Gå til innhold

Han sier: Jeg er ikke forelsket i deg lenger - uten forklaring.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
6 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg er uenig. Jeg syns det høres ut som han har vært både ryddig og ærlig, men at du ikke har anerkjent dette og reagert umodent med trass og sinne. 

Er det ikke litt rart å spørre om å fortsatt ha sex etter å ha gjort det slutt? Jeg tenker det er mest ryddig å kutte helt, og særlig hvis den andre har følelser og sliter med bruddet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Gargamel skrev:

Er det ikke litt rart å spørre om å fortsatt ha sex etter å ha gjort det slutt? Jeg tenker det er mest ryddig å kutte helt, og særlig hvis den andre har følelser og sliter med bruddet. 

Det er kanskje ikke veldig vanlig eller lurt, men vi har ikke hans begrunnelse for å ha gjort det. Kanskje ble det sagt fordi TS ble veldig emosjonell og han syntes synd på henne? Jeg syns jo Ts er ganske emosjonell og umoden i dette fremdeles, så jeg tenker at dét ikke er usannsynlig. Men kanskje er det så enkelt at han likte sexlivet de hadde og kjente at det var vanskelig å gi slipp på også? Ikke rart å være dobbel i en bruddsituasjon, men Ts kunne vel bare ganske enkelt sagt nei? Greia er - vi vet ikke. 

Dette er imidlertid over to år siden, og Ts burde kommet over det forlengst tenker jeg. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, Kayia skrev:

Det er kanskje ikke veldig vanlig eller lurt, men vi har ikke hans begrunnelse for å ha gjort det. Kanskje ble det sagt fordi TS ble veldig emosjonell og han syntes synd på henne? Jeg syns jo Ts er ganske emosjonell og umoden i dette fremdeles, så jeg tenker at dét ikke er usannsynlig. Men kanskje er det så enkelt at han likte sexlivet de hadde og kjente at det var vanskelig å gi slipp på også? Ikke rart å være dobbel i en bruddsituasjon, men Ts kunne vel bare ganske enkelt sagt nei? Greia er - vi vet ikke. 

Dette er imidlertid over to år siden, og Ts burde kommet over det forlengst tenker jeg. 

Hvis det stemmer at det er to år siden, så er det ikke noe å dvele ved, nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2018 den 9.29, AnonymBruker skrev:

Hadde du blitt skuffa om din mann sa: "Jeg må gjøre det slutt. Jeg er ikke forelsket i deg lenger" uten å gi deg forklaring til hva som er galt. Du forstår ingenting. Han går å forteller det samme til andre at forelskelsen til deg tok slutt, og at han håper at du finner en som føler det samme tilbake. Han vil ha sex når det passer seg videre. Hvordan ville du ha reagert på denne situasjonen? Hva ville du ha tenkt og følt? 

 

Anonymkode: b3002...4c5

At han ikke er forelsket i deg lenger er vel forklaring god nok? Den delen synes jeg er helt greit jeg - hva skulle han ellers ha gjort? Holdt deg for narr i månedsvis og latt som om alt var helt greit og blånekte på at noe var galt, selv om du skjønte det? Slik min eks gjorde? Jeg lover deg - det ville du ikke!

Sex-delen er selvfølgelig helt idiotisk, men prøv å se på det sånn - han synes du er så god i sengen og så deilig at han kunne tenke seg et knull i ny og ne allikevel. 

