Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Angsten river I meg 24/7 ingen søvn ingen fred. Sovet kansje en time i våken mareritt tilstand siste to uker, kjempe syk i kroppen, ser nesten ikke, aura på øyne hver dag. M m. Klarer ikke ta vare på meg selv hus og hjem. Sovemedisinen virker ikke. Fikk noen beroligende før jul virker ikke. Har bare lyst å dø. jeg skrev innlegg her for noen dager siden. jeg var på dps i to år ble bare sykere også har det gått den veien nå hos avtalespesialist jeg har gått til i et halvt år. hun har ikke greie på medsiner så har vært myyyye rot. Og hun hater psykofarma, vet ikke hvordan ting skal trappes opp eller ned. Og det er ikke lett når jeg trenger medsin og er så redd. Vi har byttet mellom flere antidep og jeg er fuket i hode og syk inflrnsa følelse og hoven i hele kropp. nå har jeg siste to uker tenkt at jeg må legge meg inn, og det gjør meg livredd. så er det et stort problem, nemlig at dps jeg gikk på har skrevet så mye feil om meg, jeg som skrev innlegget om å rette epikrise, ingenting stemmer med hvordan jeg har det, datoer er feil, min tidligere jobb er feil. Og de har lagt på diagnoser som jeg ikke kjenner meg igjen i. de vil nok sikkert ikke ha meg inn heller for det står at jeg har problemet med personalet. Jeg hadde en ganske traumatiserende opplevelse der inne. hva gjør jeg nå? vil ikke på lukket avdeling, vært et døgn før og det klarer jeg ikke med så kraftig angst å være innestengt, sliter medklaustreforbi etter den gangen. kan fast lege eller hun avtalepsykiater få meg inn akutt på hvilket som helst sted? Eller må jeg der jeg tilhører, postnummer altså, da blir det det stedet jeg var? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 tilleggsinfo: Kan forøvrig nevne at vi har rotet med 5 forskjellig antidep, effexor, cymbalta, fontex, ciplatex og wellbutrin. hun kan som sagt ikke medsin og hadde forhørt seg med en som sa at det gikk Ann å kombinere ssri ogsnri. Men det er ikke alle typer som kan kombineres, synest jeg å huske fra tidligere. Etter cymbalta effexor og fontex i helst så ble det litt mye, hun sendte meg til en annen med medsin posen men han hadde ikke tid, tilbake til henne, så måtte jeg velge, og sitte der full i panikk og ta avgjørelse alene hjelper lite, så siden jeg hadde gått på ciplarexen før så sa jeg bare den men slet med vekt så derfor wellbutrin, hovnet da opp i hele kroppen ser ikke ut og mareritt begynte, nevnte dette flere ganger, så på tirsdag så ble det til at jeg skulle gå tilbake på fontex 20 pluss effexor. redd jeg har sterotonin syndrom nå. Og redd for å være el gå i narkose. Vet ikke hva jeg gjør, kan gå på kjøkkenet når jeg skal på do. Kraftig influensa følelse, måler 39 under arm innemellom. Nakke helt stiv, alle muskler dirrer og går av seg selv. Mister følelser i fingre, arm. Halve fjeset, ernummen, mangler følelse på halve leppen. Trykk rundt øyne og manglende synsfelt i side og midt i med lyn. Problemer med tale, oh blackout. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Helpme999 skrev: Angsten river I meg 24/7 ingen søvn ingen fred. Sovet kansje en time i våken mareritt tilstand siste to uker, kjempe syk i kroppen, ser nesten ikke, aura på øyne hver dag. M m. Klarer ikke ta vare på meg selv hus og hjem. Sovemedisinen virker ikke. Fikk noen beroligende før jul virker ikke. Har bare lyst å dø. jeg skrev innlegg her for noen dager siden. jeg var på dps i to år ble bare sykere også har det gått den veien nå hos avtalespesialist jeg har gått til i et halvt år. hun har ikke greie på medsiner så har vært myyyye rot. Og hun hater psykofarma, vet ikke hvordan ting skal trappes opp eller ned. Og det er ikke lett når jeg trenger medsin og er så redd. Vi har byttet mellom flere antidep og jeg er fuket i hode og syk inflrnsa følelse og hoven i hele kropp. nå har jeg siste to uker tenkt at jeg må legge meg inn, og det gjør meg livredd. så er det et stort problem, nemlig at dps jeg gikk på har skrevet så mye feil om meg, jeg som skrev innlegget om å rette epikrise, ingenting stemmer med hvordan jeg har det, datoer er feil, min tidligere jobb er feil. Og de har lagt på diagnoser som jeg ikke kjenner meg igjen i. de vil nok sikkert ikke ha meg inn heller for det står at jeg har problemet med personalet. Jeg hadde en ganske traumatiserende opplevelse der inne. hva gjør jeg nå? vil ikke på lukket avdeling, vært et døgn før og det