å bli kjeftet på, men det er ganske vanskelig å akseptere at noen nærstående gjør irrasjonelle valg. Når du argumenterer mot å gjennomgå en mulig operasjon fordi du mener sykehuset har til hensikt å ta livet av deg, så blir det vanskelig å akseptere ditt valg. Dersom du derimot, etter å ha snakket med kirurgen, velger å ikke la deg operere fordi du mener sannsynligheten for bedring ikke er så stor, så ville jeg ha akseptert ditt valg uten motforestillinger. 

Valg basert på rasjonelle argumenter, mener jeg man skal forsøke å respektere. Det blir helt annerledes når du vil velge på grunnlag av paranoide forestillinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Janus30 skrev:

Det er en viktig erkjennelse og innsikt. Klarer du å vurdere et utsagn på nytt etter den spontane tolkningen? Det kan være lurt å stille seg selv et kontrollspørsmål om hva utsagnet faktisk inneholder før man konkluderer. 

Like mye som du misliker å få kjeft, kan mannen din bli vanvittig frustrert over at alle oppfordringer, krav og forventninger automatisk er kjeft og gnål. Å stille krav og forventninger betyr at han bryr seg. 

Kan prøve på det å se ting på en annen måte,men det er ikke lett. Sykepleieren sa i dag at det er min virkelighetsforståelse som gir meg angst uro osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, laban skrev:

Hvem gjør det?

Noen som bor der. Sykehuset har gjort feil, drept folk som var inne for "lette ting". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Trine skrev:

Jeg sier bare at for meg er naturlig å bli sint i en sånn situasjon som mannen din er i, det er ikke snakk om hvem jeg støtter eller ikke. Jeg tar ikke noens side, om det er det du tenker på. Jeg sier bare min ærlige mening.

Ok. Det er kanskje lettere å forstå han enn meg,jeg tenker litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Slaktehuset???

Er det noen som kaller sykehuset for slaktehuset? Hvem er det som sier det?

Og er det dette spesielle sykehuset som kalles slaktehuset, eller mener du at "folk" kaller alle sykehus for slaktehus?

Det er dette sykehuset de kaller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Oi...

I mitt hode er det stor forskjell på å kjefte og å si noe bestemt, gjerne med litt sterkere stemme.

Og det er stor forskjell på å kjefte og å protestere eller gi den andre motstand, altså være uenig.

Ja meg og sykepleieren er uenige, men føler ikke han kjefter på meg fordet. Men psykiateren hevet stemmen ang konspirasjonsteorier, men samboeren min blir litt hysterisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

De færreste liker vel å bli kjeftet på, men det er ganske vanskelig å akseptere at noen nærstående gjør irrasjonelle valg. Når du argumenterer mot å gjennomgå en mulig operasjon fordi du mener sykehuset har til hensikt å ta livet av deg, så blir det vanskelig å akseptere ditt valg. Dersom du derimot, etter å ha snakket med kirurgen, velger å ikke la deg operere fordi du mener sannsynligheten for bedring ikke er så stor, så ville jeg ha akseptert ditt valg uten motforestillinger. 

Valg basert på rasjonelle argumenter, mener jeg man skal forsøke å respektere. Det blir helt annerledes når du vil velge på grunnlag av paranoide forestillinger. 

Ja det er vel noe i det, men det er ikke lett å tenke annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Noen som bor der. Sykehuset har gjort feil, drept folk som var inne for "lette ting". 

Feil som følge av rutinesvikt og / eller menneskelig svikt forekommer på alle arbeidsplasser, det er bare et spørsmål om tid.  Problemet er at når slikt skjer i helsevesenet, kan konsekvensene bli fatale. 

Det er litt drøyt å kalle det "drept". 

Hvis du skal sammenlikne sykehus, er det bedre å se på seriøse kvalitetsindikatorer enn å høre på folkesnakk.  Selv om slike tall kan være misvisende (f.eks. trenger det ikke være illevarslende at det dør flere på ett sykehus enn et annet). 

https://helsenorge.no/Kvalitetsindikatorer/kvalitetsindikatorer-alle-sykehus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Feil som følge av rutinesvikt og / eller menneskelig svikt forekommer på alle arbeidsplasser, det er bare et spørsmål om tid.  Problemet er at når slikt skjer i helsevesenet, kan konsekvensene bli fatale. 

Det er litt drøyt å kalle det "drept". 

Hvis du skal sammenlikne sykehus, er det bedre å se på seriøse kvalitetsindikatorer enn å høre på folkesnakk.  Selv om slike tall kan være misvisende (f.eks. trenger det ikke være illevarslende at det dør flere på ett sykehus enn et annet). 

https://helsenorge.no/Kvalitetsindikatorer/kvalitetsindikatorer-alle-sykehus

Det skremmer meg ihvertfall,har aldri likt sykehus. Det er vanskelig å forandre på det, og når min bestemor lå der fikk jeg ikke besøke henne. Jeg som var så glad i henne, unger fikk ikke på sykehus da. Jeg var veldig liten men husker hvor fælt det var, ingen sa hun var død heller før lenge etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det skremmer meg ihvertfall, har aldri likt sykehus.

Det er mange som ikke liker sykehus.  Man kan likevel bli nødt til å la seg behandle der, fordi konsekvensene ved å la være er verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...