Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at du kan oppleve det hensynsløst og mange vil nok det, på samme tid opplever jeg det også som ganske ryddig og direkte. Det er helt ok å være såret så jeg skjønner egentlig ikke helt hva du spør om. 

Jeg opplever ikke at han utnytter deg slik en annen skriver her, det er jo strengt tatt det motsatte han gjør- han spør deg. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Blir provosert av deg. Det er faen meg bare ikke greit å dumpe en dame og spørre om man kan bruke henne til sex videre. Det er totalt fornedrigende. For det første får man fort ja, fordi den personen har følelser og håper eksen tar dem tilbake om de ligger med eksen. Og akkurat det gjør det totalt hensynsløst å spørre om noe sånt. Det er psykopatoppførsel. 

Anonymkode: 0773a...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir provosert av deg. Det er faen meg bare ikke greit å dumpe en dame og spørre om man kan bruke henne til sex videre. Det er totalt fornedrigende. For det første får man fort ja, fordi den personen har følelser og håper eksen tar dem tilbake om de ligger med eksen. Og akkurat det gjør det totalt hensynsløst å spørre om noe sånt. Det er psykopatoppførsel. 

Anonymkode: 0773a...d39

Forsøk å se dette fra hans side av situasjonen. Han kan ha følt at dette har skrantet i lang tid, det vet vi ingenting om men det er uansett normalt. 

"For det første får man fort ja, fordi den personen har følelser og håper eksen tar dem tilbake om de ligger med eksen." Legger du dine egne erfaringer inn i dette eller har du studier å vise til siden du svarer så bastant? For noen kan en slik situasjon fungere - kanskje han tenkte at kvinnen i forholdet følte det likedan. Andre vil igjen oppleve det som hensynsløst og dårlig timet, begge deler helt ok å føle på. 

"Det er psykopatoppførsel." Nei, dette handler ikke om å være psykopat. I såfall blir det en utvanning av et særdeles alvorlig begrep. Man er ikke psykopat fordi om man spør eksen om hun ønsker å ha et seksuelt forhold til tross for at man ikke er sammen lenger. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forsøk å se dette fra hans side av situasjonen. Han kan ha følt at dette har skrantet i lang tid, det vet vi ingenting om men det er uansett normalt. 

"For det første får man fort ja, fordi den personen har følelser og håper eksen tar dem tilbake om de ligger med eksen." Legger du dine egne erfaringer inn i dette eller har du studier å vise til siden du svarer så bastant? For noen kan en slik situasjon fungere - kanskje han tenkte at kvinnen i forholdet følte det likedan. Andre vil igjen oppleve det som hensynsløst og dårlig timet, begge deler helt ok å føle på. 

"Det er psykopatoppførsel." Nei, dette handler ikke om å være psykopat. I såfall blir det en utvanning av et særdeles alvorlig begrep. Man er ikke psykopat fordi om man spør eksen om hun ønsker å ha et seksuelt forhold til tross for at man ikke er sammen lenger. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Man trenger ikke studier for å forstå dette. Man trenger empati. Du er helt ute å kjøre hvis du tror dette er greit å spørre en eks som har følelser om hun vil være ludderet ditt etter forholdet er over. Skaff deg en psykolog.

Anonymkode: 0773a...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir provosert av deg. Det er faen meg bare ikke greit å dumpe en dame og spørre om man kan bruke henne til sex videre. Det er totalt fornedrigende. For det første får man fort ja, fordi den personen har følelser og håper eksen tar dem tilbake om de ligger med eksen. Og akkurat det gjør det totalt hensynsløst å spørre om noe sånt. Det er psykopatoppførsel. 

