Gå til innhold

Så mye styr å finne ut av medisiner ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd antidepressiva for første gang. Brukt det i to år. Har strevd med depresjoner på og av i åresvis men ikke brukt medisin. Har liksom erfart at de går over av seg selv etter en stund. Har også vært svingende mens jeg har brukt antidepressiva men tross alt hatt det litt bedre. Da jeg nå trapper ned medisinene opplever jeg meg totalt tappet for energi og ingen livslyst. Har etter to mnd nå kommet ned på 10 mg brintellix. Vet jo at dette kan være en nedtrappingsreaksjon. Lurer bare på hvem som bare bruker antidepressiva som en « kur» og hvem som må bruke det over lang tid?. Min erfaring med medisin har vært komplisert og slitsom. Ubehag ved forandring i doser og ubehagelige bivirkninger. Er utslitt av hele greien. Syns også at legen er lite villig til å prøve andre ting. Skal det virkelig være så mye styr å finne ut av dette med medisiner ? 

Anonymkode: cee9c...dc0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har prøvd antidepressiva for første gang. Brukt det i to år. Har strevd med depresjoner på og av i åresvis men ikke brukt medisin. Har liksom erfart at de går over av seg selv etter en stund. Har også vært svingende mens jeg har brukt antidepressiva men tross alt hatt det litt bedre. Da jeg nå trapper ned medisinene opplever jeg meg totalt tappet for energi og ingen livslyst. Har etter to mnd nå kommet ned på 10 mg brintellix. Vet jo at dette kan være en nedtrappingsreaksjon. Lurer bare på hvem som bare bruker antidepressiva som en « kur» og hvem som må bruke det over lang tid?. Min erfaring med medisin har vært komplisert og slitsom. Ubehag ved forandring i doser og ubehagelige bivirkninger. Er utslitt av hele greien. Syns også at legen er lite villig til å prøve andre ting. Skal det virkelig være så mye styr å finne ut av dette med medisiner ? 

Anonymkode: cee9c...dc0

Når du har opplevd periodiske depresjoner i årevis bør du også stå på antidep i årevis: altså livstid.

Anonymkode: f5bc4...30f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...