Gå til innhold

Å aldri helt ha ro på innsiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting. Jeg er kronisk rastløs og urolig. Har diagnosene PTSD, tvang og depresjon.    Har jo mye angst men denne konstante uroen plager meg like  mye. Den har liksom vært der så langt tilbake jeg kan huske. Psykiateren min har fundert på om det kan ligge noe annet bak. Feks ADHD eller annet. Noen som har erfaring med dette? Å aldri helt ha ro på innsiden. 

Anonymkode: 340f2...645

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på en ting. Jeg er kronisk rastløs og urolig. Har diagnosene PTSD, tvang og depresjon.    Har jo mye angst men denne konstante uroen plager meg like  mye. Den har liksom vært der så langt tilbake jeg kan huske. Psykiateren min har fundert på om det kan ligge noe annet bak. Feks ADHD eller annet. Noen som har erfaring med dette? Å aldri helt ha ro på innsiden. 

Ja jeg er ganske urolig hele tiden på innsiden,kommer vel av tanker og følelser. 

Skrevet

Ja!

Har tvang, ADHD, angst etc etc.

Opplever ofte ( stort sett) hver dag urolighetog "rastløshet" i kroppen. Altså denne indre uroen.

Mye kommer pga angsten innvendig og tvangen! De påvirker hverandre hele tiden. Mye tvang blir mye angst å mer uro. Du kan bare snu.å vende på det men de påvirker hverandre uansett. 😉

Jeg bruker Seruquel nå fortiden for å holde det litt i sjakk å roe meg litt ned.. Men Ja, jeg kjenner meg igjen i det du skriver!

Jeg har selv ikke funnet ut en metode uten medisiner. Håper du får hjelp.

Anonymkode: 08f51...f94

Skrevet

Ja, sånn har jeg det stort sett hver eneste dag og jeg har alltid hatt det sånn. Nå vet jeg at jeg har ADHD og det forklarer jo saken, men angsten gjør så absolutt sitt den også til urofølelsen og rastløshet.

Seroquel har hjulpet en del for det, men jeg blir nok aldri en person med innvendig ro.

Anonymkode: ee1da...08e

Skrevet

Takk for svar. Har etter mange år i terapi vært fortvilet over å ikke kunne døyve denne uroen med kognitiv terapi eller mindfullness. At jeg har gravd gjennom hele min barndom og oppvekst . Alt fra incest , spiseforstyrrelse, det å ha angst på jobb , det å aldri ha orden på ting, det å aldri kunne ta et valg eller få system på sånnt som andre  har system på. Det å ikke tørre å innrømme at man har panikk for å kjede seg fordi man vare måå ha noe å være opptatt med som fenger og gir mening. Det å tenke at bare døden kan fri meg fra dette intense presset i brystet og uroen i kroppen. Hittil har jeg bare prøvd antidepressiva. Ikke hjulpet noe særlig. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har etter mange år i terapi vært fortvilet over å ikke kunne døyve denne uroen med kognitiv terapi eller mindfullness. At jeg har gravd gjennom hele min barndom og oppvekst . Alt fra incest , spiseforstyrrelse, det å ha angst på jobb , det å aldri ha orden på ting, det å aldri kunne ta et valg eller få system på sånnt som andre  har system på. Det å ikke tørre å innrømme at man har panikk for å kjede seg fordi man vare måå ha noe å være opptatt med som fenger og gir mening. Det å tenke at bare døden kan fri meg fra dette intense presset i brystet og uroen i kroppen. Hittil har jeg bare prøvd antidepressiva. Ikke hjulpet noe særlig. 

Du har flere symptomer på ADHD, så jeg ville ha bedt om en utredning. Hør evt. med behandler eller lege om å få prøve Seroquel. Ellers har du mye å jobbe med fra barndommen og derfor er intensiv terapi hos en erfaren behandler å anbefale.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har flere symptomer på ADHD, så jeg ville ha bedt om en utredning. Hør evt. med behandler eller lege om å få prøve Seroquel. Ellers har du mye å jobbe med fra barndommen og derfor er intensiv terapi hos en erfaren behandler å anbefale.

Takk for råd. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det slik at det liksom er noe hele tiden. Jeg tror man må tilbake til ting man har vært utsatt for tidligere i livet som man alltid har måttet håndtere selv og historier som ingen vil vite av i våre dager. Aldri vært noe sted å gå til. Ingen å løpe hjem til. Alt man hører om i dag fortoner seg bare latterlig.

Anonymkode: b66df...c06

Skrevet

Jeg har aldri opplevd ro på innsiden. Er alltid rastløs, men er ikke alltid jeg orker gjøre noe. Dersom jeg har klart å gå meg skikkelig sliten, kan jeg føle en indre ro i kanskje 5 min, før jeg blir rastløs igjen. Og hodet spinner uten stopp. Har flere tanker på engang, og det blir bare rot. Har adhd og asperger.

Du skriver at du har blitt utsatt for incest. Det kan man vel si er en form for omsorgsvikt? Omsorgsvikt gir gjerne de samme symptomene som adhd, men det er verdt å få en utredning. Adhd-medisiner kan hjelpe godt på denne uroen.

yellow ledbetter
Skrevet

Ja, indre uro er meg i et nøtteskall. Og jeg har ADHD, men det fant jeg ikke ut før jeg var godt voksen. Har aldri vært sånn fysisk hyper-hyper med hopp og sprett, men konstant urolig, rastløs og fiklete. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...