Mari Y Skrevet 21. februar 2018 Skrevet 21. februar 2018 Jeg er medlem i en gruppe på Facebook, og jeg så at det var en person som hadde truet med å ta livet sitt. Jeg sendte en anonym melding til denne personen om at h'n måtte kontakte mentalhelses hjelpetelefon. Eller kontakte personalet i boligen. Jeg er redd vedkommende kan finne på å skade seg eller forsøke å ta sitt eget liv. Hvem kontakter jeg? 0 Siter
Caprioli Skrevet 21. februar 2018 Skrevet 21. februar 2018 Jeg ringte politiet på 02800 i en tilsvarende situasjon, da sendte de ut en patrulje for å undersøke. Jeg vet ikke hva som skjedde videre i saken. Jeg googlet vedkommende den gangen og fant ut hvor h*n bodde, slik at jeg kunne snakke med riktig politidistrikt (ble satt over). 0 Siter
kupton Skrevet 21. februar 2018 Skrevet 21. februar 2018 Jeg synes ikke du skal kontakte noen. Du kan skrive til vedkommende at fastlege/legevakt er den han/hun må kontakte om vedkommende ønsker hjelp. Ved at du kontakter noen, øker du sannsynligheten for at denne oppmerksomheten forsterker vedkommendes tilbøyelighet til å involvere utenforstående i egne problemer. 0 Siter
Mari Y Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Skrevet 21. februar 2018 22 minutter siden, kupton skrev: Jeg synes ikke du skal kontakte noen. Du kan skrive til vedkommende at fastlege/legevakt er den han/hun må kontakte om vedkommende ønsker hjelp. Ved at du kontakter noen, øker du sannsynligheten for at denne oppmerksomheten forsterker vedkommendes tilbøyelighet til å involvere utenforstående i egne problemer. Skjønner 0 Siter
Mari Y Skrevet 21. februar 2018 Forfatter Skrevet 21. februar 2018 29 minutter siden, Caprioli skrev: Jeg ringte politiet på 02800 i en tilsvarende situasjon, da sendte de ut en patrulje for å undersøke. Jeg vet ikke hva som skjedde videre i saken. Jeg googlet vedkommende den gangen og fant ut hvor h*n bodde, slik at jeg kunne snakke med riktig politidistrikt (ble satt over). Da prøver jeg det. Takk for hjelp 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.