Gå til innhold

blemmer på tunga


Gjest ufsa

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste tre dagene hatt vondt i tungespissen. Som om jeg har brent meg, men det har jeg altså ikke! Tungespissen svir og er litt øm, og jeg har noen ørsmå blemmer der framme. Lurer veldig på hva dette kan være... Allergi? Herpes?!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, lege

Første gangs herpesutbrudd kan gi betennelse i tannkjøtt og tunge, særlig hos barn. Seinere utbrudd bruker bare sitte i leppa. Jeg synes herpes er lite sannsynlig. Det kan være en allergisk reaksjon som du antyder, eller en reaksjon på irritasjon fra ekstra varm eller sur mat f.eks. Slike reaksjoner bruker som regel å gå nokså rask over av seg selv.

Svar på Doktor Online kan ikke erstatte en konsultasjon hos lege. Dersom dere vil dette spørsmålet grundigere belyst, bør dere vurdere å kontakt egen lege.

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...