Hvis det stemmer at det er to år siden denne skjedde og du fremdeles går og gnager på det så har du et problem. Søk evt. hjelp dersom dette fremdeles forsurer hverdagen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger føler jeg det som om jeg kommer fra en annen planet. Er interessant å se hvordan mennesker tenker om disse tingene. Hvordan noe  forsvarer at en mann som er i et forhold er utro, går uten å prøve å gi forholdet en sjanse men samtidig åpen for å forsette med sex. Det å forsvare mannens oppførsel og samtidig gi henne dårlig samvittighet ved å si at HUN har et problem som gnager på dette er kanskje ikke så omtenksomt?. Kanskje hennes selvbilde og tillit til menn har fått en « knekk» . Da trenger hun i kanskje ikke å høre at mannen var i sin fulle rett og at det er hun som har et problem?. Dere som skriver dette . Vet dere med sikkerhet at dere har rett?. Jeg vet for lite om denne saken til å kunne være skråsikker. Men hva vet jeg . Har vært gift med samme mann i 30 år. Vi har tatt et valg for hverandre selv om følelsene kan svinge. 

Anonymkode: 57e26...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at noen er på et helt annet sted enn den andre rettferdiggjør ikke å tråkke på andre. Det er trist nok at forhold tar slutt. Men det er del 2: "Vi kan fortsette å ha sex" som er helt uakseptabel. Da er man hensynsløs og bare grusom. For man sier jo: "Du er ikke god nok som kjæreste for meg, men du er grei nok til sex". Det er å gå altfor langt mot en tidligere partner. Man devaluere den som har følelser til en ren bruksgjenstand og sier i praksis at de ikke er noe verdt som menneske. Veldig mange vil også si ja, i en sånn situasjon pga følelser. Men går en inn i det, er det noe av det mest psykisk nedbrytende en kan gjøre for den som har følelser. Og det ender som regel svært stygt: den som har følelser blir ofte desperat tryglende og needy fordi de føler seg brukt, og den som ikke har følelser blir gjerne aggressivt avvisende fordi den med følelser "ikke holder seg til reglene". Så ender det i et inferno der man bare hater hverandre. Det er så enkelt at det er helt uholdbart å spille på en annen persons følelser hvis man bare er ute etter sex. Det gjelder også i andre situasjoner hvis man bare dater og bare én person vil ta det videre. Man bruker ikke den personen til sex videre da. Det handler ikke om å tenke i sort/hvit. Det handler bare om å ha respekt for andre mennesker og ikke tråkke på andre for å få det man selv trenger. 

Anonymkode: 0773a...d39

Enig. Jeg vil aldri gå inn i en deal om at en mann skal få ha sex med meg etter å ha dumpet meg. Det ender bare i fortvilelse. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger føler jeg det som om jeg kommer fra en annen planet. Er interessant å se hvordan mennesker tenker om disse tingene. Hvordan noe  forsvarer at en mann som er i et forhold er utro, går uten å prøve å gi forholdet en sjanse men samtidig åpen for å forsette med sex. Det å forsvare mannens oppførsel og samtidig gi henne dårlig samvittighet ved å si at HUN har et problem som gnager på dette er kanskje ikke så omtenksomt?. Kanskje hennes selvbilde og tillit til menn har fått en « knekk» . Da trenger hun i kanskje ikke å høre at mannen var i sin fulle rett og at det er hun som har et problem?. Dere som skriver dette . Vet dere med sikkerhet at dere har rett?. Jeg vet for lite om denne saken til å kunne være skråsikker. Men hva vet jeg . Har vært gift med samme mann i 30 år. Vi har tatt et valg for hverandre selv om følelsene kan svinge. 

Anonymkode: 57e26...388

De som forsvarer en slik mann eller dame må erfare samme opplevelse selv. Eller de må synes det er greit å erfare det. 

Jeg vil aldri gå inn i den typen relasjon med en mann. Jeg hadde forstått at han ikke var glad i meg om han hadde dumpet meg på den måten. Og at jeg mest sannsynllg kun hadde vært sex. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Kayia skrev:

Det er kanskje ikke veldig vanlig eller lurt, men vi har ikke hans begrunnelse for å ha gjort det. Kanskje ble det sagt fordi TS ble veldig emosjonell og han syntes synd på henne? Jeg syns jo Ts er ganske emosjonell og umoden i dette fremdeles, så jeg tenker at dét ikke er usannsynlig. Men kanskje er det så enkelt at han likte sexlivet de hadde og kjente at det var vanskelig å gi slipp på også? Ikke rart å være dobbel i en bruddsituasjon, men Ts kunne vel bare ganske enkelt sagt nei? Greia er - vi vet ikke. 

