Gå til innhold

Hva spiser du på julaften?

Hva spiser du på julaften?  

16 stemmer

1. 1. Hva spiser du på julaften?

• Ribbe
      4
    • Skinkestek
      1
    • Pinnekjøtt
      8
    • Varm kun
      0
    • Kald kun
      1
    • Torsk
      0
    • Smørsgårdsbord/Koldtbord
      1
    • Kjøttkaker
      0
    • Pizza
      0
    • Annet
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppvokst med svinestek. Selv har jeg alltid servert viltstek. Kjæresten vil ha ribbe så det har vi også hatt et par ganger i tillegg til en viltstek. En gang hadde vi kalkun og det skal vi ha i år også. :) Blir nok kjempegodt - han er flink til å lage mat og jeg kjenner ingen som lager så god saus som ham! Mmmm...

Annonse

Gjest Kanuttius

Har vokst opp med svinesteik, veldig praktisk iom det er noe alle kunne ha. Ett år var det pinnekjøtt men da var det bare de voksne som spiste mens vi barna satt og så på,- så det ble med den ene gangen. I år blir det kalkunbryst, det gleder jeg meg til. 

Hvis vi er hjemme og bestemmer menyen selv, blir det kalkun.  Vi er begge vant til ribbe der vi vokste opp, men vi bestemte oss for kalkun da vi skulle lage vår egen jul - dette var lenge før kalkun ble den norske nyttårsmaten.  Vi har alltid risengrynsgrøt på lille julaften, så det blir riskrem til dessert.

De fleste i familien har ribbe på julaften, så det blir ofte det hvis vi er bedt bort. 

Annonse

10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Pepperkaker, brownies og kald melk.

Og dessverre må jeg tvinge ned noe ribbe.

Hva med kalkun?

For øvrig kunne jeg joinet menyen din, gitt at noen pepperkaker kunne blitt akkompagnert av ost og vin - eller byttet ut noen med familie-kakemennene😋

7 minutter siden, cilie skrev:

Hva med kalkun?

For øvrig kunne jeg joinet menyen din, gitt at noen pepperkaker kunne blitt akkompagnert av ost og vin - eller byttet ut noen med familie-kakemennene😋

Pappa kommer til å insistere på å lage ribbe så lenge han lever ;) 

Nam, jeg vil ha kakemenn! Og kald melk til.

Nicklusheletida
På 4.12.2017 den 19.50, Lillemus skrev:

Oppvokst med svinestek. Selv har jeg alltid servert viltstek. Kjæresten vil ha ribbe så det har vi også hatt et par ganger i tillegg til en viltstek. En gang hadde vi kalkun og det skal vi ha i år også. :) Blir nok kjempegodt - han er flink til å lage mat og jeg kjenner ingen som lager så god saus som ham! Mmmm...

Har du sluttet å feire julaften med x og bonusmor ?

Pinnekjøtt. Jeg trodde det var fåtall som i Norge sammenlagt som spiste pinnekjøtt, men tydeligvis virker det som om det er flere.. Mulig vi er fra samme områder... eller spiser østlendingene også pinnekjøtt nå ? :D Trodde østlendingene spiste svineribbe.... altså de fra Oslo-området, og også sørlandet. 

Endret av Mina1
1 minutt siden, Mina1 skrev:

Pinnekjøtt. Jeg trodde det var fåtall som i Norge sammenlagt som spiste pinnekjøtt, men tydeligvis virker det som om det er flere.. Mulig vi er fra samme områder... eller spiser østlendingene også pinnekjøtt nå ? :D Trodde østlendingene spiste svineribbe.... altså de fra Oslo-området, og sørlandet. 

Mye pinnekjøtt her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...