Gå til innhold

Best å sove på når man har angst/panikkangst?

Anbefalte innlegg

Har slitt med angst for sykdom den siste tiden i en grad som invalidiserer livet mitt.

Har panikkangstanfall og angstrier flere ganger om dagen. Har alltid hatt dårlig søvn men nå er søvnen rett og slett fraværende.

Fikk sobril av min lege men siden jeg har barn har jeg bare tatt den om kvelden. 

Hadde håpet på en søvndyssende effekt men føler at Sobrilen overhodet ikke har det. Føler meg muligvis litt roligere i et par timer men så er det fullt tankekaos og økende angstfølelse. Mulig dette skjer når effekten forsvinner eller kanskje det bare jeg som responderer negativt på medisinen.

Er det noen som har erfaring med noe som gir søvn men som ikke får angst og tunge tanker til å øke? 

Trenger søvn og litt ro for å kunne stå imot når panikkangsten setter inn som verst.

(Har testet Stilnocht som jeg har brukt tidligere men heller ikke det har noen effekt muligvis pga jeg har for mye uro inneni).

Anonymkode: d346e...f4b

Fortsetter under...

Jeg tror mer du må tenke i retning av dempende medisiner som en noe mer langvarig løsning. F.eks Seroquel om kvelden, som både har angstdempende effekt og effekt på søvn. Noen av de gamle antidepressivene (Sarotex, Surmontil og Sinequan) har også denne effekten.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville gått tilbake til legen og bedt om medisin som kan virke både behandlende og søvnfremmende i stedet. Sobril og stilnoct er begge bare nødløsninger. 

Anonymkode: 0951b...331

Det skulle også bare være en kort nødløsning for å få meg over en kneik men det virket ikke etter hensikten. Har nå fått Seroquel så får vise hvor det bærer.

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror mer du må tenke i retning av dempende medisiner som en noe mer langvarig løsning. F.eks Seroquel om kvelden, som både har angstdempende effekt og effekt på søvn. Noen av de gamle antidepressivene (Sarotex, Surmontil og Sinequan) har også denne effekten.

Takk for innspill! Har idag fått Seroquel og håper det har bedre virkning både på kort og kanskje lengre sikt:)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for innspill! Har idag fått Seroquel og håper det har bedre virkning både på kort og kanskje lengre sikt:)

Det tror jeg er et lurt bytte. Lykke til, og håper du får en fredelig kveld og at du får sove til natten.

Anonymkode: 3a8a3...19f

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...