Dette er imidlertid over to år siden, og Ts burde kommet over det forlengst tenker jeg. 

Har jeg sagt at det er over to år siden jeg erfarte dette? Jeg har ikke sagt noe om det. Og det er inviduellt hvordan folk sliter med en erfaring. Erfaring  kan sette spor. Dessuten så er det ikke rart at en slik type mann kan tro det er greit å holde på å leke med en annens følelser dersom folk har holdninger som: han har handlet perfekt. Han ville ha sex for å være omtenksom. Dette er slett ikke omtenksomt. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Er det ikke litt rart å spørre om å fortsatt ha sex etter å ha gjort det slutt? Jeg tenker det er mest ryddig å kutte helt, og særlig hvis den andre har følelser og sliter med bruddet. 

Når vedkommende vet at damen sliter.. hvorfor ha sex med henne? Hvorfor ha sex så lenge det passer sin situasjon når han vet at hun er i sammenbrudd etter et brudd. For å trøste? Men så forsvinne? Er det en trøst? 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som forsvarer en slik mann eller dame må erfare samme opplevelse selv. Eller de må synes det er greit å erfare det. 

Jeg vil aldri gå inn i den typen relasjon med en mann. Jeg hadde forstått at han ikke var glad i meg om han hadde dumpet meg på den måten. Og at jeg mest sannsynllg kun hadde vært sex. 

Anonymkode: b3002...4c5

Her tar du feil. Det at mannen foreslo sex etter bruddet betyr ikke at forholdet kun har handlet om sex før bruddet. Han har jo faktisk avkreftet dette gjennom å si at følelsene forsvant. Ettersom følelsene forsvant må de ha vært der forut, og disse følelsene var forholdet basert på fra hans side. Det virker som du har et veldig behov for å demonisere ekskjæresten din og sværte det som har vært fint mellom dere også. Hvorfor ikke ta vare på de gode minnene og gå videre? Jeg ser at du benekter at det er to år siden bruddet, hvor lenge siden er det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Her tar du feil. Det at mannen foreslo sex etter bruddet betyr ikke at forholdet kun har handlet om sex før bruddet. Han har jo faktisk avkreftet dette gjennom å si at følelsene forsvant. Ettersom følelsene forsvant må de ha vært der forut, og disse følelsene var forholdet basert på fra hans side. Det virker som du har et veldig behov for å demonisere ekskjæresten din og sværte det som har vært fint mellom dere også. Hvorfor ikke ta vare på de gode minnene og gå videre? Jeg ser at du benekter at det er to år siden bruddet, hvor lenge siden er det da?

Så du mener at den mannen har oppført seg perfekt? 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De som forsvarer en slik mann eller dame må erfare samme opplevelse selv. Eller de må synes det er greit å erfare det. 

Jeg vil aldri gå inn i den typen relasjon med en mann. Jeg hadde forstått at han ikke var glad i meg om han hadde dumpet meg på den måten. Og at jeg mest sannsynllg kun hadde vært sex. 

Anonymkode: b3002...4c5

Hæ? Dette var faktisk både drøyt og frekt! Pleier du alltid å anklage meningsmotstandere på denne emosjonelle måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Her tar du feil. Det at mannen foreslo sex etter bruddet betyr ikke at forholdet kun har handlet om sex før bruddet. Han har jo faktisk avkreftet dette gjennom å si at følelsene forsvant. Ettersom følelsene forsvant må de ha vært der forut, og disse følelsene var forholdet basert på fra hans side. Det virker som du har et veldig behov for å demonisere ekskjæresten din og sværte det som har vært fint mellom dere også. Hvorfor ikke ta vare på de gode minnene og gå videre? Jeg ser at du benekter at det er to år siden bruddet, hvor lenge siden er det da?