Anonymkode: 0773a...d39

Jeg står fortsatt på den samme mening som deg. Forsøker å se ulike vinklinger av det, men jeg klarer ikke å se at det er noe annet enn forferdelig nedverdigende gjort å dumpe noen fordi forelskelsen mangler. Okey helt greit, men hvis det kommer sånn pang uten at vedkommende kan ta seg litt tid å varsle fra om det eller noe så synes jeg at vedkommende kan prate litt om dette, og se på situasjonen dersom han er glad i vedkommende. Men er han ikke glad i vedkommende så er det jo fint å finne det ut, men samtidig så er det helt idiotisk å si : skal vi ha sex videre , - når man ser at vedkommende sitter å gråter og er lei seg og nede av å høre at forelskelsen er over, og får slaget mitt i ansiktet. Når vedkommende vil ha vedkommende for sex helt til den finner en ny en så sårer vedkommende personen enda mer. Det er som å slå en person i ansiktet ... for så å si: skal vi fortsette å ha sex til jeg finner en annen som er bedre enn deg? . Nå skal ikke å slå i ansiktet kunne sammenlignes med dette, men et brudd er så vondt som å brekke armen for den som blir dumpet, ifølge psykologen. Og den som brekker armen er ikke i samme stand til å se fornuften der og da når den står midt i et smertekaos. 

 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke studier for å forstå dette. Man trenger empati. Du er helt ute å kjøre hvis du tror dette er greit å spørre en eks som har følelser om hun vil være ludderet ditt etter forholdet er over. Skaff deg en psykolog.

Anonymkode: 0773a...d39

Hva er poenget med å svare slik du gjør nå? Synes du det er ok oppførsel? Vi har ulike meninger, det synes jeg får være helt greit. om du skal legge til dine egne følelser i alt du skriver så blir det jo relativt vanskelig å ha en samtale.

Poenget mitt var å forsøke å få vedkommende trådstarter til å se at han kanskje var trolig på et helt annet sted enn sin kjæreste. Han kan ha balet og eltet med dette i lang tid. Han kan ha hatt en annen opplevelse av forholdet enn kvinnen. Det er en lei situasjon å komme i men jeg synes - ut i fra det som blir skrevet, at fyren gir en forklaring, riktignok ikke så utfyllende o.l som trådstarter ønsker men likevel en forklaring. Å spørre om hun fortsatt ønsker sex betyr som sagt ikke at han er psykopat, det betyr ikke at det er det glupeste å spørre om i akkurat en slik situasjon men det er i det minste mer ryddig å gjøre det slik enn å gå bak ryggen. 

 

 

 

 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke studier for å forstå dette. Man trenger empati. Du er helt ute å kjøre hvis du tror dette er greit å spørre en eks som har følelser om hun vil være ludderet ditt etter forholdet er over. Skaff deg en psykolog.

Anonymkode: 0773a...d39

Enig i at man behøver empatiske evner for å forstå det vi prater om. Jeg mener det. Jeg ser ikke noe medmenneskelig i å bruke en person mens den ligger nede såret av et brudd, til han eller hun som dumper finner en ny og bedre kvinne/ mann. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å svare slik du gjør nå? Synes du det er ok oppførsel? Vi har ulike meninger, det synes jeg får være helt greit. om du skal legge til dine egne følelser i alt du skriver så blir det jo relativt vanskelig å ha en samtale.

Poenget mitt var å forsøke å få vedkommende trådstarter til å se at han kanskje var trolig på et helt annet sted enn sin kjæreste. Han kan ha balet og eltet med dette i lang tid. Han kan ha hatt en annen opplevelse av forholdet enn kvinnen. Det er en lei situasjon å komme i men jeg synes - ut i fra det som blir skrevet, at fyren gir en forklaring, riktignok ikke så utfyllende o.l som trådstarter ønsker men likevel en forklaring. Å spørre om hun fortsatt ønsker sex betyr som sagt ikke at han er psykopat, det betyr ikke at det er det glupeste å spørre om i akkurat en slik situasjon men det er i det minste mer ryddig å gjøre det slik enn å gå bak ryggen. 

