Gå til innhold

Hvor lenge kan jeg vente på tannlegetime?

Anbefalte innlegg

Jeg har sannsynligvis betennelse i en tannrot, eller tannlegen antar at jeg må rotfylle (muligens under en krone). Ba meg først se det an, men nå har jeg sett det an et par uker, og smertene øker veldig på. Særlig vondt hvis jeg drikker noe vondt, da får jeg intense nervesmerter som sitter i enten noen sekunder eller nærmere et minutt før det roer seg litt. Har nå en murrende smerte i tinning, kjeve og halv på ene siden av ansiktet hele tiden, pluss periodevis slike intense nervesmerter. 

Er det noen som har erfaring med hvor fort slike smerter kan eskalere? Jeg skal bytte tannlege, og den nye tannlegen hadde tid til å gjøre en undersøkelse om to dager, men neppe tid til å rotfylle før uka etter. Ut i fra hvor mye smertene har økt de to siste døgnene, så stresser det meg at jeg må vente såpass lenge...

Noen med erfaring?

Anonymkode: 7f856...bd4

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sannsynligvis betennelse i en tannrot, eller tannlegen antar at jeg må rotfylle (muligens under en krone). Ba meg først se det an, men nå har jeg sett det an et par uker, og smertene øker veldig på. Særlig vondt hvis jeg drikker noe vondt, da får jeg intense nervesmerter som sitter i enten noen sekunder eller nærmere et minutt før det roer seg litt. Har nå en murrende smerte i tinning, kjeve og halv på ene siden av ansiktet hele tiden, pluss periodevis slike intense nervesmerter. 

Er det noen som har erfaring med hvor fort slike smerter kan eskalere? Jeg skal bytte tannlege, og den nye tannlegen hadde tid til å gjøre en undersøkelse om to dager, men neppe tid til å rotfylle før uka etter. Ut i fra hvor mye smertene har økt de to siste døgnene, så stresser det meg at jeg må vente såpass lenge...

Noen med erfaring?

Tannlegen skal se på dette om to dager og gjør sikkert det som er ansvarlig ifh det han/henne finner. Hvis tannlegen mener at du fint kan vente med rotfylling til neste uke så stol på det. Men er enig med Black and pink, en antibiotikakur er kanskje nødvendig. Og definitivt smertestillende! Har du forsøkt Ibux nå disse dagene?

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ibux tar tannpine mye bedre enn Paracet. Ellers så er det vel like greit å få det raskt gjort? Det er ikke mangel på tannleger å velge mellom ,med mindre du bor ute i bygda.

Anonymkode: a9db4...185

Jeg trodde du kun ville gå til nevnte tannlege. 

Jeg hadde gjort som du tenker, få det ordnet så fort som mulig! Ville ikke gått rundt sånn.Tannleger er ikke mangelvare nei, du kan sikkert få det gjort allerede i morgen hvis du begynner å ringe rundt tidlig når de fleste åpner.

2 minutter siden, ColaZero skrev:

Jeg trodde du kun ville gå til nevnte tannlege. 

Jeg hadde gjort som du tenker, få det ordnet så fort som mulig! Ville ikke gått rundt sånn.Tannleger er ikke mangelvare nei, du kan sikkert få det gjort allerede i morgen hvis du begynner å ringe rundt tidlig når de fleste åpner.

Ja, jeg ønsker å bruke den nye tannlegen jeg har tatt kontakt med. Siden den forrige tannlegen ikke klarte å finne ut av dette, så vil jeg vite at tannlegen antas å være svært dyktig. 

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ønsker å bruke den nye tannlegen jeg har tatt kontakt med. Siden den forrige tannlegen ikke klarte å finne ut av dette, så vil jeg vite at tannlegen antas å være svært dyktig. 

Ok. Du kan jo spørre den nye tannlegen om det er mulig å få time før. Hvis ikke så må du bare vente til neste uke da. Smertene kan bli verre enn det du opplever nå, dessverre.

På ‎13‎.‎02‎.‎2018 den 23.44, ColaZero skrev:

Ok. Du kan jo spørre den nye tannlegen om det er mulig å få time før. Hvis ikke så må du bare vente til neste uke da. Smertene kan bli verre enn det du opplever nå, dessverre.

Møtte en veldig sporty tannlege som rotfylte med en gang, av og til møter man fagfolk som strekker seg langt for å hjelpe. Antar at resten av dagen hans ble travel, da det tok halvannen time å rotfylle - og jeg hadde egentlig bare en time til en kort undersøkelse. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møtte en veldig sporty tannlege som rotfylte med en gang, av og til møter man fagfolk som strekker seg langt for å hjelpe. Antar at resten av dagen hans ble travel, da det tok halvannen time å rotfylle - og jeg hadde egentlig bare en time til en kort undersøkelse. 

Å så flott å høre, bra for deg :) 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! :) Jeg fikk skikkelig tannpine en gang og ringte tannlegen min, det var egentlig fullt, men jeg fikk komme etter ordinær kontortid. Evig takknemlig for det altså, for fyttikatta så vondt det var!

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så bra! Tenkte på deg tidligere i dag og lurte på hvordan det gikk.

Det er virkelig noe man husker i en tid etterpå når noen har gjort noe spesielt som denne tannlegen du møtte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...