AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 Skrevet 13. desember 2017 ...noen kroner på en vennetjeneste, ville du da ha meldt det inn til NAV? Jeg er uføretrygdet. Har blitt spurt om å passe naboen sin katt, i hele julen. Dette er kjempekjekt for meg, da den gir meg mye selskap. Naboen insisterte på å betale, og har allerede gitt meg 1000 kr i kontanter. Burde jeg melde dette inn? Pusen kommer i morgen tidlig, og jeg gleder meg! Det er en innekatt, og jeg er en innedame!! Anonymkode: bd911...304 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 Skrevet 13. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...noen kroner på en vennetjeneste, ville du da ha meldt det inn til NAV? Jeg er uføretrygdet. Har blitt spurt om å passe naboen sin katt, i hele julen. Dette er kjempekjekt for meg, da den gir meg mye selskap. Naboen insisterte på å betale, og har allerede gitt meg 1000 kr i kontanter. Burde jeg melde dette inn? Pusen kommer i morgen tidlig, og jeg gleder meg! Det er en innekatt, og jeg er en innedame!! Anonymkode: bd911...304 Nei. Du tjene over 0,4G før det blir trekk i uføreutbetalingen. Og det er heller ikke skattbar inntekt. Anonymkode: b7f84...eab 1 Siter
Lillemus Skrevet 13. desember 2017 Skrevet 13. desember 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...noen kroner på en vennetjeneste, ville du da ha meldt det inn til NAV? Jeg er uføretrygdet. Har blitt spurt om å passe naboen sin katt, i hele julen. Dette er kjempekjekt for meg, da den gir meg mye selskap. Naboen insisterte på å betale, og har allerede gitt meg 1000 kr i kontanter. Burde jeg melde dette inn? Pusen kommer i morgen tidlig, og jeg gleder meg! Det er en innekatt, og jeg er en innedame!! Anonymkode: bd911...304 Jeg kan ikke reglene, men dette hadde jeg ikke sett noen grunn til å melde inn nei. Kos deg med pusen og de ekstra kronene du. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 Skrevet 13. desember 2017 Man kan til og med ta småjobber til 6000,- kroner uten å betale skatt. Sålenge det ikke er noe man har som yrke. Feks la jeg ut en småjobb på finn, der jeg betalte 700 kroner for å få montert en panelovn. Det var ikke skattbart siden han som gjorde det ikke jobbet som elektriker. Anonymkode: 4ce98...44e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2017 Skrevet 13. desember 2017 Du har to alternative regler å forholde deg til: -skattefri inntekt opp til 0.4 G= 37 000 -du kan tjene opp til 6000 fra hver arbeidsgiver på jobber hjemme per år (kan ikke være i samme bransje som du har kompetanse) Anonymkode: b93ac...05c 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.