Gå til innhold

Analfissur


aneliss

Anbefalte innlegg

Folkens, noen som har erfaring og kan komme med gode tips? Jeg får stadig analfissur. Har vært til sykehus uttalige ganger og fått Botox behandling, salve, you name it. Det kommer og går allikevel. Noen som klarte å bli kvitt det? Får det hele tiden nye fissur forskjellige steder, har sjekket tarmen og legen sier det er ikke betennelse i selve tarmen. de klarer ikke å finne en god forklaring på dette her. Er så lei:(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Lenge siden du la inne denne, men prøver meg likevel. Vil gjerne høre andres erfaringer med fissur.

 Har hatt fissur siden september/oktober, men først fått behandling nå i januar. Har inntrykk av at det norske helsevesenet ikke har så mye kompetanse på området. Fastlegen min kan ikke noe om dette og satt meg bare på stadige hemoriderkurer. Noe jeg først kom til sykehuset ga hun meg den forferdelige salven og sa at jeg skulle komme tilbake om 3 mnd. For meg føles det som et helt liv da dette er forferdelig smertefullt. Jeg klarer nesten ikke å gå. Har små barn og har ikke klart å være i aktivitet med dem siden i høst.

Jeg valgte derfor å betale for botox injeksjon selv, da jeg ble fortalt at effekten er den samme som salven, den lammer muskelen, men virker med en gang i stedet for i løpet av flere mnd som salven tar. Jeg ble også fortalt at det offentlige ikke bruker dette fordi det er dyrere for dem enn salve (altså må man først bruke salve deretter vil de vurdere botox). Nå har det gått 5 dager siden botox og smertene er mye verre enn før injeksjonen. Jeg kan ikke reise meg opp og fikk ketorax (morfin) av fastlege. Fikk du økte smerter etter botox? Og hvordan går det med deg nå?

På engelske sider leser jeg at folk bruker sinksalver for å holde det smidig for å unngå nye sprekker, og at man må gå på strenge dietter. Det er visst desverre slik at man først har fått dette kommer det lett tilbake. 

Anonymkode: fc234...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette høres jo grusomt ut. Nei, jeg ble ikke dårligere av botox, og salven hadde jeg ingen bivirkninger av. Men jeg leste at flere har bivirkninger av botox i form.av smerter og nerveskader. Jeg fikk sånn lammelse av botox nr2 og hele ringmuskelen ble lammet. Jeg gikk rundt uten kontroll på luft 🙈 grusomt på trening. Men så traff jeg en dyktig lege da jeg kom for å ta botox nr 3. Hun oppdaget at jeg hadde slags eksem og jeg fikk steroid salve istedenfor botox. Nå er jeg friske og har ikke hatt fissure på en stund. Sjekk huden der, rundt analåpningen. Kanskje du har det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...