Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg forstår ikke måten han velger å avslutte det på med å ønske meg til helvete.

Burde du ikke bare være glad hvis han mishandlet deg?

Anonymkode: ac6d9...601

Fortsetter under...

Jeg sliter vel ekstra hardt fordi jeg har gått gjennom mange smådateforhold hvor jeg har blitt dumpet en haug med ganger gjennom bare noen få år. Og dermed så knallet jeg skikkelig når det skjedde igjen siste gangen. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Burde du ikke bare være glad hvis han mishandlet deg?

Jeg føler personlig sett at han ikke er den typen mann som jeg beundrer.   

Endret av Mina1
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarte ikke på spørsmålet.

Jeg følte meg misbrukt og utnyttet. Absolutt. Jeg vet ikke hva jeg er. Men jeg føler at han har misbrukt situasjonen min og utnyttet den. Og det har jeg vel rett til å føle. 

Endret av Mina1

Så ja jeg synes at det som er skjedd iallefall grenser til missbruk. Folk kan tro jeg sier det fordi jeg er bitter. Men jeg føler det. Og det er vel ikke uten årsak at en av politimennene sa at han trodde meg anngående at jeg var blitt misbrukt i denne situasjonen. Og at de synes det høres ut som vold og at det burde anmeldes. Så det er nok riktig å ligge det bak seg med å se sannheten i øynene og se at jeg har all rett til å føle at veien videre er å erkjenne at jeg sier fordi jeg var misbrukt. Og ikke bare unnskylde hans oppførsel som vanlig. Det tror jeg er veien videre. 

Endret av Mina1

Annonse

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Så ja jeg synes at det som er skjedd iallefall grenser til missbruk. Folk kan tro jeg sier det fordi jeg er bitter. Men jeg føler det. Og det er vel ikke uten årsak at en av politimennene sa at han trodde meg anngående at jeg var blitt misbrukt i denne situasjonen. Så det er nok riktig å ligge det bak seg med å se sannheten i øynene og se at jeg har all rett til å føle at veien videre er å erkjenne at jeg sier fordi jeg var misbrukt. Og ikke bare unnskylde hans oppførsel som vanlig. Det tror jeg er veien videre. 

Du har blitt utsatt for en urett etter min mening. Du burde ikke måtte forsvare deg ovenfor folk som mener det du opplevde er helt greit. Tenker du bruker mye energi på å prøve å legge dette bak deg og se fremover men så strømmer tankene tilbake på dårlige dager. Det er ikke så uvanlig . Det er jo ofte en prossess å slippe tak i slike ting og du har jo også prøvd. Kanskje du også kan ha en traumereaksjon som du burde bearbeide hos en psykolog. Jeg personlig går til en traumepsykolog. Der får jeg bearbeidet vonde ting som ble gjort mot meg og hjelp til å leve videre. Det kostet meg mye å oppsøke hjelp men det er faktisk helt greit. Det er ikke tegn på svakhet å be om psykolog. Det viser at du tar deg selv og livet ditt på alvor og innser at du akkurat nå trenger noen å stå sammen med for å komme videre. 

Anonymkode: 57e26...388

5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg håpet at han kunne ta et oppgjør med å skrive noen ord til meg om å legge dette bak oss med null hat og skrive at det var synd det endte sånn slik at det roet seg ned, men det har han aldri gjort. Jeg ønsket litt mer fred i sjelen på en måte. Jeg fikk ikke fred da det endte sånn. Mulig at det er meg som lever i en rar verden der jeg ikke forstår hvorfor folk må skilles med å ha sex for så å beskylde hveandre for å være patetisk jævla løgner og ønske hveandre til helvete uten at man kan ta en liten samtale for å forklare og roe ned engang. Han gråt jo en gang fordi han sa at han var så glad i meg..og ønsket meg mitt beste osv. så det er jo helt uforståelig. Altså at de ikke kan skrive noen ord for å forsøke å få lagt alt bak oss som ikke fiendtlig holdning.

