Gå til innhold

Prikker på overarm


Gjest lalitta

Anbefalte innlegg

Gjest lalitta

Heisann!

jeg er veldig plaga med å ha sånne røde små prikker på overarmene.Det er ikke kviser for det kommer ikke ut noe når man klemmer på de. hva kommer disse prikken av og hva er de egentlig?De er ganske skjemmende når jeg går i singlet(noe jeg sjelden gjør pga prikkene).Det ligner en nyppete appelsin, bare at prikkene er røde! er det noe å gjøre med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper med tørrbørsting, bodyscrub (krem) el. Husk å smøre en god lotion på etterpå. Biotherm har en som er veldig fin (hvit med blå "bølge")

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikke1365379945

Hei! Jeg er plaget med det samme - men jeg bruker en krem med aloe vera - og da blir huden glattere og prikkene mindre synlige. Så prøv det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper med tørrbørsting, bodyscrub (krem) el. Husk å smøre en god lotion på etterpå. Biotherm har en som er veldig fin (hvit med blå "bølge")

Lykke til!

mvh

Jeg har "slitt" med det samme i alle år, først nå har det blitt bra. Jeg er 35 år. Det hjelper helt sikkert med skrubbing og kremer, og ikke minst sol (men hvor er den?). Jeg har aldri hatt sånn tålmodighet til å skrubbe og smøre. Jeg lurer på hva det kommer av, for nå har datteren min på 7 år akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, lege

finnes det noen krem mot strekkmerker?

Det finnes dessverre ingen effektiv krem mot strekkemerker.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christian Anker, lege

Jeg har "slitt" med det samme i alle år, først nå har det blitt bra. Jeg er 35 år. Det hjelper helt sikkert med skrubbing og kremer, og ikke minst sol (men hvor er den?). Jeg har aldri hatt sånn tålmodighet til å skrubbe og smøre. Jeg lurer på hva det kommer av, for nå har datteren min på 7 år akkurat det samme.

Her er et tidligere spørsmål jeg har besvart som kanskje kan være av interesse for deg:

"Mine armer, særlig overarmene er fulle av røde prikker som nå også brer seg til underarmene og nedover ryggen. I følge en hudlege jeg var hos var dette en form for betennelse i porene som man ikke kan gjøre noe med. Kan det være riktig at jeg bare må leve med dette? Det er jo ganske plagsomt å ikke kunne gå med t-skjorte om sommeren noe min forfengelighet nå forhindrer meg fra.

Jeg synes det er nærliggende å tenke at hårsekkene dine er tilstoppet av hudceller. Den medisinske betegnelsen er keratosis pilaris og er alminnelig, særlig i tenårene. Det er først og fremst hårsekkene på utsiden av overarmene og på lårene som tettes til slik at huden blir nuppete og "grov". Hvorfor dette skjer vet man ikke, men tilstanden er ufarlig og oftest forbigående.

Sol og sommer har vanligvis en meget positiv virkning på keratosis pilaris, så jeg vil tro at t-skjorten kan bli tatt i bruk. Ved de smøre de aktuelle hudområdene med Vaselin tilsatt to prosent salicylsyre løses pluggene i hårsekkene opp slik at huden blir glattere."

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...