Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest tidligere innlegg om det samme, men fant ikke alle svarene jeg ønsket:O)

Jeg har en liten gutt på snart fem som på fredag fikk innkalling til kirurgisk inngrep for Hypospadi.

Jeg ble litt overrasket over at jeg fikk innkalling til selve inngrepet og ikke en kontroll først. (Skal legges inn i slutten av mnd. allerede!)

Han ble undersøkt som liten (1 1/2) og jeg må innrømme at jeg nesten hadde glemt det hele. Jeg trodde det var et poliklinisk opplegg men det er jo virkelig et ganske omfattende inngrep med 9 dagers innleggelse og med påfølgende operasjon etter et halvt år igjen.

Han tisser skjevt og det drypper mye etter at han har tisset. Men det jeg lurer på blir alle med Hypospadi operert?

Tar det virkelig så lang tid og er så omfattende som jeg har blitt forespeilet?

Det står i papirene at alle som har Hypospadi bør opereres fordi det kan medføre problemer senere i livet.

Kan situasjonen ha endret seg fra han var 1 1/2 år?

Vi er i de beste hender på Rikshospitalet, så jeg tviler ikke på ekspertisen, tenker bare mye på dette nå og på den lille gutten og hva han skal igjennom.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42406-hypospadi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Hypospadi betyr at urinrøret ikke munner ute på tuppen av penis. Det kan være alle grader av dette - fra det at urinrøret munner i eller under pungen til det at det munner litt på undersiden av penistuppen.

Om han bør opereres, er ikke selvsagt dersom det bare er en bagatell. Er det så lite at du egentlig har glemt det, synes jeg at du bør be om å få en tid å diskutere dette skikkelig - og få full informasjon - før operasjonen planlegges.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/42406-hypospadi/#findComment-159849
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...