klarer jeg ikke med så kraftig angst å være innestengt, sliter medklaustreforbi etter den gangen. kan fast lege eller hun avtalepsykiater få meg inn akutt på hvilket som helst sted? Eller må jeg der jeg tilhører, postnummer altså, da blir det det stedet jeg var? Fritt sykehusvalg gjelder også for psykiatri så om din fastlege eller psykiater mener en innleggelse er best kan hun/de søke deg inn hvor som helst. Anonymkode: 2f95d...c0b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fritt sykehusvalg gjelder også for psykiatri så om din fastlege eller psykiater mener en innleggelse er best kan hun/de søke deg inn hvor som helst. Anonymkode: 2f95d...c0b Men jeg kan ikke vente i flere uker eller mnd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 7 minutter siden, Helpme999 skrev: Men jeg kan ikke vente i flere uker eller mnd Jeg tror ikke fritt sykehusvalg gjelder når det er akutt så da bør du forhøre deg med fastlege eller behandler om hva dere skal gjøre. Anonymkode: 2f95d...c0b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 2 timer siden, Helpme999 skrev: Angsten river I meg 24/7 ingen søvn ingen fred. Sovet kansje en time i våken mareritt tilstand siste to uker, kjempe syk i kroppen, ser nesten ikke, aura på øyne hver dag. M m. Klarer ikke ta vare på meg selv hus og hjem. Sovemedisinen virker ikke. Fikk noen beroligende før jul virker ikke. Har bare lyst å dø. jeg skrev innlegg her for noen dager siden. jeg var på dps i to år ble bare sykere også har det gått den veien nå hos avtalespesialist jeg har gått til i et halvt år. hun har ikke greie på medsiner så har vært myyyye rot. Og hun hater psykofarma, vet ikke hvordan ting skal trappes opp eller ned. Og det er ikke lett når jeg trenger medsin og er så redd. Vi har byttet mellom flere antidep og jeg er fuket i hode og syk inflrnsa følelse og hoven i hele kropp. nå har jeg siste to uker tenkt at jeg må legge meg inn, og det gjør meg livredd. så er det et stort problem, nemlig at dps jeg gikk på har skrevet så mye feil om meg, jeg som skrev innlegget om å rette epikrise, ingenting stemmer med hvordan jeg har det, datoer er feil, min tidligere jobb er feil. Og de har lagt på diagnoser som jeg ikke kjenner meg igjen i. de vil nok sikkert ikke ha meg inn heller for det står at jeg har problemet med personalet. Jeg hadde en ganske traumatiserende opplevelse der inne. hva gjør jeg nå? vil ikke på lukket avdeling, vært et døgn før og det klarer jeg ikke med så kraftig angst å være innestengt, sliter medklaustreforbi etter den gangen. kan fast lege eller hun avtalepsykiater få meg inn akutt på hvilket som helst sted? Eller må jeg der jeg tilhører, postnummer altså, da blir det det stedet jeg var? Du tar det opp med fastlegen. Og krever en ny behandler som kan medisiner. Anonymkode: d1332...82b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du tar det opp med fastlegen. Og krever en ny behandler som kan medisiner. Anonymkode: d1332...82b Men da er det jo 6 mnds ventetid, eller avslag. vet knapt om jeg klarer å overleve helgen. men er og ekstra angstfulle Pga av tanken på innleggelse. kunne bare ønske jeg fikk medisinene mine tilbake som jeg ble bråkuttet på for et år siden, ciplarex og lyrica. men ikke gøye bivikninger. klarer ikke mer ikke fred et sekund og livredd for å ta antidepressivaene, for jeg stoler ikke på bytte. Vet om jeg ringer henne er det død føt sa på tirsdag at jeg ikke har sovet de siste to uker og spurte om det gikk Ann å legge til noe til imovanen, men nei da var hun redd jeg ikke stod opp! Har tatt flere imovane men like vel, etter 1 min så våkner jeg. Jeg er alvorlig deprimert, men det er Pga ekstrem angst, den går aldri vekk. Men hun behandler meg som at jeg har en lett depresjon og tror jeg sover hele dagen. har ny fastlege og tviler på at han kan hjelpe med medsiner, tipper nei. Møtt han to ganger og virket veldig likegyldig og følte at jeg ble sett ned på grunnet det psykiske og at jeg er feit. herregud hva skal jeg gjøre. er jo grusomt å legge seg inn et sted hvor de har skrevet så mye feil og vondt om meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 10 timer siden, Helpme999 skrev: tilleggsinfo: Kan forøvrig nevne at vi har rotet med 5 forskjellig antidep, effexor, cymbalta, fontex, ciplatex og wellbutrin. hun kan som sagt ikke medsin og hadde forhørt seg med en som sa at det gikk Ann å kombinere ssri ogsnri. Men det er ikke