Gå til innhold

Har dere noengang hatt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å forklare nærmere er dette noe man skal forevise ved lisenskontroll for de av oss som nærmest årlig har hatt kontroller (bodde i blokk med aldri noen hjemme imangfoldige år)men altså aldri fått spørsmål om dette så langt.

Men alt blir vel annerledes i 2019.

Anonymkode: 3ff1a...5d4

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noensinne hatt et kringkastingskort med bilde slik beskrevet  i Forskrift om fjernsynsmottakere paragraf 10 med hjemmel i lov av 4 desember 1992 nr 127 om kringkasting Endret sist mai 2009 nr 626. 

Det har jeg aldri hørt om engang.

Paragrafen du viser til lyder: 

Ǥ 10.Kontroll

Kringkastingskort må vises fram når kontrollør fra NRK ber om det. Denne skal være utstyrt med legitimasjonskort forsynt med fotografi.»

Kringkastingskortet er kvittering på betalt kringkastingsavgift, se forskriftens paragraf 1 tredje ledd: «Kvittering for betalt avgift gis ved kringkastingskort.» 

Når paragraf 10 sier at «denne» skal være utstyrt med ID m bilde viser det tilbake til «kontrollør fra NRK». 

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noensinne hatt et kringkastingskort med bilde slik beskrevet  i Forskrift om fjernsynsmottakere paragraf 10 med hjemmel i lov av 4 desember 1992 nr 127 om kringkasting Endret sist mai 2009 nr 626. 

Har jeg aldri hatt. Er det er sånt ett?

600x500

Anonymkode: ab2ad...745

Var bare utdrag fra et langt og omstendelig brev jeg mottok i forbindelse med at vi bare må kutte ned i mediebruken vår mye på grunn av sykdom og lite effektiv tid til sånne timing. 

Jeg spurte bare fordi jeg aldri har hørt om dette før men kanskje en slik "sovende "paragraf.

Ellers sa man jo ofte at om noen kjørte feil i trafikken så " var det en mann med hatt" De mente kanskje at vedkommende slapp latterlig billig. Undres om der er " ydre kjennetegn" på alle de som bare slipper latterlig billig i våre dager. Kanskje medisinbruker?

Vet at der ingen som har tid til tull og tøys i dag men kanskje er det litt for lite av det. Alle vet jo vilken urolig verden vi står overfor i dag dessverre.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var bare utdrag fra et langt og omstendelig brev jeg mottok i forbindelse med at vi bare må kutte ned i mediebruken vår mye på grunn av sykdom og lite effektiv tid til sånne timing. 

Jeg spurte bare fordi jeg aldri har hørt om dette før men kanskje en slik "sovende "paragraf.

Ellers sa man jo ofte at om noen kjørte feil i trafikken så " var det en mann med hatt"

Er nok fordi menn med hatt er kjent for å ikke kunne kjøre bil.

Anonymkode: ab2ad...745

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utstedelse av særskilte kringkastingskort er sikkert opphørt - kan faktisk ikke huske å ha mottatt noe slikt, men jeg kan ha glemt det. Nå for tiden bør bestemmelsen om kringkastingskort tolkes som å gjelde «kvittering på betalt kringkastingsavgift». 

Men de har aldri hatt foto osv - den regelen viser altså som sagt til hva _kontrolløren_ må fremvise. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...