Gå til innhold

Hva spiser du på julaften?

Hva spiser du på julaften?  

16 stemmer

1. 1. Hva spiser du på julaften?

• Ribbe
      4
    • Skinkestek
      1
    • Pinnekjøtt
      8
    • Varm kun
      0
    • Kald kun
      1
    • Torsk
      0
    • Smørsgårdsbord/Koldtbord
      1
    • Kjøttkaker
      0
    • Pizza
      0
    • Annet
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, cilie skrev:

Mye pinnekjøtt her.

:D . Da var den ny for meg. Ryktene her jeg bor sier at de fra Hedemark, Oslo, Asker.. Bærum... og hele østlandet, pluss sørlandet spiste kun svineribbe til jul. "Også sa vi alltid: stakkars dem da... ;) . Vi har jo så deilig pinnekjøtt her., og de vet jo ikke hvordan pinnekjøtt smaker engang.. " Men da er ryktene helt feil sikkert. 

Endret av Mina1

Vi har alltid hatt skinkestek, men i det siste har de visst fått det for seg at vi skal ha ribbe. Så jeg aner ikke hva jeg skal spise. Vil heller ha skinkestek enn ribbe, men jeg har ikke stemmerett. Skal vel være fornøyd så lenge jeg slipper pinnekjøtt og lutefisk.

12 timer siden, Mina1 skrev:

:D . Da var den ny for meg. Ryktene her jeg bor sier at de fra Hedemark, Oslo, Asker.. Bærum... og hele østlandet, pluss sørlandet spiste kun svineribbe til jul. "Også sa vi alltid: stakkars dem da... ;) . Vi har jo så deilig pinnekjøtt her., og de vet jo ikke hvordan pinnekjøtt smaker engang.. " Men da er ryktene helt feil sikkert. 

Det er lenge siden pinnekjøtt bare var en vestlandsrett! Mitt inntrykk er at det er svært populært på Østlandet og i Trøndelag også. Kanskje ikke nødvendigvis på selve julaften, men da spises det første- eller annendagen. 

Hos oss blir det skikkelig tradisjonelt, med ribbe og tilbehør til hovedrett og krumkaker og multekreme til dessert.

Jeg er ikke veldig begeistret for hverken ribbe eller multekrem, men det er det med forventninger og tradisjoner ;)

Nyttårsaften blir det antakelig kalkun. Nam! :) 

Akkurat nå, morsan skrev:

Det er lenge siden pinnekjøtt bare var en vestlandsrett! Mitt inntrykk er at det er svært populært på Østlandet og i Trøndelag også. Kanskje ikke nødvendigvis på selve julaften, men da spises det første- eller annendagen. 

Jeg er ikke fra vestlandet, men min far var. Jeg er derfor oppvokst med pinnekjøtt på julaften. Min eks mann hadde aldri spist pinnekjøtt da jeg møtte han, men etter at han fikk det servert, så bare måtte han ha det i løpet av jula.

Annonse

Akkurat nå, Xtra skrev:

Hos oss blir det skikkelig tradisjonelt, med ribbe og tilbehør til hovedrett og krumkaker og multekreme til dessert.

Jeg er ikke veldig begeistret for hverken ribbe eller multekrem, men det er det med forventninger og tradisjoner ;)

Nyttårsaften blir det antakelig kalkun. Nam! :) 

Jeg synes det er godt med ribbe på julaften, men det holder egentlig med den ene gangen. Nå skal jeg snart på julebord og da blir det ribbe der, så etter to ganger med ribbe så er jeg mer enn fornøyd:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...