alle typer som kan kombineres, synest jeg å huske fra tidligere. Etter cymbalta effexor og fontex i helst så ble det litt mye, hun sendte meg til en annen med medsin posen men han hadde ikke tid, tilbake til henne, så måtte jeg velge, og sitte der full i panikk og ta avgjørelse alene hjelper lite, så siden jeg hadde gått på ciplarexen før så sa jeg bare den men slet med vekt så derfor wellbutrin, hovnet da opp i hele kroppen ser ikke ut og mareritt begynte, nevnte dette flere ganger, så på tirsdag så ble det til at jeg skulle gå tilbake på fontex 20 pluss effexor. redd jeg har sterotonin syndrom nå. Og redd for å være el gå i narkose. Vet ikke hva jeg gjør, kan gå på kjøkkenet når jeg skal på do. Kraftig influensa følelse, måler 39 under arm innemellom. Nakke helt stiv, alle muskler dirrer og går av seg selv. Mister følelser i fingre, arm. Halve fjeset, ernummen, mangler følelse på halve leppen. Trykk rundt øyne og manglende synsfelt i side og midt i med lyn. Problemer med tale, oh blackout. Ingen som har noe å si? snakket med psyk hun mente som vanlig at alt skulle snakkes vekk. og opphold på dps fikk man kun i 3 dager 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 19 minutter siden, Helpme999 skrev: Ingen som har noe å si? snakket med psyk hun mente som vanlig at alt skulle snakkes vekk. og opphold på dps fikk man kun i 3 dager Du må bytte til en kompetent behandler. Anonymkode: d1332...82b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må bytte til en kompetent behandler. Anonymkode: d1332...82b Men hvordan skal jeg gjøre det? Sender fastlege tar det jo flere mnd men søker hun så går det fortere. er i krise kan ikke vente lengre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 11 minutter siden, Helpme999 skrev: Men hvordan skal jeg gjøre det? Sender fastlege tar det jo flere mnd men søker hun så går det fortere. er i krise kan ikke vente lengre Så får du be om akuttinnleggelse. Anonymkode: d1332...82b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så får du be om akuttinnleggelse. Anonymkode: d1332...82b Men vil ikke på lukket, vil på dps, kan ikke være innestengt. Gjør heller en ende på alt en å oppleve det. kan man bli akuttinnlagt på dps selv om man går til privatpraktiserende med avtale? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 5 minutter siden, Helpme999 skrev: Men vil ikke på lukket, vil på dps, kan ikke være innestengt. Gjør heller en ende på alt en å oppleve det. kan man bli akuttinnlagt på dps selv om man går til privatpraktiserende med avtale? Du er bare veldig vrien. Vil du ha hjelp eller vil du ikke? Anonymkode: d1332...82b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831619 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Er veldig vanskelig utifra innleggene dine å skjønne hva som er problemet.. er problemet angst? Isåfall, hvilken type angst? Eller er det depresjon? Isåfall, hvorfor er du deprimert? Du må jo gjøre noe med grunnen til at du er deprimert. Det hjelper liksom ikke å bare ta masse piller en må gjøre noe med livet sitt selv. Anonymkode: e6153...fe8 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831637 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er bare veldig vrien. Vil du ha hjelp eller vil du ikke? Anonymkode: d1332...82b Ja må ha hjelp, problemet er langvarig angst som ikke er som alle andres, og har ført meg inn i depresjon hvor jeg ikke ser framtid og ikke vil mer. vær så snill å ikke kall meg vrien, små ord kan gjøre skade på et menneske som ikke ser lyset. Synest man må være litt forsiktig her inne, med ordene når man sliter meg dødstanker. alt jeg lurte på var om det var mulig for en avtale spesialist å henvise til dps akutt, eller fastlege. jeg klarer ikke hjelpe meg selv. noen trenger medsin etc. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831670 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helpme999 Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er veldig vanskelig utifra innleggene dine å skjønne hva som er problemet.. er problemet angst? Isåfall, hvilken type angst? Eller er det depresjon? Isåfall, hvorfor er du deprimert? Du må jo gjøre noe med grunnen til at du er deprimert. Det hjelper liksom ikke å bare ta masse piller en må gjøre noe med livet sitt selv. Anonymkode: e6153...fe8 Vet ikke det ble utløst av å slutte på medsin. Vet heller ikke om jeg har epilepsi eller noe galt i hjernen klarer ikke ta depresjonen grunnet angsten. jeg ønsker ikke krangle med folk her inne, jeg ønsket bare råd om hva jeg kan gjøre. psyk min sa at det bare var mulig å være på dps 3 dager er det mulig? Når noen ikke tar vare på seg selv, ser de ikke an hvor syk man er? