Gå til innhold

Nyheter fra advokaten


Solvelv

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen her inne.

Advokaten min ringte i dag. Hun fortalte at jeg går inn under foreldelsesfristen på 25 år. I tillegg begynner denne foreldelsesfristen å løpe fra jeg er 18 år. Så jeg kan faktisk vente med å anmelde helt til jeg fyller 42 år. Jeg er 27 i dag.

Det er helt fantastisk! Advokaten hadde til og med ringt departementet for å sjekke ut den paragrafen (195?) som sier at foreldelsesfristen begynner å gå fra offeret er myndig. Det har vært mye snakk om at den ikke har tilbakevirkende kraft. Men det har den altså.

Jeg føler meg så levende. Bare akkurat i dag. Nyter det akkurat nå. Innimellom alle de tunge tankene.

Det rare er at da jeg begynte å undersøke foreldelsesfristen min fikk jeg beskjed fra en annen advokat + jurist på politihuset at foreldelsesfristen var utløpt. Jeg møtte tydeligvis på bedrevitere, som liksom skulle vite men som ikke gjorde det.

Jeg var i allefall helt knust da jeg den gang fikk vite at det ikke fantes noe håp. At onkel bare kunne gå fri. Etter å ha ødelagt livet mitt.

Jeg føler meg fri - i allefall litt. :)

Masse klemmer til alle som vil ha!

Solvelv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Solvelv!

Dette var gode nyheter! Godt å høre at du ble lettet og glad. Nå har du på en måte taket på onkel! Når du er klar, kan du gå og anmelde ham. Kjenn litt på den gode følelsen da!

Takk for klem - her har du en tilbake!! --> X

Grete i regnet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvelv!

Kjempeflott altså.

Bra du gikk til en ny en med samme spørsmålet hvertfall.

Føler med deg. Skulle ønske at svinet "mitt"æsjj var i livet, så han kunne få bøte på skaden han har gjort. Er så frustrert. Har liksom ingen å la sinnet gå utover. Ingen som kan lide untatt meg, for det han har ødelagt..... Nå renner tårene her.... ffffff sorry, var ikke meningen å la dette gå utover deg.

Flott at du ikke trenger ha det travelt hvertfall. Du får gi han inn for oss begge. Kan sende deg telepatisk sinne jeg.

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solvelv!

Nå ble jeg skikkelig nysgjerrig...!

Jeg har også fått beskjed om at 18-års regelen ikke har tilbakevirkende kraft. Derfor lurer jeg på om du kan fortelle hvordan din advokat har "klart" å få det til?

Eventuelt vil jeg gjerne snakke med vedkommende for å finne ut flere fakta.

Du kan kanskje sende meg en mail?

[email protected]

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solvelv!

Kjempeflott altså.

Bra du gikk til en ny en med samme spørsmålet hvertfall.

Føler med deg. Skulle ønske at svinet "mitt"æsjj var i livet, så han kunne få bøte på skaden han har gjort. Er så frustrert. Har liksom ingen å la sinnet gå utover. Ingen som kan lide untatt meg, for det han har ødelagt..... Nå renner tårene her.... ffffff sorry, var ikke meningen å la dette gå utover deg.

Flott at du ikke trenger ha det travelt hvertfall. Du får gi han inn for oss begge. Kan sende deg telepatisk sinne jeg.

Klem.

Hei Bea.

Skulle ønske jeg kunne trøste deg, jeg. Jeg har også en overgriper som er død. Så jeg vet hvordan du har det. Skulle ønske jeg kunne tvinge han i kne. Det er en sorg jeg ikke greier å kjenne på.

Men onkel - jeg håper jeg får nok håndfaste bevis til å nagle han fast der på tiltalebenken. En gang.

Masse klemmer fra Solvelv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...