Gå til innhold

Lånt bil uten lov

Anbefalte innlegg

Er så sjokkert da jeg oppdaget at datteren min på 18 år har tyvlånt bilen til oss foreldre i flere dager da vi var på utenlandstur. Hun har ikke sertifikat. Hun innrømmet dette da vi har dokumentasjon (kjørecomputer) på bilen som er kanske ny. Hun forteller at venninnen hennes (18 år) kjørte bilen, og fikk sertifikat samme uke som vi var borte. De har kjørt rundt uten å spørre om lov i timevis. Bilen er kun forsikret ved fører over 25 år. Datteren vår har fortalt at flere ungdommer med med i bilen på disse kjøreturene. Hun kom med en liten unnskyldning, og mente vi burde være fornøyd med det. Da vi begynte å snakke om konsekvenser av det hele ble hun kjempesint, og sa mye stygge ting og viste ingen ydmykhet på noen måte. Hvordan skal vi forholde oss til dette, og bør vi ta kontakt med hun som kjørte også? Hun er jo 18 år, så det er  vel liten vits å kontakte foreldre (hun bor hjemme). Hadde aldri trodd at datteren vårs ville finne på noe slikt.

Anonymkode: 72596...36b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/424285-l%C3%A5nt-bil-uten-lov/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville absolutt tatt kontakt med jenta og foreldrene.Hun har jo tross alt lånt bil uten lov og hun bor hjemme.Da kan foreldrene godt få vite det og det ønsker de helt sikkert også.Greit at de er 18 år og myndige,men det betyr ikke at de er klar for voksenlivet og de konsekvenser det medfølger med å gjøre noe de ikke har lov til.Er jo typisk at de i den alderen ser lett på ting og mange trenger ennå eldre voksne til å lære dem ting:)

Anonymkode: 19782...af4

Jeg hadde blitt illsint.  Hadde helt klart snakket med foreldrene til venninna. Håper inderlig at vi hadde fått beskjed derson sønnen min på 18 hadde gjort noe så uakseptabelt, selv on han er myndig.  Så lenge han bor hjemme, har vi ansvar for ham. Det er imidlertid en liten sjanse for at dattera di har sagt til venninna at hun får låne bilen og at venninna handlet i god tro. Sjekk det ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...