Men han vil ikke si noe som helst, eller gjøre noe som helst for at situasjonen skulle føles bedre utifra hva jeg har fått med meg. Så da er det bare å forsøke å få opp troen på meg selv, få opp troen på andre, få opp troen på at noen kan sette pris på meg, få opp troen på kjærlighet, få opp troen på at alle ikke er som det jeg opplevde. Det er tungt, og jeg må nok ha hjelp av lege for å klare det. Jeg har time, og jeg kjenner jo at jeg er kraftig ute av meg pga dette her fordi jeg har så lyst å glemme og legge det bak meg, men så sitter det fast i hukommelsen og tankene. 

Dersom dere hadde vært meg, så vet dere gjerne litt mer om hvordan dere tror dere ville ha taklet dette... Dere hadde nok ikke kommet i den situasjonen heller. Jeg tror faktisk at dere hadde gått i starten når dere reagerte på visse ting og tang. Men fra mitt ståsted så det ikke lett, men det hjelper meg å tenke på : hvordan ville andre taklet å stått i mine sko etter alt dette akkurat nå? . Samtidig så tenker jeg: Ville han selv ønsket og satt pris på å være meg og bli behandlet slik i situasjonen? jeg tror ikke det, men han må jo synes det var en smart ide siden han velger det, og mene at dette er en grei måte å avslutte dette på ovenfor han selv og, om han selv sto på min side. Jeg forstår han ikke men uansett det spørsmålet hjelper meg litt til å forsøke å se ut av det. Altså tenke at de gjør det fordi de synes det er greit med slik slutt selv. Deres måte å tenke på..Men jeg vil iallefall ikke oppleve en slik slutt igjen. 

Vi vet at du mener dette, du har allerede sagt det MANGE ganger. Du trenger ikke gjenta det mer. 

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg sliter vel ekstra hardt fordi jeg har gått gjennom mange smådateforhold hvor jeg har blitt dumpet en haug med ganger gjennom bare noen få år. Og dermed så knallet jeg skikkelig når det skjedde igjen siste gangen. 

Vi vet at du mener dette også, du har allerede sagt det MANGE ganger. Du trenger ikke gjenta det mer. 

6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Har strategien din med å skrive ca 2.000 innlegg om denne fyren hjulpet deg å komme over han?

»Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results»

- Albert Einstein

Det som hjelper er å ikke unnskylde han men tenke på han som en som har misbrukt og utnyttet meg. Jeg har slitt med tankene. Andre som sliter med andre lidelser og tanker. Men det er bare å ikke skamme seg over situasjonen. 

1 time siden, Mina1 skrev:

Jeg følte meg misbrukt og utnyttet. Absolutt. Jeg vet ikke hva jeg er. Men jeg føler at han har misbrukt situasjonen min og utnyttet den. Og det har jeg vel rett til å føle. 

Vi vet at du mener dette også, du har også sagt dette mange ganger.

Du trenger ikke gjenta det mer. 

Annonse

38 minutter siden, Mina1 skrev:

Så ja jeg synes at det som er skjedd iallefall grenser til missbruk. Folk kan tro jeg sier det fordi jeg er bitter. Men jeg føler det. Og det er vel ikke uten årsak at en av politimennene sa at han trodde meg anngående at jeg var blitt misbrukt i denne situasjonen. Og at de synes det høres ut som vold og at det burde anmeldes. Så det er nok riktig å ligge det bak seg med å se sannheten i øynene og se at jeg har all rett til å føle at veien videre er å erkjenne at jeg sier fordi jeg var misbrukt. Og ikke bare unnskylde hans oppførsel som vanlig. Det tror jeg er veien videre. 

Vi vet at du mener dette også, du har allerede sagt det magne ganger.

Skal jeg fortsette å gjenta dette, eller skjønner du poenget? 

Gjentagelser er ikke konstruktive.

Endret av Kayia
1 minutt siden, Kayia skrev:

Vi vet at du mener dette også, du har også sagt dette mange ganger.

