Gå til innhold

Utmattet av Zoloft

Anbefalte innlegg

sirop1365381324
Skrevet

Hei,

Jeg går på 75mg Zoloft mot angst og agorafobi/panikklidelse.

Medisinen hjelper noe, og legen min vil ha meg opp på 100mg for å se om det gir ytterligere effekt.

Jeg er imidlertid ganske utmattet og tiltaksløs, spesielt på formiddagen og ettermiddagen, får noe mer energi om kvelden. Dette har kommet etter jeg startet på Zoloft. Tar hele Zoloft dosen i 17-18 tiden hver dag etter middag,

Er det noe jeg kan ta eller gjøre for å motvirke denne slitenheten? Evt. annen medisin jeg kan foreslå til legen?

Fortsetter under...

Skrevet
1 minutt siden, sirop1365381324 skrev:

Hei,

Medisinen hjelper noe, og legen min vil ha meg opp på 100mg for å se om det gir ytterligere effekt.

Jeg er imidlertid ganske utmattet og tiltaksløs, spesielt på formiddagen og ettermiddagen, får noe mer energi om kvelden. Dette har kommet etter jeg startet på Zoloft. Tar hele Zoloft dosen i 17-18 tiden hver dag etter middag,

Er det noe jeg kan ta eller gjøre for å motvirke denne slitenheten? Evt. annen medisin jeg kan foreslå til legen?

Ta medisinen om morgenen?

sirop1365381324
Skrevet

Jeg har prøvd å ta tidligere på dagen, men merket ikke noe forskjell egentlig.

Skrevet
7 timer siden, sirop1365381324 skrev:

Hei,

I følge Felleskatalogen får 10 % bivirkningen utmattelse av medisinen. Bivirkninger er gjerne doseavhengige, men de kan også være forbigående i mange tilfeller. Utmattelse kan også skyldes andre ting.

Du får ha en dialog med legen din, sånn at han er oppmerksom på bivirkningen du opplever. Viktig at dere sammen vurderer fordeler og ulemper.

Kanskje kan det hjelpe å prøve seg frem med andre tidspunkter for medisinering, ev. dele opp medisinen i flere doser. Du må finne en løsning som fungerer for deg, men husk å informer legen om plagene dine. Å bytte medikament er jo også et alternativ, legen har nok en plan B.

Jeg opplever selv fatigue av et medikament. Jeg gikk svært lenge og håpet det ville bli bedre. Det ble imidlertid ikke det for min del, og til slutt ble løsningen å forsøke å gå litt ned i dose, og finne en gylden middelvei hvor effekt er grei nok, og bivirkningene ikke er for sterke. Jeg er ikke kjent med at det går an å ta noe for å få opp energinivået. Det finnes jo medikamenter mot narkolepsi for eksempel, men jeg tviler sterkt på at en får skrevet ut det på denne indikasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...