Gå til innhold

Nå hetses i trygdede igjen

Anbefalte innlegg

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1153589-flere-trygda-i-arbeid  

nå må vi få ut flere i arbeid. Er alltfor mange som sitter på rompa og bare har trygd men som kan arbeide. jeg er for arbeids plikt som ble innført  i januar men alltfor mange som gjør litt og så er det tilbake igjen. Vet om flere som er "syke" men ser de ofte på butikken og andre steder. hvis du grweier å gå tur om kvelden greier du faen meg og jobbe litt også. deppresjon og angst er mote sykdommer nå og det er altfor enkelt og bare si du er deppa en dag og legge seg ned på sofaen og snorke til langt ut på ettermiddagen. Buhuu jeg er så deppa se på meg. Blir kvalm. Alle som er triste og lei seg av og til men klarer jo og jobbe for det. Sier ikke at alle ikke er syke men altfor mange som trenger et spark i rompa og komme seg i arbeid. er jo i hamar de har begynnt med tiltak. Trygd skal dekke nødvendig ting som mat og drikke. strøm etc. men når jeg ser trygda som går å kjøper seg iphone på butikken og reise til syden og late seg enda mer får jeg bare lyst og riste dem litt og be dem gjøre noe nyttig.

Anonymkode: 98662...304

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/424159-n%C3%A5-hetses-i-trygdede-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

nå må vi få ut flere i arbeid. Er alltfor mange som sitter på rompa og bare har trygd men som kan arbeide. jeg er for arbeids plikt som ble innført  i januar men alltfor mange som gjør litt og så er det tilbake igjen. Vet om flere som er "syke" men ser de ofte på butikken og andre steder. hvis du grweier å gå tur om kvelden greier du faen meg og jobbe litt også. deppresjon og angst er mote sykdommer nå og det er altfor enkelt og bare si du er deppa en dag og legge seg ned på sofaen og snorke til langt ut på ettermiddagen. Buhuu jeg er så deppa se på meg. Blir kvalm. Alle som er triste og lei seg av og til men klarer jo og jobbe for det. Sier ikke at alle ikke er syke men altfor mange som trenger et spark i rompa og komme seg i arbeid. er jo i hamar de har begynnt med tiltak. Trygd skal dekke nødvendig ting som mat og drikke. strøm etc. men når jeg ser trygda som går å kjøper seg iphone på butikken og reise til syden og late seg enda mer får jeg bare lyst og riste dem litt og be dem gjøre noe nyttig.

Aggresiv person med fullt av skrivefeil. Typisk sånne som raser ut sin vrede. Ikke noe å ta seg nær av. 

De fleste syke mennesker må faktisk dusje, gjøre nødvendig husarbeid og handle og lage maten sin selv. Mange av disse hadde trengt og ønsket hjelp til sånne vanlige praktiske ting, men det er bare svært syke og svekkede mennesker som får hjelp til sånt og selv de sykeste er gjerne overlatt til goodwill fra pårørende i det lengste. 

Trygd dekker ikke mer enn nødvendige ting, men en trygdet kan velge å prioritere pengene sine de også eller leve som parasitter på andre men uføretrygd i seg selv gjør ingen rik.

Maksimal uføretrygd er 66% av 6G= (93 634x6)0,66= 371 000. Dette beløpet gjelder for dem som har tjent 562 000 eller mer i året i minimum 3 av de 5 siste årene før de ble ufør. 

Dette er brutto og altså maksimal uføresats. Minstesats gir 15000 netto i mnd eller mindre. Så nei: ferier og iphone er ikke en selvfølge for de fleste uføre og heller ikke en overflod av mat. 

Anonymkode: e04e8...2c2

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm. Jeg er uføretrygdet. Med min trygd hadde jeg ikke kunnet kjøpe noe særlig klær, gått til frisør, kjøpt gaver til barna mine eller reist noe sted. Alt hadde gått i boutgifter og mat. Det er tommt på kontoen ganske raskt.  Grunnen til at jeg kan reise en tur om sommeren er at min mann spanderer det på meg. Familien vil faktisk gjerne ha meg med men kanskje jeg skulle vært hjemme og skammet meg i stedet ?  Jeg har jobbet i mange tiår og trosset mine plager lenge før det sa stopp. Jeg klarte faktisk ikke jobbe lenger. Etter noen år med behandling og medisiner har jeg gradvis klart å kunne klare dagligdagse gjøremål som å gå i butikken. At noe skulle hate meg for det forundrer meg.  I følge ekspertene vil det å jobbe gjøre meg sykere igjen og jeg vil ikke kunne ta meg av familie eller noe. Det er faktisk det å slippe å jobbe som gjør at jeg klarer små dagligdagse ting. 

Anonymkode: b25e5...8ab

Annonse

Det er ingenting å vits med men forhåpentlig ikke " den drukner ei som henges skal".

Sånn er det å se på en statistikk uavhengig av hver enkelt menneskes skjebne.

Se bare hvordan det går ut over barn med sjeldne sykdommer og medisiner som de bare må ha. Det er mye bare veldig rart. 

Anonymkode: 4fca2...865

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På kg er 95%+ idioter, troll, feminister etc

Men slik er vel folk i virkheligheten også ?

Mulig det er derfor jeg ikke liker folk

Hvem vet

Anonymkode: d403e...5a3

Det kan man lure på. Virker som om KG har en unormalt stor andel imbesiler. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...