Du trenger ikke gjenta det mer. 

Jeg setter punktum med det. Legen var også sjokket da han hørte om dette og sier at jeg er blitt utsatt for vold og missbruk etter hans mening. Jeg setter punktum her. 

1 minutt siden, Mina1 skrev:

Jeg setter punktum med det. Legen var også sjokket da han hørte om dette og sier at jeg er blitt utsatt for vold og missbruk etter hans mening. Jeg setter punktum her. 

Bra.

Sender legen henvisning til psykolog?

10 minutter siden, Kayia skrev:

Bra.

Sender legen henvisning til psykolog?

Jeg vet ikke hva som skjer videre men jeg har time hos legen i slutten av uken. Jeg har forklart legen om dette og han sa at han var sjokket over alt jeg har funnet meg i. Jeg trenger nok hjelp til å håndtere dette. Jeg ser at enhver situasjon som minner meg på det gjør meg skikkelig dårlig. Så hjelp behøver jeg. 

Jeg er også som en boble i hodet.. Og får jeg det ikke ut så føles det som om det sprenger. Jeg skal finne ut hva som lå gjøres og hvorfor jeg har det sånn  

Endret av Mina1
6 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg vet ikke hva som skjer videre men jeg har time hos legen i slutten av uken. Jeg har forklart legen om dette og han sa at han var sjokket over alt jeg har funnet meg i. Jeg trenger nok hjelp til å håndtere dette. Jeg ser at enhver situasjon som minner meg på det gjør meg skikkelig dårlig. Så hjelp behøver jeg. 

Jeg er også som en boble i hodet.. Og får jeg det ikke ut så føles det som om det sprenger. Jeg skal finne ut hva som lå gjøres og hvorfor jeg har det sånn  

Å ja, jeg forstod det som du hadde vært der nå.

Men det du sier her betyr at du har fortalt legen om dette før, uten at h*n har tilbudt hjelp? Veldig rart og ansvarsfraskrivende fra legens side syns jeg. Han har altså vært sjokkert men ikke gjort noe?

Det betyr i såfall at du må være svært tydelig på at du trenger psykolog nå.

Endret av Kayia
3 minutter siden, Kayia skrev:

Å ja, jeg forstod det som du hadde vært der nå.

Men det du sier her betyr at du har fortalt legen om dette før, uten at h*n har tilbudt hjelp? Veldig rart og ansvarsfraskrivende fra legens side syns jeg. Han har altså vært sjokkert men ikke gjort noe?

Det betyr i såfall at du må være svært tydelig på at du trenger psykolog nå.

Han ble sjokket og sa at jeg måtte ikke tro at alle mennesker er gode. Men skal se hva han gjør videre med det nå for jeg er som en boble innimellom. Den sprekker iblant og da blir jeg som nå fodi det å koke i hodet på den måten gjør så vondt og så lekker alt ut slik som du ser nå  .

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har blitt utsatt for en urett etter min mening. Du burde ikke måtte forsvare deg ovenfor folk som mener det du opplevde er helt greit. Tenker du bruker mye energi på å prøve å legge dette bak deg og se fremover men så strømmer tankene tilbake på dårlige dager. Det er ikke så uvanlig . Det er jo ofte en prossess å slippe tak i slike ting og du har jo også prøvd. Kanskje du også kan ha en traumereaksjon som du burde bearbeide hos en psykolog. Jeg personlig går til en traumepsykolog. Der får jeg bearbeidet vonde ting som ble gjort mot meg og hjelp til å leve videre. Det kostet meg mye å oppsøke hjelp men det er faktisk helt greit. Det er ikke tegn på svakhet å be om psykolog. Det viser at du tar deg selv og livet ditt på alvor og innser at du akkurat nå trenger noen å stå sammen med for å komme videre. 

Anonymkode: 57e26...388

Ja jeg har vært utsatt for en urett. Riktige ord. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...