Gå til innhold

Folk som beskylder andre for feil, for å dekke over sine egne

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man klarer ikke å snakke om en ting av gangen mener du? Eller at man gir en uriktig eller fortegnet bilde av faktiske hendelser der man selv var?

Eller at man har en talefeil men unnlater å oppsøke hjelp for dette?

Eller at man bare er et mer usselt og moralsk forkastelig menneske enn den andre selv om det altså ikke kan bevises?

Anonymkode: 8e27e...a9a

Mange mennesker møter seg sjøl i døra i dag tror jeg. Til og med i forvaltning og styringsverk. Det blir maktkonsentrasjoner og kanskje manglende innsyn for offentlighet og kritisk tenkning. Alt skal være så effektivt i dag. Jeg tror det kanskje er derfor det blir sånn.

På 9.12.2017 den 0.39, AnonymBruker skrev:

"Angrep er beste forsvar"

Anonymkode: 14961...5d8

altså ikke for meg men for noen. Det kan virke som om noen liker å dekke over sine egne feil og angripe andre for deres feil, selv om sine egne er større.

Anonymkode: ef765...cf1

Annonse

På 8.12.2017 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Opplevd dette? Altså at folk kan beskylde andre for feil, men dekker over sine egne? Jeg har opplevd det flere ganger i livet. Men forstår ikke hvorfor man gjør det... 

Anonymkode: ef765...cf1

Jeg tror dette er en psykologisk effekt som finnes hos mange mennesker. Du finner feil hos andre fordi du føler deg dårlig selv eller du ser feil ved andre som du ikke liker ved deg selv. Og da må man unødvendig kritisere for å fremstå som mer moralsk enn andre. Ett eksempel er hvordan man poster ett eller annet, plutselig kommer det noen som skal være ekstremt moralske. Og noen ganger er de ikke engang interessert i hva du skriver, de bare trenger noe å kritisere. Var en som skrev dette i lys av hetsen mot blogger Gunnar Tjomlid, at noen vil fremheve seg som mer moralsk overlegen og bedre enn andre. Kan ha noe med derfor offentlige bloggere også får så mye pes. Enkelte folk eier bare ikke logikk, rett og slett, men andre tror jeg bare trenger noe å kritisere uansett hva det er. 

Vi mennesker kommer i alle varianter er alt jeg vet, uten at jeg er jordmor eller noe sånt.😊

Små gryter har også ører som pappa ofte sa med forbehold om å gjøre meg skyldige sitatfusk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...