Gå til innhold

I disse #meetoo tider når pressen er opptatt av at Gro Harlem Brundtland ble tatt på halsen en gang på sekstitallet...

Anbefalte innlegg

I høst kunne vi lese den uhyggelige ubåt-saken hvor en ung kvinne ble tatt med i en ubåt og siden enten døde eller ble drept - og partert.
Saken fikk bred dekning i media.
Så bred dekning at det ble helt uutholdelig å forholde seg til etterhvert.
Den like groteske saken hvor en ung finsk tenåringsjente ble voldtatt og brent levende fikk ingen mediadekning i det hele tatt.
Først nå når saken meg gjennom uavhengig media.
Det som opprører meg er at den like groteske volden blir holdt skjult av media.
Hvorfor skal vi ikke få vite hva som skjedde med jenta!?
Var det virkelig fordi gjerningsmannen ikke var etnisk nordisk - slik som ubåtkaptein Madsen er!?
Er virkelig hensynet til gjerningspersonen og dennes etnisitet overordnet offerets lidelser!?

Svært viktige saker holdes borte fra nyhetsbildet. Tusenvis av etnisk britiske jenter ned til 12 årsalderen voldtatt, tildels på sex-parties Overfallsvoldtekt er nå den vanligste formen for voldtekt i Sverige. Jente i sverige gjengvoldtatt og nesten drept av over 20 forskjellige gjerningspersoner. Finsk jente voldtatt og brent til døde.Alle disse sakene tier norsk media om fordi gjerningspersonene er fra muslimske land.

Anonymkode: 3a464...53f

Fortsetter under...

En annen nyhet er krise for fastlegeordningen. Det er ting som bare er dass og ingenting å ha. Sånn er det bare.

Anonymkode: aec8f...bc5

Fint at man setter søkelys på seksuell trakassering og Weinstein/ evt andre stormannsgale regissører i Hollywood/ folk i andre bransjer som tror de kan forsyne seg, men sitter litt på en anelse om dette har tatt litt vel av over i hysteri. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagerere når beskyldningene om seksuell trakassering florerer både til høyre og til venstre. Har ikke denne debatten blitt litt mye følelsespreget? Tror jeg datt av lasset sånn ca etter at saken hadde passert Kevin Spacey, og skuespillere i øst og vest ble anklaget. 

8 timer siden, Mari Y skrev:

Fint at man setter søkelys på seksuell trakassering og Weinstein/ evt andre stormannsgale regissører i Hollywood/ folk i andre bransjer som tror de kan forsyne seg, men sitter litt på en anelse om dette har tatt litt vel av over i hysteri. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal reagerere når beskyldningene om seksuell trakassering florerer både til høyre og til venstre. Har ikke denne debatten blitt litt mye følelsespreget? Tror jeg datt av lasset sånn ca etter at saken hadde passert Kevin Spacey, og skuespillere i øst og vest ble anklaget. 

Du går som katten rundt grøten i forhold til hovedpoenget i åpningsinnlegget.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du går som katten rundt grøten i forhold til hovedpoenget i åpningsinnlegget.

Jeg måtte bare 'lufte' egne tanker 

Annonse

Worrisome Plenty

Ja, media er snille mot de fremmedkulturelle. Det var mer kritisk journalistikk før 22 juli. Den hendelsen forvandlet norsk media i retning svensk. Der alt feies under teppet, fordi det ikke passer med den virkeligheten man ønsker å formidle.

Enkelte mennesker må bare ha så forferdelig lite å drive med når sånne stygge ting forekommer også blant de fremste av oss.

Viser bare hvordan ting så sjelden er som man tror.

Anonymkode: aec8f...bc5

På 2.12.2017 den 17.48, Mari Y skrev:

Jeg måtte bare 'lufte' egne tanker 

Dette er et minst like stort problem som pedofili. Men det er kanskje enklere å holde kjeft så man ikke er «rasistisk»?

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et minst like stort problem som pedofili. Men det er kanskje enklere å holde kjeft så man ikke er «rasistisk»?

Nå hang jeg ikke med. Hvorfor trakk du pedofili og rasisme inn i dette? 

2 timer siden, Mari Y skrev:

Nå hang jeg ikke med. Hvorfor trakk du pedofili og rasisme inn i dette? 

Den kan du gruble litt på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...