Gå til innhold

Rotehus....

Anbefalte innlegg

Er helt oppgitt over hvordan denne leiligheten ser ut i dag. Jeg rydder hele tiden men den er liten.... Jeg har også tenårings- barn her og svært liten plass.

Det er blitt slik at stuen er delt med et stort kontorlandskap til barna i stuen samt en liten del igjen til sofa og et lite bord... Har kun et soverom med vindu. Og hele sengen dekker soverommet. Ellers er det ingen vindu på noen av de andre rom i leiligheten . Hver gang jeg har barn her ser ikke leiligheten ut... støv overalt selv om jeg støvsuger to ganger før dagen... Jeg flytter sjelden på de tyngste møblene fordi de er så tung å dra frem. Men foreks under sengen er det et svært lag med støv... Men det er umulig å gjøre rent der uten å løfte av den kjempetunge madrassen. Har mangel på oppbevaringkommoder... Men dårlig med økonomi og har derfor ikke kjøpt inn noe slikt.   

Skulle jeg funnet meg en mann så hadde det rett og slett vært pinlig å vise hvor leiligheten .  . 

Noen som har tips om hvordan få det ryddigere.   Og er det ikke naturlig at det blir vanskelig dette med løsninger med flere personer i en bitteliten leilighet .... ? Vi bor 2 her fast .  Det ene barnet sover hos faren pga plassen er så dårlig..  

Anonymkode: 112ac...67f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/424094-rotehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff vet akkurat hvordan det er.Har det sånn selv,rydder og rydder,men full av rot igjen på en time.Eneste forslaget er å kvitte seg med ting man ikke trenger eller noensinne bruker. Det har jeg begynt med nå,så får jeg se hvordan det blir til slutt. Kan jo ikke bli annet enn litt bedre:)

Anonymkode: dce0a...440

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/424094-rotehus/#findComment-3806924
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt oppgitt over hvordan denne leiligheten ser ut i dag. Jeg rydder hele tiden men den er liten.... Jeg har også tenårings- barn her og svært liten plass.

Det er blitt slik at stuen er delt med et stort kontorlandskap til barna i stuen samt en liten del igjen til sofa og et lite bord... Har kun et soverom med vindu. Og hele sengen dekker soverommet. Ellers er det ingen vindu på noen av de andre rom i leiligheten . Hver gang jeg har barn her ser ikke leiligheten ut... støv overalt selv om jeg støvsuger to ganger før dagen... Jeg flytter sjelden på de tyngste møblene fordi de er så tung å dra frem. Men foreks under sengen er det et svært lag med støv... Men det er umulig å gjøre rent der uten å løfte av den kjempetunge madrassen. Har mangel på oppbevaringkommoder... Men dårlig med økonomi og har derfor ikke kjøpt inn noe slikt.   

Skulle jeg funnet meg en mann så hadde det rett og slett vært pinlig å vise hvor leiligheten .  . 

Noen som har tips om hvordan få det ryddigere.   Og er det ikke naturlig at det blir vanskelig dette med løsninger med flere personer i en bitteliten leilighet .... ? Vi bor 2 her fast .  Det ene barnet sover hos faren pga plassen er så dårlig..  

Jeg har ikke noen lure tips. Men kaste/gi bort ting og klær er lurt. Det er helt utrolig hvor mye det kan bli når man bretter opp ermene og tar i et tak. Da frigjør du plass i skuffer og skap. Og forsøk å ikke vær sentimental når du rydder ut.

Er det kun du som rydder? Slik var det her i en periode. Jeg bestemte meg for å droppe alt av husarbeid. Også klesvask. Det gikk greit en ukes tid (jeg holdt på å få fnatt, men greide å la være å løfte en finger). Etterhvert ble det tomt for rene kopper og kar, tallerkener, glass etc på kjøkkenet. Og ingen rene klær. Jeg behøvde faktisk ikke forklare noe som helst. Poden begynte å rydde etter seg.

Men det varte ikke så lenge, han er svært syk nå så jeg gjør alt. Men det var morsomt å prøve og få så bra resultat. Men hvis du i utgangspunktet har en liten leilighet full av rot, så frister kanskje ikke denne metoden.

Tipset blir som anonym også foreslår. Kast og gi bort.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/424094-rotehus/#findComment-3806940
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Har selv en liten leilighet og når datteren er på overnattingsbesøk blir det fort kaos. Er forresten flink til å rote selv også:huh: Har begynt å hive/gi bort ting, så nå begynner ting som lå framme å få plass i skuffer og skap. Ting jeg ikke har brukt på flere år blir hardt og brutalt fjernet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/424094-rotehus/#findComment-3806943
Del på andre sider

Hvis det er dårlig gulvplass, går det kanskje an med skap som henges på veggen? Kjenner flere som har skap hengende over senga, og fester leselampe under. Hyller er et billigere alternativ, men også en støvsamler...

Støv som samler seg på vanskelige steder, kan ofte blåses frem med en hårføner, så får en tak i det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/424094-rotehus/#findComment-3806948
Del på andre sider

3 timer siden, Stikkelsbær skrev:

Hvis det er dårlig gulvplass, går det kanskje an med skap som henges på veggen? Kjenner flere som har skap hengende over senga, og fester leselampe under. Hyller er et billigere alternativ, men også en støvsamler...

Støv som samler seg på vanskelige steder, kan ofte blåses frem med en hårføner, så får en tak i det.

Takk for tips... 

Ja jeg blir lettere oppgitt av dette rotet... Og en stue med et stort kontorlandskap til barna i pluss en liten sofa og bord vi kan sitte i.. Men vi har ikke plass til kontorlandskapet deres andre steder... men det ser helt grusomt ut hele greien, men men... jeg skal forsøke å finne ordninger. Støvet samler seg fort ja. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/424094-rotehus/#findComment-3806985
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...