Gå til innhold

Hvordan formes en psykopat?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

50 minutter siden, Mari Y skrev:

Nettopp hvis de lærer det. Dessuten snakker vi ikke nødvendigvis om å bare pine dyr, men at barn f eks kan kaste stein i vannet til bikkja eller dra den i halen, osv. Det betyr ikke at barnet er psykopat men at de ikke har lett for å skjønne det. 

Du må også definere hva du mener er å pine og plage dyr. Det er forskjell på å dra en hund i halen og sette fyr på katter.

Anonymkode: 0c086...d8f

54 minutter siden, Mari Y skrev:

Kognitiv forståelse er noe som utvikler seg over tid. Det oppstår ikke i et vakuum. Noen barn plager ikke dyr, noen gjør det. Men at et barn plager dyr trenger ikke dreie seg om at barnet er psykopat. Mange barn slutter med slik opptreden ettersom de blir eldre. Synes det er helt feil av voksne å bare kalle barn for psykopater, uten videre . Slike voksne burde ikke ha kontakt med barn. 

Javel! Hadde mine barn plaget og pint dyr hadde de jaggu fått høre det.

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må også definere hva du mener er å pine og plage dyr. Det er forskjell på å dra en hund i halen og sette fyr på katter.

Anonymkode: 0c086...d8f

Nettopp, men det gjorde jeg også. Men da er poenget at man kan ikke ukritisk stemple mennesker som psykopater. Jeg synes det er skummelt at noen mennesker som jobber med barn inntar holdningen at 'en gang versting alltid versting'. 

20 minutter siden, stjernestøv skrev:

Javel! Hadde mine barn plaget og pint dyr hadde de jaggu fått høre det.

Så flott da:) Da gjør du jobben som forelder. Men det betyr ikke automatisk at et barn er psykopat fordi de ikke er snille med dyr. Dette kan barn lære fra seg. 

3 minutter siden, Mari Y skrev:

Så flott da:) Da gjør du jobben som forelder. Men det betyr ikke automatisk at et barn er psykopat fordi de ikke er snille med dyr. Dette kan barn lære fra seg. 

Ok. Jeg skrev ikke det heller, men at man allerede kan se hvem som er psykopater i barnehagealder. 

Annonse

38 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Jeg skrev ikke det heller, men at man allerede kan se hvem som er psykopater i barnehagealder. 

Jeg er tilbøyelig til å tro det, men diagnosen antisosial personlighetsforstyrrelse er det en lege eller psykiater som stiller. Og såvidt jeg vet så stiller man ikke denne diagnosen på barn. Det er godt mulig at tendensene likevel er der, hvis noen barn har alvorlige atferdsproblemer. Men det er viktig å huske på at mye atferd kan barn plukke fra seg i oppveksten også. 

Hvorfor noen mennesker bare blir Umennesker og kanskje går inn i historien for all tid som nettopp det er vanskelig å forstå iallefall i våre vestlige land. Ivåre dager har jeg inntrykk av at en del mener det har med utenforskap å gjøre.At hjelpeordninger som er stigmatiserer for mye. Men så veldig mange bøker om psykologi spesielt har jeg ikke lest. Det er et veldig vanskelig fag og ingen klarer alt. Da ville vi ikke vært mennesker.

Anonymkode: 9c086...c72

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...