 

 

 

 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Det er som å spørre om man vil ha sex mens man samtidig sier direkte: Du er ikke bra nok for meg.. og jeg vil ha en annen bedre kvinne/ mann, mens vedkommende har en sorg. Samme hvilke sorg det er - en sorg er en sorg. Er det ikke dårlig gjort å si noe sånnt under en sorg? 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at man behøver empatiske evner for å forstå det vi prater om. Jeg mener det. Jeg ser ikke noe medmenneskelig i å bruke en person mens den ligger nede såret av et brudd, til han eller hun som dumper finner en ny og bedre kvinne/ mann. 

Anonymkode: b3002...4c5

Jeg klarer heller ikke å se noe annet enn deg. Hvem ser på den mannen / damen som gjør det mot seg som en bra og ærlig person? Jeg mener at personen viser mangel på å innleve seg i det å møte en sorg. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer heller ikke å se noe annet enn deg. Hvem ser på den mannen / damen som gjør det mot seg som en bra og ærlig person? Jeg mener at personen viser mangel på å innleve seg i det å møte en sorg. 

Anonymkode: b3002...4c5

Empati er vel strengt tatt evnen til å kunne sette seg inn i andres situasjon, og hvem er den andre: i dette tilfellet er det kvinnen OG mannen.

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er som å spørre om man vil ha sex mens man samtidig sier direkte: Du er ikke bra nok for meg.. og jeg vil ha en annen bedre kvinne/ mann, mens vedkommende har en sorg. Samme hvilke sorg det er - en sorg er en sorg. Er det ikke dårlig gjort å si noe sånnt under en sorg? 

Anonymkode: b3002...4c5

Ja for DEG er det slik. Det er det som er poenget mitt, du skal føle det du føler og det er ok men du sitter jo ikke på en fasit om at slik er det for absolutt alle andre også. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja for DEG er det slik. Det er det som er poenget mitt, du skal føle det du føler og det er ok men du sitter jo ikke på en fasit om at slik er det for absolutt alle andre også. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Nei om du synes at denne mannen som oppfører seg sånn gjør noe helt perfekt, så må du jo få synes det. Om han behandler deg sånn og du synes dette er noe å beundre, så må du få gjøre det. Enig i det :) 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei om du synes at denne mannen som oppfører seg sånn gjør noe helt perfekt, så må du jo få synes det. Om han behandler deg sånn og du synes dette er noe å beundre, så må du få gjøre det. Enig i det :) 

Anonymkode: b3002...4c5

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa at det er mulig å se dette fra ulike ståsted: han har åpenbart vært på et helt annet sted enn der du var.

 Er alt svart/hvitt hos deg, i såfall er jeg dessverre redd du kommer til å oppleve lignende flere ganger. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa at det er mulig å se dette fra ulike ståsted: han har åpenbart vært på et helt annet sted enn der du var.

 Er alt svart/hvitt hos deg, i såfall er jeg dessverre redd du kommer til å oppleve lignende flere ganger. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Ja, men det er jo det du sier. Dersom du synes at hans oppførsel var grei, så er en slik mann noe for deg. Altså en som dumper noen på den måten. Du må tåle det, dersom du synes at den typen adferden er helt okey :) 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er jo det du sier. Dersom du synes at hans oppførsel var grei, så er en slik mann noe for deg. Altså en som dumper noen på den måten. Du må tåle det, dersom du synes at den typen adferden er helt okey :) 

Anonymkode: b3002...4c5

Ja, jeg foretrekker definitivt at noen er direkte og sier i fra at de ikke ønsker mer, det har jeg alltid gjort. Jeg ville synes det var leit og jeg ville blitt såret, naturligvis litt avhengig om det var 1 år vi hadde vært sammen eller om vi hadde hatt et langt liv på 20 år sammen.

Anonymkode: 77fb7...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa at det er mulig å se dette fra ulike ståsted: han har åpenbart vært på et helt annet sted enn der du var.