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 14 minutter siden, Helpme999 skrev: Vet ikke det ble utløst av å slutte på medsin. Vet heller ikke om jeg har epilepsi eller noe galt i hjernen klarer ikke ta depresjonen grunnet angsten. jeg ønsker ikke krangle med folk her inne, jeg ønsket bare råd om hva jeg kan gjøre. psyk min sa at det bare var mulig å være på dps 3 dager er det mulig? Det høres rart ut. Anonymkode: d1332...82b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 17 timer siden, Helpme999 skrev: Angsten river I meg 24/7 ingen søvn ingen fred. Sovet kansje en time i våken mareritt tilstand siste to uker, kjempe syk i kroppen, ser nesten ikke, aura på øyne hver dag. M m. Klarer ikke ta vare på meg selv hus og hjem. Sovemedisinen virker ikke. Fikk noen beroligende før jul virker ikke. Har bare lyst å dø. jeg skrev innlegg her for noen dager siden. jeg var på dps i to år ble bare sykere også har det gått den veien nå hos avtalespesialist jeg har gått til i et halvt år. hun har ikke greie på medsiner så har vært myyyye rot. Og hun hater psykofarma, vet ikke hvordan ting skal trappes opp eller ned. Og det er ikke lett når jeg trenger medsin og er så redd. Vi har byttet mellom flere antidep og jeg er fuket i hode og syk inflrnsa følelse og hoven i hele kropp. nå har jeg siste to uker tenkt at jeg må legge meg inn, og det gjør meg livredd. så er det et stort problem, nemlig at dps jeg gikk på har skrevet så mye feil om meg, jeg som skrev innlegget om å rette epikrise, ingenting stemmer med hvordan jeg har det, datoer er feil, min tidligere jobb er feil. Og de har lagt på diagnoser som jeg ikke kjenner meg igjen i. de vil nok sikkert ikke ha meg inn heller for det står at jeg har problemet med personalet. Jeg hadde en ganske traumatiserende opplevelse der inne. hva gjør jeg nå? vil ikke på lukket avdeling, vært et døgn før og det klarer jeg ikke med så kraftig angst å være innestengt, sliter medklaustreforbi etter den gangen. kan fast lege eller hun avtalepsykiater få meg inn akutt på hvilket som helst sted? Eller må jeg der jeg tilhører, postnummer altså, da blir det det stedet jeg var? Når situasjoner er komplekse og vanskelig å få full kontroll på, så må man ofte velge hva som er det viktigste. Veldig sjelden _alt_ kan bli slik man tenker det burde, men kanskje kan man leve med at noe ikke er optimalt dersom andre ting kan være til hjelp. Jeg synes du skal prøve å slutte med å være opptatt av hva som er og ikke er skrevet i din journal. Dersom du legges inn på nytt, så vil henvisende lege si noe om hva som er aktuell problemstilling og så vil også de som tar i mot deg vurdere situasjonen din nå - hva som har skjedd tidligere trenger ikke nødvendigvis få så stor betydning for fremtiden. Dersom du ønsker en innleggelse på dps, så kan både avtalespesialisten og din fastlege søke deg inn. Hvis du tilbys en innleggelse, så høres det ut som om du trenger å ha noen konkrete målsettinger som innleggelsen skal bidra til. Alt kommer ikke til å bli bra gjennom en innleggelse, men kanskje kan du få hjelp til å komme på et bedre spor. Prøv å tenke fremover, se etter løsninger og prøv å tenke ut tiltak du tror kan hjelpe deg. En innleggelse skal bidra til endring, og for å oppnå endring må man nesten alltid tåle utfordringer som kan være krevende. Lykke til. Anonymkode: e8e70...d77 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831679 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, Helpme999 skrev: Vet ikke det ble utløst av å slutte på medsin. Vet heller ikke om jeg har epilepsi eller noe galt i hjernen klarer ikke ta depresjonen grunnet angsten. jeg ønsker ikke krangle med folk her inne, jeg ønsket bare råd om hva jeg kan gjøre. psyk min sa at det bare var mulig å være på dps 3 dager er det mulig? Når noen ikke tar vare på seg selv, ser de ikke an hvor syk man er? Akutt-innleggelser vil ofte bli korte. En planlagt innleggelse med klare behandlingsmål vil kunne være mer hensiktsmessig. Anonymkode: e8e70...d77 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/439265-hjelp/#findComment-3831680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.