Gå til innhold

Når heter det incest?/ sprs. til Grethe


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Kaller man det incest når det har vært handlinger av seksuell karakter mellom to nære slekninger, men dette har skjedd ved lek og forføring fra den dominerende part? Ikke vold og tvang. Er svært takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er ikke jeg Grethe riktignok, men det du beskriver er også incest. Sånt foregår nok veldig ofte (oftest?) uten at det er vold inne i bildet. Ofte tror jeg at denne "metoden" kan føre til at offeret sitter igjen med enda sterkere skyld og skamfølelser ("for jeg var jo med på det!"). Men det er like ulovlig og like lite barnets skyld fordet! For en voksen er det lett å manipulere et barn til å tro at de vil være med på noe de egentlig ikke vil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg Grethe riktignok, men det du beskriver er også incest. Sånt foregår nok veldig ofte (oftest?) uten at det er vold inne i bildet. Ofte tror jeg at denne "metoden" kan føre til at offeret sitter igjen med enda sterkere skyld og skamfølelser ("for jeg var jo med på det!"). Men det er like ulovlig og like lite barnets skyld fordet! For en voksen er det lett å manipulere et barn til å tro at de vil være med på noe de egentlig ikke vil....

Hei begge to!

Det var et meget bra svar fra Gyrken her!

Hvis du går og grubler på noe som har med dette å gjøre, vil jeg anbefale deg å ringe SMI der du bor og snakke med telefonvakten der - det kan jo være at hun har noen gode råd til deg. De som jobber der er veldig greie å snakke med. Vær klar over at du godt kan være anonym, du trenger ikke si hvem du er eller hvor du bor.

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...