Gå til innhold

Elvanse og Attentin for fleksibilitet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg fikk nylig diagnosen ADHD og jeg har gått på Ritalin men går på Elvanse nå. 
Ritalin funket bra, men Elvanse funker enda bedre samt bivirkningene mer mindre plagsomme.

Det eneste negative med denne medisinen er at virketiden er relativt lang. Ca 7 timer og når det går ut av kroppen blir jeg trøtt I en til to timer noe som gir meg litt lite fleksibilitet til å planlegge hverdagen ettersom 9-10 timer blir "satt av" hver dag. Jeg tar 70mg Elvanse.

Ellers hadde det også vert fint om jeg kunne delt opp min "fokus tid" til forskjellige tidspunkt på dagen som feks fra kl 9-12 og 19-20.

Jeg har undersøkt litt på nett og sett at noen bruker både Elvanse og "Attentin" i kombinasjon slik at de kan styre litt selv hvordan hverdagen skal være. Attentin har likt virkestoff men kortere varighet fra det jeg har forstått. Maks dose på 40mg ifølge felleskatalogen.

Er det noen som har litt erfaring med disse medisinene de kan dele? 

Hadde virkelig satte pris på det :) Takk!

 

 

 

Anonymkode: e3502...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...