Gjest Kristine Skrevet 13. februar 2002 Del Skrevet 13. februar 2002 Skjeiv kjeve (håper kirurgen vil svare). Jeg er født med to nokså forskjellige kjever, og gikk til kjeve-spesialist fra jeg var seks år. Han var på det tidspunktet veldig i tvil om jeg skulle opereres allerede da. Men han og mine foreldre kom frem til at jeg var for liten. Jeg gikk med streng i hele oppveksten for å flytte på tenner. (hadde også underbitt). Da jeg var 18, mente han at jeg var ferdigbehandlet. Men han sa også at det kunne vurderes operasjon dersom jeg fikk problemer senere. Han mente da at det kunne vare aktuelt å kappe av den ene undrekjeven med en cm. Dette er var en stor operasjon, og noen slet med smerter resten av livet etter en slik operasjon. Etter at han sa dette ønsket jeg ikke noen operasjon, det var mitt eget valg, han sa at dersom jeg skulle ombestemme meg kunne det fortsatt hende at denne operasjonen ble dekket av staten. Nå er jeg snart 23 år, jeg litt plaget med en hodepine, og det har hendt en gang at kjeven har gått ut av ledd. Da klarte jeg selv å "dunke" den på plass. Men den største grunnen til at jeg nå ønsker å rette på kjeven, er nok for "forfengelsens" skyld. Jeg tror nemlig at jeg hadde sett penere ut med to like kjever. Hva tror du som plastisk kirurg om dette? Jeg synes selv at jeg har en skjev munn/ ansikt. 1 Kjenner du noen som har hatt lignende operasjoner og fått et pent resultat? 2 Tror du at det finnes muligheter for å få dekket en slik operasjon nå ? 3Hva synes du , som plastisk kirurg at jeg bør gjøre? (Kan du "anbefale" en slik operasjon?) Jeg kan ikke gå til den samme kjevespesialisten da han er pensjonert, men papirene mine finnes nok enda. Jeg takker for en fin spalte, og håper at du vil ta deg tid til å svare på spørsmålet mitt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42999-skeiv-kjeve/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Behandlingen kan oftest gjøres ved offentlig sykehus. Dette dreier seg om ganske komplekse behandlinger som oftest involverer også reguleringstannlege og kjevekirurg. Ullevåls kjevekirurgiske avdeling har utstrakt erfaring med kjeveoperasjoner. Jeg synes derfor du skal sørge for å få henvisning dit for å finne ut om slik operasjon er noe for deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/42999-skeiv-kjeve/#findComment-161867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.