Gå til innhold

Tankefeltterapi


DIXI

Anbefalte innlegg

Fra KK nr 6 4. februar 2002

I denne ukens KK står det en spennende artikkel om en kvinne som har benyttet TFT (TankeFeltTerapi) for å bli kvitt traumet etter en voldtekt i tenårene. Dette høres meget interessant ut, synes jeg. Hør bare:

”Psykiater Audun Irgens forteller at han bruker TFT som en av flere behandlingsformer på sine pasienter. Den har raskt effekt på avgrensede lidelser som for eksempel voldtekt. Pasienter med en sammensatt lidelse, med mange traumer, tar det lang tid å behandle, og da benytter jeg TFT som en supplerende behandlingsform. Metoden demper angst og vonde minner fortere enn andre behandlingsformer, men den hjelper ikke alle. TFT tar bort sperrer og hindringer og er et bidrag til selvhelbredelse.”

”Metoden består av lett fingerbanking på spesielle, ufarlige punkter på kroppen mens klienten sitter og fokuserer på sitt problem. Dette virker stimulerende på kroppens energibaner.

Klienten får totalt fem klokketimer behandling/minikurs. Hun lærer metoden og kan bruke den på seg selv resten av livet.

Behandlingen koster kr 3.500.

TFT brukes på alle former for fobier, angst for eksempel etter sjokkopplevelse, sinne/hat etter seksuelt misbruk, spiseforstyrrelser, stress, sorg, sjalusi, tvangstanker, depresjon, mareritt, søvnproblemer.”

Les selv, og se hva du mener om dette!

Vennlig hilsen Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Grete.

Hvis dette er sant, er det ikke dyrt. Høres hvertfall veldig positivt ut. Utrolig om det er sant. Det føles hvertfall sånn for oss som sliter med angst og dep. skulle ønske han bodde hjemme hos meg jeg hehe....

Tror jeg skal spørre psykologen torsdag hva han mener om psykomotorisk fysioterapi, og kanskje prøve det. Men det du skriver her høres bare supert ut, hvis det virker.....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe KK og lese artikkelen! Tankefeltterapi høres interessant ut, og det er jo verdt et forsøk! Hvis jeg da ser bort i fra at jeg ikke kunne tenkt meg å ha hverken psykiateren min eller noen andre "fingerbankende" rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke nick nå

Kjære Grete.

Hvis dette er sant, er det ikke dyrt. Høres hvertfall veldig positivt ut. Utrolig om det er sant. Det føles hvertfall sånn for oss som sliter med angst og dep. skulle ønske han bodde hjemme hos meg jeg hehe....

Tror jeg skal spørre psykologen torsdag hva han mener om psykomotorisk fysioterapi, og kanskje prøve det. Men det du skriver her høres bare supert ut, hvis det virker.....

Klem

TFT

Leste KK og hva Stig Ove Raade hadde av erfaringer. Bet meg også fast i at behandlingen var rettet mest mot engangstraumet. Hva med etterreaksjoner og hvilke skader disse har?. Hva med tapt nettverk osv?

Men hvis dette hjelper "hipp hurra" da er det jo et effektivt behandlingstilbud til de som er berørt:-))))

Jeg er vel født litt skeptisk til denne type behandling i like stor grad som alle helsekostprodukter som lover både det ene og det andre MED svært dokumentert effekt.

men man skal aldri si aldri:-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Grete.

Hvis dette er sant, er det ikke dyrt. Høres hvertfall veldig positivt ut. Utrolig om det er sant. Det føles hvertfall sånn for oss som sliter med angst og dep. skulle ønske han bodde hjemme hos meg jeg hehe....

Tror jeg skal spørre psykologen torsdag hva han mener om psykomotorisk fysioterapi, og kanskje prøve det. Men det du skriver her høres bare supert ut, hvis det virker.....

Klem

Prisen på denne type behandling er 3.500 kr for 5 ganger. Inkludert i dette følger et lite mini-kurs, så du selv kan lære hvordan fortsette terapien :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Grete.

Hvis dette er sant, er det ikke dyrt. Høres hvertfall veldig positivt ut. Utrolig om det er sant. Det føles hvertfall sånn for oss som sliter med angst og dep. skulle ønske han bodde hjemme hos meg jeg hehe....

Tror jeg skal spørre psykologen torsdag hva han mener om psykomotorisk fysioterapi, og kanskje prøve det. Men det du skriver her høres bare supert ut, hvis det virker.....

Klem

Hei

Ville bare fortelle at akupunktøren jeg gikk til fortalte at det var bevist at bloverdiene forandret seg under behandling. Hun sa imidlertid også at behandlingen gjerne kunne erstatte psykolog, hvor hun så rettet på seg. Den siste setningen var nok til at jeg slo prosjektet fra meg.

Dersom jeg skulle prøve det, ville jeg heller ha kjøpt meg ei bok... og lært det fra båtten av.

Jeg er litt skeptisk :)

Hilsen Solvelv (som er healer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Hei

Ville bare fortelle at akupunktøren jeg gikk til fortalte at det var bevist at bloverdiene forandret seg under behandling. Hun sa imidlertid også at behandlingen gjerne kunne erstatte psykolog, hvor hun så rettet på seg. Den siste setningen var nok til at jeg slo prosjektet fra meg.

Dersom jeg skulle prøve det, ville jeg heller ha kjøpt meg ei bok... og lært det fra båtten av.

Jeg er litt skeptisk :)

Hilsen Solvelv (som er healer)

Du skriver at blodverdiene forandret seg. På hvilken måte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at blodverdiene forandret seg. På hvilken måte da?

Hei

De tok blodprøver av pasienten før og etter behandling. Da var det forandring i blodverdiene. Hvilke forandringer vet jeg ikke.

Hun var skikkelig gira denne damen, i allefall. Driver akupunktur i Trondheim. Du kan jo ringe selv.

Aku- Med Brit H Mosbæk Tlf. 900 73 986 Hun har drevet med dette i ca. 1 år nå.

Hun tar i allefall ikke 3500. Betaler bare for hver time... 250 kroner hver gang.... så mange ganger du behøver...

Hilsen Solvelv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...