Gå til innhold

Langvarig hoste


Lovise71

Anbefalte innlegg

Jeg har nå gått med en plagsom tørrhoste som kom samtidig med en skikkelig forkjølelse for 4 uker siden.  Var hjemme to dager i starten da jeg ble syk, men har ellers presset meg på jobb. Den siste uken nå har jeg vært sykmeldt da jeg ble verre og samtidig også mistet stemmen helt.  Jeg har vært innom legen noen ganger. Det jeg under meg litt på er at den første gangen jeg kom dit for 4 uker siden (var da for å få resept på cosylan) da lyttet hun litt på meg, men ble ikke tatt crp/blodprøve. Da jeg kom tidligere denne uka så verken lyttet hun eller ville ta noen crp. Tok imidlertid en halsprøve. Hadde det ikke vært naturlig å ta en crp og lytte når man har gått og hanglet så lenge?  Hun mente allmenntilstanden min virket å være så bra så det ikke var nødvendig med noen blodprøver. Er jo ikke det når man ligger helt utslått hele dagen. Jeg hoster så jeg nesten kaster opp og er nå så utrolig lei av dette.

Skal til egen igjen i morgen, bør jeg bare kreve at hun får tatt noen blodprøver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.2.2018 den 17.24, Lovise71 skrev:

Jeg har nå gått med en plagsom tørrhoste som kom samtidig med en skikkelig forkjølelse for 4 uker siden.  Var hjemme to dager i starten da jeg ble syk, men har ellers presset meg på jobb. Den siste uken nå har jeg vært sykmeldt da jeg ble verre og samtidig også mistet stemmen helt.  Jeg har vært innom legen noen ganger. Det jeg under meg litt på er at den første gangen jeg kom dit for 4 uker siden (var da for å få resept på cosylan) da lyttet hun litt på meg, men ble ikke tatt crp/blodprøve. Da jeg kom tidligere denne uka så verken lyttet hun eller ville ta noen crp. Tok imidlertid en halsprøve. Hadde det ikke vært naturlig å ta en crp og lytte når man har gått og hanglet så lenge?  Hun mente allmenntilstanden min virket å være så bra så det ikke var nødvendig med noen blodprøver. Er jo ikke det når man ligger helt utslått hele dagen. Jeg hoster så jeg nesten kaster opp og er nå så utrolig lei av dette.

Skal til egen igjen i morgen, bør jeg bare kreve at hun får tatt noen blodprøver?

Jeg ville spurt om det. Hadde selv langvarig hoste i flere måneder tidligere uten at legen fant ut hva det var. Jeg var frisk ifølge alle prøvene. Gikk også med kronisk hikke i ca ett år... Og så stoppet det men legen fant ikke noe galt der heller verken via blodprøver eller ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...