Gå til innhold

Uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, erik123 skrev:

Ja hva tror du selv? Det kan godt være forskjellige regler. Hvem skal vi bry oss mest om, innvandrere eller etniske nordmenn? Svaret sier seg selv. 

Jeg synes ikke det er så selvsagt at barn med uføre foreldre, skal ha ulik verdi ut fra hvor foreldrene deres ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
42 minutter siden, erik123 skrev:

Det er feil. 66% ER RIKTIG. jEG VET DET FOR JEG FÅR TRYGD. Så her er du på tynn is. 

Nei, det er du som ikke forstår hva jeg snakker om. Jeg snakker om uføretrygd MED TILLEGG AV barnetillegg.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/kun-625-med-barnetillegg-tjener-mer-paa-trygd-enn-paa-aa-jobbe/a/23334643/

625 med barnetillegg tjener mer på trygd enn på å jobbe

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/endringer-i-barnetillegget-fra-2016

Fra 1. januar 2016 kom det endringer i barnetillegget for uføre. Uføretrygden og barnetillegget kan etter dette til sammen ikke være høyere enn 95 prosent av inntekten du hadde før du ble ufør.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2018 den 15.40, laban skrev:

Jeg synes ikke det er så selvsagt at barn med uføre foreldre, skal ha ulik verdi ut fra hvor foreldrene deres ble født.

Da er vi simpelt hen bare uenige. Jeg mener at etniske nordmenn må komme først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2018 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Nei, det er du som ikke forstår hva jeg snakker om. Jeg snakker om uføretrygd MED TILLEGG AV barnetillegg.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/kun-625-med-barnetillegg-tjener-mer-paa-trygd-enn-paa-aa-jobbe/a/23334643/

625 med barnetillegg tjener mer på trygd enn på å jobbe

https://www.nav.no/no/Person/Pensjon/Relatert+informasjon/endringer-i-barnetillegget-fra-2016

Fra 1. januar 2016 kom det endringer i barnetillegget for uføre. Uføretrygden og barnetillegget kan etter dette til sammen ikke være høyere enn 95 prosent av inntekten du hadde før du ble ufør.

Anonymkode: 4bf66...baf

Du vet at faenskapet tok barnetillegget fra de uføre, så de skulle få enda mindre? Nå er pensjonen latterlig liten. En asylsøker har mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, erik123 skrev:

Du vet at faenskapet tok barnetillegget fra de uføre, så de skulle få enda mindre? Nå er pensjonen latterlig liten. En asylsøker har mer. 

Har du barnetillegg?

Og mener du at uføre skal få mer utbetalt som tryga enn da de jobba? For det er det dette dreier seg om. Nå kan man maks få 95% av tidligere lønn. Det er bare rett og rimelig.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, erik123 skrev:

Da er vi simpelt hen bare uenige. Jeg mener at etniske nordmenn må komme først. 

Hva med fex pakistanere som kom til norge på 70tallet og nå er norske statsborgere. Regnes disse som etnisk norske, eller skal de behandles dårligere?

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.4.2018 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Har du barnetillegg?

Og mener du at uføre skal få mer utbetalt som tryga enn da de jobba? For det er det dette dreier seg om. Nå kan man maks få 95% av tidligere lønn. Det er bare rett og rimelig.

Anonymkode: 4bf66...baf

De fleste har 66% av tidligere lønn. Og det er bare simpelt lite. De burde fått 80% av tidligere lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, erik123 skrev:

De fleste har 66% av tidligere lønn. Og det er bare simpelt lite. De burde fått 80% av tidligere lønn. 

Nå snakket jeg om folk med mange barn som tidligere fikk mer enn 100% av tidligere lønn.

Anonymkode: 4bf66...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Poenget er at uføre blir fryktelig dårlig behandlet. Mange er slitere fra arbeidslivet. Og mange må leve på 10000, noe som er umulig. De burde hatt minst 20000. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...