Gå til innhold

NHD!Lurer på!!

Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg lurer så fælt på hva som feiler meg. Er det depresjon (eller annet), som gjør at jeg har det sånn?

Jeg er så teit. Akkurat nå vil jeg egentlig bare gråte, men jeg orker ikke. Dessuten så får jeg det ikke til. Er nesten som om tårene mine har tørket inn.....(hehe!).

Vet ikke helt hvorfor jeg vil gråte. Du synest kanskje jeg er helt teit men..........

Sier og gjør så mye dumt. Tenker så mye dumt. Tar meg så utrolig nær av ting, selv om det bare er en liten tøyse-kommentar eller noe. Jeg blir lei meg og deprimert bare noen kjefter eller er litt sure på meg. Er der vanlig å bli det? Jeg tåler ikke å få kjeft. Da kan jeg finne på å skade meg selv, fordi jeg skjemmes over meg selv. Hater egentlig meg selv, men prøver å si positive ting til meg selv. Noe er jeg jo kanskje litt fornøyd med, men det er svært lite (etter min mening).

Klarer ikke å se hva som er meningen med livet? Hvorfor bli født bare for å dø. Sykt hele greia spør du meg. Fatter det bare ikke, men hvem gjør vel det? Tenker ofte på det. Men jeg har hatt 1-2 uker hvor dette med dødsønsker og dødstanker har nesten vært borte, men nå er de kommet tilbake igjen. Og det er IKKE bra. Klarer ikke å bli kvitt dem. Har prøvd, men det går ikke.

Skulle egentlig ønske jeg aldri ble født. Da hadde jeg sluppet å ha det sånn. Hadde sluppet alle tanker og problemer og sånn. Hadde sluppet å ha det så vondt.

Når jeg er sammen med folk så er jeg annerledes enn jeg egentlig har det (som oftest. Alt etter hvem jeg er sammen med). Altså......er jeg for eksempel deprimert og sint, så smiler jeg og er "meg selv" (tror de). Føler meg så falsk.

Jeg er så deprimet akkurat nå, vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lysst å ***** meg selv,men jeg orker ikke. Er for sliten til det nå (har vært å jobba). Vil gråte, men orker ikke det heller. Dessuten så er det egentlig ikke noen grunn til å gjøre det heller.

Føler meg så alene. Ikke at jeg er alene om å (kanskje) ha depresjon (eller hva det nå enn er), men det med å til tider "spille" roller. Men det varierer. Er ikke sånn bestandig.

Selvtilliten min, er som legen min sa, ganske skrøpelig (liten). Er faktisk enig med ham. Men hva skal og kan jeg gjøre for å bli kvitt denne lave selvtilliten?

Jeg vet ikke om dette bare er en endags-episode, og at jeg bare er deppa nå. For egentlig har jeg hatt det ganske bedre de siste 1-3 ukene, men denne uken virker det som om det er på veg nedover igjen. Vet ikke om jeg verken klarer eller orker det. Er så slitsomt. Hele livet er et j**** slit jo :-(

Du synest kanskje jeg syter og klager nå, og kan godt hende jeg gjør det.....men det var ikke det som var "planen" for å si det sånn. Jeg ville bare skrive......til en eller annen, og (forhåpentligvis) få et svar. Skrive til noen som har greie på sånne ting, som vet litt om det. Og du er jo psykiater, så du forstår vel (en del av) det jeg skriver og mener(?). Og kan kanskje svare meg på ting(?).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43111-nhdlurer-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du beskriver depressive symptomer. Om du kun har en depresjon eller noe i tillegg, kan bare en undersøkelse hos lege/psykolog/psykiater finne ut av.

Jeg synes du kan be fastlegen din om å henvise deg til en spesialist dersom han/hun ikke finner ut av diagnostikken.

Kanskje trenger du en samtaleterapi for å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/43111-nhdlurer-p%C3%A5/#findComment-161545
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...