Gå til innhold

Å få kjeft.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skal reise dit på vurdering, får se hva kirurgen da sier. Men når jeg knakk foten var det et Helvete å være på sykehuset, og de var frekke med meg. Får vel det jeg forventer. 

Lykke til med det! Håper du slipper å oppleve noen frekke folk denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Lykke til med det! Håper du slipper å oppleve noen frekke folk denne gangen.

Takk for det :) Ja får håpe det. Var bare 21 år sist og alt var veldig skummelt og utrygt, skulle tro jeg hadde blitt mer moden siden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror ikke fornuften er noe vi skal høre på, jeg tenker utenfor boksen. 

En ting er ihvertfall sikkert, det der er det mest ufornuftige jeg har lest på lenge. Kom deg på sykehuset og få ut de splintene, da får du en ting mindre som plager deg i livet. De færreste, muligens med unntak av min bestefar, syns det er fint å være på sykehus. Men det er en veldig kort periode, av et veldig langt liv, så det er definitivt verdt det. Desuten får man så mye medisiner når man skal operere at det nesten blir på grensa til litt festlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

En ting er ihvertfall sikkert, det der er det mest ufornuftige jeg har lest på lenge. Kom deg på sykehuset og få ut de splintene, da får du en ting mindre som plager deg i livet. De færreste, muligens med unntak av min bestefar, syns det er fint å være på sykehus. Men det er en veldig kort periode, av et veldig langt liv, så det er definitivt verdt det. Desuten får man så mye medisiner når man skal operere at det nesten blir på grensa til litt festlig.

Ok, jeg er ikke kjent for å være fornuftig, får høre hva kirurgen sier. Sist når de prøvde å fjerne det, skruer og diverse fikk jeg to beroligende. Men jeg ble ikke beroliget, de hadde jo lammet meg fra livet og ned. Da fikk jeg noe inn i en blodåre som gjorde meg dopa, og musikk på ørene. Men jeg tok musikken av innimellom, måtte ha kontroll på hva de drev med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man frykter er vel kanskje å bli gjenstand for en mye værresykehustabbe enn uforståelig og irrasjonell kjeft eller mangel på kommunikasjon.

Det virker liksom som det skjer så mye mer uforståelig i dag enn hva man husker fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Hva man frykter er vel kanskje å bli gjenstand for en mye værresykehustabbe enn uforståelig og irrasjonell kjeft eller mangel på kommunikasjon.

Det virker liksom som det skjer så mye mer uforståelig i dag enn hva man husker fra før.

Ja det skjer mye uforståelig i disse dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke så lett å være i arbeidslivet heller for dem som får lov å være i arbeidslivet mener jeg bare.

Men det er mye rart.I fjor leste jeg om en helsearbeider som hadde skallet ned en annen helsearbeider på jobben på sykehuset. Da skjer det noe rart i samfunnet som jeg i dag tror er mye mer omfattende og utbredt enn jeg trodde da jeg leste om den hendelsen. Det skal selvsagt sis at hva man leser i media kan ha store mangler og man vet ofte så lite om bakgrunnen for hva som har hendt men jeg blir veldig urolig når jeg hører hvordan det er for både ansatte og elever på noen skoler. 

Jeg tror vi tenker helt feil på oss selv og andre mennesker. 

Vi ser både oss selv og andre for lite som sen store positive ressurs vi er uten å misbruke og utnytte hverandre eller henfalle til rus eller kriminalitet.😊

De fleste tar den jobben de får dersom det ikke er store helsemessige grunner. Så de som ikke har jobb er ikke skyld i problemene heller. 😊

Bare uforståelig mye.😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det skjer mye uforståelig i disse dager. 

Ikke noe mer enn før, vil jeg tro.

Anonymkode: 1e3ef...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maggie55 skrev:

Hva man frykter er vel kanskje å bli gjenstand for en mye værresykehustabbe enn uforståelig og irrasjonell kjeft eller mangel på kommunikasjon.

Det virker liksom som det skjer så mye mer uforståelig i dag enn hva man husker fra før.

Tror ikke det skjer noe mer nå enn før, bare at nå har alle internett og informasjon når ut til mange flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet til paranoide forestillinger om å være i Illuminatis søkelys, overhengende fare for å bli utsatt for snikdrap på et offentlig sykehus og deretter en statlig coverup. 

Dette er trist lesning. Virkelig trist. Det er fælt å se hvor mye sykdommen får styre og begrense. Det må være fryktelig å være en maktesløs tilskuer til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har alt med politiske knuter og vanskeligheter å gjøre. Det skaper storusikkerhet ute i alle typer virksomheter og helse er mer utsatt da de skal være mere idealistiske eller har vært.