Jeg har ikke sagt noe om at det er to år siden? . Ingenting. Og uansett så vil jeg vite gjerne et svar på hvorfor du forsvarer at en mann har sex med den han dumper for å være snill og for å trøste henne etter et brudd? 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at den mannen har oppført seg perfekt? 

Anonymkode: b3002...4c5

Ja jeg syns han både har vært både ryddig og ærlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Hæ? Dette var faktisk både drøyt og frekt! Pleier du alltid å anklage meningsmotstandere på denne emosjonelle måten?

Jeg kan tro det siden vedkommende løy, og hadde en annen dame gjennom hele kontakten vår. Det er årsaken til at jeg tror at følelsene aldri var skikkelig tilstede i mitt tilfelle. Men jeg sier ingenting om at dette er to år siden. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Ja jeg syns han både har vært både ryddig og ærlig. 

Da høres han ut som en fantastisk enestående mann! 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt noe om at det er to år siden? . Ingenting. Og uansett så vil jeg vite gjerne et svar på hvorfor du forsvarer at en mann har sex med den han dumper for å være snill og for å trøste henne etter et brudd? 

Anonymkode: b3002...4c5

Hvor forsvarer jeg «at en mann har sex med den han dumper for å være snill og for å trøste henne etter et brudd»? I hovedinnlegget ble det sagt at han spurte om de kunne ha sex etter bruddet, men ingenting om «for å trøste» eller «for å være snill».

Jeg - i motsetning til deg - syns det var helt streit å spørre. Jeg regner med han respekterte et streit «nei» som svar. Jeg tror hverken du eller jeg vet hvorfor han ville ha sex, men jeg har min tvil til at det handlet om trøst eller et ønske om å være snill. Jeg gjetter han bare syns sexen var god, og ikke var ferdig med den biten, selv om følelsene var borte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan tro det siden vedkommende løy, og hadde en annen dame gjennom hele kontakten vår. Det er årsaken til at jeg tror at følelsene aldri var skikkelig tilstede i mitt tilfelle. Men jeg sier ingenting om at dette er to år siden. 

Anonymkode: b3002...4c5

Nei det trenger du ikke, for det har du sagt igjen og igjen og igjen i et titalls andre tråder her på dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kayia skrev:

Hvor forsvarer jeg «at en mann har sex med den han dumper for å være snill og for å trøste henne etter et brudd»? I hovedinnlegget ble det sagt at han spurte om de kunne ha sex etter bruddet, men ingenting om «for å trøste» eller «for å være snill».

Jeg - i motsetning til deg - syns det var helt streit å spørre. Jeg regner med han respekterte et streit «nei» som svar. Jeg tror hverken du eller jeg vet hvorfor han ville ha sex, men jeg har min tvil til at det handlet om trøst eller et ønske om å være snill. Jeg gjetter han bare syns sexen var god, og ikke var ferdig med den biten, selv om følelsene var borte. 

Jeg synes at han er en stor drittsekk! Synes ikke at det var omtenksomt gjort, men det er ikke rart at han kan ha i pose og sekk og gjøre som han vil når det fins mennesker som deg som forsvarer han og forteller at han er enestående og omtenksom med den oppførselen sin. Din mening om det. 

Anonymkode: b3002...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan tro det siden vedkommende løy, og hadde en annen dame gjennom hele kontakten vår. Det er årsaken til at jeg tror at følelsene aldri var skikkelig tilstede i mitt tilfelle. Men jeg sier ingenting om at dette er to år siden. 

Anonymkode: b3002...4c5

Du svarte ikke på spørsmålet mitt. Jeg spurte: «Pleier du alltid å anklage meningsmotstandere på denne emosjonelle måten». Basert på trådene dine om dette temaet på dol er det nemlig mye som tyder på dét. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...