Gå til innhold

EKG resultat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har for første gang i mitt liv tatt EKG fordi jeg opplevde at hjertet hopper ganske mye etter at jeg begynte på serqouel. Fikk en melding av legen der jeg blir bedt om å komme inn til ny EKG ila. januar fordi det var mye forstyrrelse på det jeg tok.

Litt usikker på hvordan jeg skal tolke meldingen. Men siden meldingen sier i løpet av januar kan jeg vel tolke det som at det ikke haster? Forstyrrelse på EKG trenger vel ikke bety noe, det kan være helt ufarlig? Kan ingenting om dette jeg.

Anonymkode: 90b7c...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For mye forstyrrelse ville jeg tolket som ikke lesbart og at det trengs et nytt EKG for tolkning og ikke at noe er galt med hjertet. Du kan sikkert også ringe og spørre om du er veldig urolig. 

Anonymkode: ea2c0...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over. Forstyrrelser handler neppe om at de fant noe, bare lesbarhet på EGKet.

Jeg får mye ekstraslag av mange typiske psykiatri-medisiner: både antipsykotika, antidepressiva, beroligende og innsovningstabeletter. Det er ikke sikkert det er det du har da, men det er i alle fall helt ufarlig, bare ubehagelig. 

Anonymkode: 257a7...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seroquel gir ofte ekstraslag. Du får mer adrenalin i blodet av den.

At EKG er teknisk dårlig skyldes ofte elektriske forstyrrelser, som at du beveger kroppen. Det er bare å ta et nytt EKG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 31.12.2017 den 14.21, issomethingwrong skrev:

Seroquel gir ofte ekstraslag. Du får mer adrenalin i blodet av den.

At EKG er teknisk dårlig skyldes ofte elektriske forstyrrelser, som at du beveger kroppen. Det er bare å ta et nytt EKG. 

Takk for svar alle. Jeg bekymrer meg ikke for at det slår litt hulter til bulter. Mer sosiale reglene for hvordan jeg skal håndtere en slik melding fra legen min. Hvis det hadde vært noe alvorlig hadde han vel ikke skrevet at jeg skulle be om ny time ila. januar.

Har du noen råd på hva jeg kan gjøre for at undersøkelsen ikke skal inneholde forstyrrelser? Noen forberedelser jeg bør gjøre? Jobbe med å klare å ligge så stille som mulig? Men jeg skal vel puste normalt? Da beveger kroppen seg noe.

Anonymkode: 90b7c...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke forholde deg til dette i det hele tatt. EKG var ikke brukbart, du må bestille en ny time og sykepleieren må sørge for at det er god kontakt mellom elektroder og hud. Unngå for mye hudkremer, og hvis du er mann med hår på brystet er det mulig at det må barberes litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...