Ta et annet område. For eksempel boligpolitikken. Man prøver ved uforståelige grep som umulig kan være lov å tvinge eldre over på leiemarkedet hvor de bare er uønsket da man ikke ønsker så lange leiekontrakter eller eldre flest er for dårlig til å løpe ærend eller måke snø og feie fortauet og klippe plenen. Når de selv blir eldre har nok pipen en annen lyd tenker jeg. Da kan man slappe av på miljøkrav og alt uten å bevise for noen Hvammen forstår.

Mitt poeng er at her skjer diskriminering på høyt plan som man velger å kalle naturlig seleksjon.Bare juks og bedrag.

Jeg er for å ta vare på både mennesker og miljø og mot rå maktbruk og tull og tøys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Maggie55 skrev:

Tror det har alt med politiske knuter og vanskeligheter å gjøre. Det skaper storusikkerhet ute i alle typer virksomheter og helse er mer utsatt da de skal være mere idealistiske eller har vært.

Ta et annet område. For eksempel boligpolitikken. Man prøver ved uforståelige grep som umulig kan være lov å tvinge eldre over på leiemarkedet

Gjør man? Det har i såfall ikke jeg fått med meg.

Anonymkode: 1e3ef...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe mer enn før, vil jeg tro.

Anonymkode: 1e3ef...9d0

Vi er midt i et bevissthets skifte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Janus30 skrev:

Vi har kommet til paranoide forestillinger om å være i Illuminatis søkelys, overhengende fare for å bli utsatt for snikdrap på et offentlig sykehus og deretter en statlig coverup. 

Dette er trist lesning. Virkelig trist. Det er fælt å se hvor mye sykdommen får styre og begrense. Det må være fryktelig å være en maktesløs tilskuer til dette. 

Dette var vel ikke til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor diskuterer dere disse vrangforestillinger med ts? Husker dere NHD's oppfordring for lenge siden om å slutt med det? Dere bidrar jo til å holde disse vrangforestillingene i gang hos ts... 

Anonymkode: f83fe...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok, jeg er ikke kjent for å være fornuftig, får høre hva kirurgen sier. Sist når de prøvde å fjerne det, skruer og diverse fikk jeg to beroligende. Men jeg ble ikke beroliget, de hadde jo lammet meg fra livet og ned. Da fikk jeg noe inn i en blodåre som gjorde meg dopa, og musikk på ørene. Men jeg tok musikken av innimellom, måtte ha kontroll på hva de drev med. 

Da ber du om narkose denne gangen, så slipper du bli urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Xtra skrev:

Tror noen oppfatter det som kjefting uansett, når man sier i mot.

Mulig. Men spørs hvordan det sies. Hvis man begynner å kalle hveandre stygge ting og er utrolig sint og viser raseri, så kaller jeg det kjeft, men å fortelle at : noe er galt på en saklig måte er en annen sak :) . 

Men ingen liker når noen sier imot :) Jeg er enig i det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ting man bare aldri får vite noe om tror jeg.😊

Kanskje må vi mennesker bare oppdage det samme på nytt og på nytt😊

"Take an Apple and keep the doktor away"❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 15.14, stjernestøv skrev:

Blir du dårlig når folk/mannen kjefter på deg? Det er jo helt teit å kjefte, det er jo mitt liv og jeg som bestemmer over det. Synker noen hakk i energi jeg da.

Min mor kjeftet meg huden full for endel dager siden fordi jeg prøver å få meg jobb, fordi jeg er sammen med en venninne som også har dårlige kvaliteter (som oss alle) og fordi jeg ikke helt klarer å akseptere min tilværelse som uføretrygdet. Hun blander seg også inn i forholdet mellom en mann jeg er interessert i og meg. Hun sa jeg burde ta hensyn til min gamle mor og velge mellom henne og venninnen. Hun gneldret i telefonen og var fly forbanna. Jeg gikk rundt med vondt i magen i mange dager og samtalen surret rundt i hodet mitt.

Men det er synd på min mor i følge min far. Hun er så tander og følsom og tåler ikke så mye så jeg må ta hensyn til henne. Hun har aldri trengt og stå til ansvar for det hun sier. Min far har alltid forsvart henne. Yndig ekteskap om ikke annet.

Jeg må lære å beskytte meg selv for ingen forsvarer meg. Jeg må lære meg til at visse tema tar jeg ikke opp med min mor og spør hun kan jeg ganske enkelt si at jeg ikke vil snakke om dette. Dette må jeg virkelig ta meg sammen for å gjennomføre. Ingen andre kan gjøre det for meg.

Det er ikke i vinden å føle seg som et offer, men litt av meg føler meg som det. På den annen side skjønner jeg at jeg ikke kan være åpen med min mor og at hun ikke er min nærmeste fortrolige. Jeg får satse på venninner.

Så ja, stjernestøv, jeg forstår deg selv om settingen er helt forskjellig. Akkurat det å bli kjeftet på er ikke noe kult.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...