 Er alt svart/hvitt hos deg, i såfall er jeg dessverre redd du kommer til å oppleve lignende flere ganger. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Er vel derfor den typen mann finner damer hele tiden. Han har åpenbart en annen kvinne i livet også,  men samtidig så godtar andre hans måte å holde på. Han har ingen problem med det. Og han mener at sin adferd er helt okey. Jeg ser at enkelte menn tror at de kan holde på som dem vil, og kvinner synes det er helt greit. 

Er enig med deg i at han kan ikke for at han mistet forelskelsen/ og følelsene. Men han behøvde ikke å servere det på den måten. Jeg hadde ikke klart å holdt på slik med en mann som jeg dumpet. Løpt til han for sex, for så å plutselig si: nå har jeg funnet en ny å treffe. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg foretrekker definitivt at noen er direkte og sier i fra at de ikke ønsker mer, det har jeg alltid gjort. Jeg ville synes det var leit og jeg ville blitt såret, naturligvis litt avhengig om det var 1 år vi hadde vært sammen eller om vi hadde hatt et langt liv på 20 år sammen.

Anonymkode: 77fb7...fdf

Såklart, er det fint at han er direkte. Det er ikke det jeg prater om. Det er måten han gjør det på. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det var ikke det jeg sa. Jeg sa at det er mulig å se dette fra ulike ståsted: han har åpenbart vært på et helt annet sted enn der du var.

 Er alt svart/hvitt hos deg, i såfall er jeg dessverre redd du kommer til å oppleve lignende flere ganger. 

Anonymkode: 77fb7...fdf

Det at noen er på et helt annet sted enn den andre rettferdiggjør ikke å tråkke på andre. Det er trist nok at forhold tar slutt. Men det er del 2: "Vi kan fortsette å ha sex" som er helt uakseptabel. Da er man hensynsløs og bare grusom. For man sier jo: "Du er ikke god nok som kjæreste for meg, men du er grei nok til sex". Det er å gå altfor langt mot en tidligere partner. Man devaluere den som har følelser til en ren bruksgjenstand og sier i praksis at de ikke er noe verdt som menneske. Veldig mange vil også si ja, i en sånn situasjon pga følelser. Men går en inn i det, er det noe av det mest psykisk nedbrytende en kan gjøre for den som har følelser. Og det ender som regel svært stygt: den som har følelser blir ofte desperat tryglende og needy fordi de føler seg brukt, og den som ikke har følelser blir gjerne aggressivt avvisende fordi den med følelser "ikke holder seg til reglene". Så ender det i et inferno der man bare hater hverandre. Det er så enkelt at det er helt uholdbart å spille på en annen persons følelser hvis man bare er ute etter sex. Det gjelder også i andre situasjoner hvis man bare dater og bare én person vil ta det videre. Man bruker ikke den personen til sex videre da. Det handler ikke om å tenke i sort/hvit. Det handler bare om å ha respekt for andre mennesker og ikke tråkke på andre for å få det man selv trenger. 

Anonymkode: 0773a...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir provosert av deg. Det er faen meg bare ikke greit å dumpe en dame og spørre om man kan bruke henne til sex videre. Det er totalt fornedrigende. For det første får man fort ja, fordi den personen har følelser og håper eksen tar dem tilbake om de ligger med eksen. Og akkurat det gjør det totalt hensynsløst å spørre om noe sånt. Det er psykopatoppførsel. 

Anonymkode: 0773a...d39

Det er vel bare å si nei.

Anonymkode: 4da88...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener fortsatt at måten som han gjør det på er umoden og lite fin. 

Anonymkode: b3002...4c5

Jeg er uenig. Jeg syns det høres ut som han har vært både ryddig og ærlig, men at du ikke har anerkjent dette og reagert umodent med trass og sinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å si nei.

Anonymkode: 4da88...8ac

Det kan man, f.eks med en ørefik. Men både ørefiker og sånne forslag er bare usivilsert. 

Anonymkode: 0773a...d39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...