Gå til innhold

Spinalhodepine?


Gjest Finefine

Anbefalte innlegg

For to år siden fikk jeg spinalbedøvelse ved en operasjon. Den virket ikke, og jeg fikk narkose også. Dagen etter, etter utskrivelse, ble jeg dårlig. Kunne bare ligge helt flatt. Var svært dårlig i 14 dager, ble gradvis bedre. Jeg ringte sykehuset, jeg var til lokallegen, men ingen hjelp å få.

Sykehuset forklarte etter 3 mnd. hvordan det hang i hop. Det sivet ut spinalveske i sprøyteinnstillet.

Jeg ble gradvis bedre, men er enda ikke helt bra. Ved overanstrengelser blir jeg dårlig, tung og vondt i hodet.

Nå har jeg vært på trening, og da blir jeg dårlig i min. 2 dager etterpå.

En anestesilege ved et annet sykehus har sagt at det eneste som hjelper etter så lang tid er akupunktur.

Stemmer dette?

Er det noe annet som hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Finefine !

Jeg tror neppe at spinalhodepine kan vare så lenge. Vanligvis varer den får dager, i høyden få uker. Deretter gror alltid innstikksåpningen igjen. Jeg tror derfor at dine nåværende plager også må ha andre årsaker.

Om akupunktur hjelper, avhenger jo bl.a. av årsaken. Jeg tør derfor ikke spå om du i dette tilfelle vil ha nytte av akupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Finefine !

Jeg tror neppe at spinalhodepine kan vare så lenge. Vanligvis varer den får dager, i høyden få uker. Deretter gror alltid innstikksåpningen igjen. Jeg tror derfor at dine nåværende plager også må ha andre årsaker.

Om akupunktur hjelper, avhenger jo bl.a. av årsaken. Jeg tør derfor ikke spå om du i dette tilfelle vil ha nytte av akupunktur.

Tusen takk for svar.

Det kan ikke være spinalhodepine jeg har, da.

Jeg hadde slett ikke hodepine, etter spinalen, det var et trykk og en slags susing i hodet. Og dette varte lenge, ett år.

Seinere har jeg blitt plaget med hodepine, og jeg tenkte at endelig passer uttrykket spinalhodepine.

Denne uka jobbet jeg normaldag på mandag, fikk vondt hodet om ettermiddagen. Dette skjer ofte.

Tirsdag hadde jeg bare litt vondt i hodet, og jeg gikk på trening (Friskis og Svettis) Dagen etter hadde jeg intenst vondt i hodet, akkurat som etter forrige trening. Jeg hadde r veldig vondt torsdag og enda verre nå i kveld, fredag.Jeg våkner med vondt i hodet og det blir bare verre. Det er i fremre del av hodet.

Jeg har også svært vondt i hodet de dagene jeg har mensen. Til sammen blir dette de fleste dagene i denne måneden.

Jeg har tålt sykling, tur- og skigåing og jogging.

Må nevne til slutt at jeg har en depresiv lidelse, vært sammenhengende deprimert fra okt. til juni, og plagene har gått litt i ett. Nå er jeg bedre og begynte derfor på trening Jeg gjør også mer enn før, har malt hus og fikk nok litt vondt i nakken.

Har du noen teori om hva dette kan være og hva jeg skal si til legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...