Gå til innhold

Brystsmerter


elamandri

Anbefalte innlegg

Hei, iblandt kjenner jeg en stikkene smerte i venstre side av brystet. Det kan ta dager eller uker mellom hver gang jeg kjenner det. Det kjennes ut som ett lite stikk, og gjør vondt. Noen ganger har det gjort litt vondt å puste når disse smertene kommer. Som oftest varer de bare i et par sekunder. Hva kan dette være? Noen sier det er vokstsmerter men jeg er 22 og da burde jeg vel være ferdig med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Dette spørsmålet hører kanskje mest hjemme i Forum om allmennmedisin eller Forum om hjertemedisin, men ut i fra beskrivelsen tenker jeg at symptomene muligens skyldes muskulære stramninger i ribbeinsmusklene.

Slike stramninger er meget vanlig i perioder med psykisk stress. Som regel avtar plagene hvis man beveger seg. Når brystsmerter skyldes hjertesykdom er det som regel motsatt.

Hvis du ikke røyker, har normalt kolesterol og blodtrykk og du ikke har nære slektninger med hjertesykdom, styrker det sannsynligheten for at plagene skyldes muskelstramninger. For en sikker vurdering må du imidlertid rådføre deg med legen din.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...