Gå til innhold

Noe å sove på? Ideer?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Tenkte å ta opp med psykiater om jeg kunne få noe annet å sove på enn seroquel, har tatt den i mange år og nå føler jeg jeg får angst av den og hjertesmell. Noen som har noe å anbefale, som jeg kan spør om? Seoquel virker ikke så godt lenger heller,våkner jo opp flere ganger. Da kan jeg få angst om natten og føle meg veldig sulten,og det blir man jo og av seroquel? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tenkte å ta opp med psykiater om jeg kunne få noe annet å sove på enn seroquel, har tatt den i mange år og nå føler jeg jeg får angst av den og hjertesmell. Noen som har noe å anbefale, som jeg kan spør om? Seoquel virker ikke så godt lenger heller,våkner jo opp flere ganger. Da kan jeg få angst om natten og føle meg veldig sulten,og det blir man jo og av seroquel? 

Frisk luft og mosjon er ypperlig sovemedisin. Gratis er det og.

Anonymkode: 03de4...f6a

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frisk luft og mosjon er ypperlig sovemedisin. Gratis er det og.

Anonymkode: 03de4...f6a

Ja og det hjelper ikke på meg!!!!!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja og det hjelper ikke på meg!!!!!

Tror de færreste klarer å sove 12-14 timer å døgnet uten medisiner.

Anonymkode: 3a21b...ffb

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de færreste klarer å sove 12-14 timer å døgnet uten medisiner.

Sover da ikke så lenge nå. Hva feiler det deg da? Dårlig humør?

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sover da ikke så lenge nå. Hva feiler det deg da? Dårlig humør?

Det normale er å sove 6-7-8 timer for voksne.  Mindre når man blir eldre.

Skrevet

Truxal gir nok mindre hjertebank enn Seroquel, men virker ellers ganske likt.

stjernestøv
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det normale er å sove 6-7-8 timer for voksne.  Mindre når man blir eldre.

Ok. Jeg er ikke normal og sover så lenge det passer meg. 

stjernestøv
Skrevet
43 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Truxal gir nok mindre hjertebank enn Seroquel, men virker ellers ganske likt.

Ok. Kanskje jeg bare skal gå over til det da, har jo det liggende. 

Gjest elina777
Skrevet

Jeg sover 10-12 timer uten sovemedisiner...

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, elina777 skrev:

Jeg sover 10-12 timer uten sovemedisiner...

Ja noen har behov for mer søvn enn andre. 

Skrevet
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Kanskje jeg bare skal gå over til det da, har jo det liggende. 

Surmontil kan prøves.

stjernestøv
Skrevet
24 minutter siden, cilie skrev:

Surmontil kan prøves.

Ok, hva slags medisin er det? Er det sovemedisin?

Skrevet

Kan jeg spørre om hvor mange timer du sover i løpet av en dag?

stjernestøv
Skrevet
Akkurat nå, Fionys skrev:

Kan jeg spørre om hvor mange timer du sover i løpet av en dag?

Sover aldri om dagen, bare om nettene. Er ikke sikker på hvor mange timer jeg sover, det varierer litt. 

Skrevet
22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok, hva slags medisin er det? Er det sovemedisin?

Gammel AD. 

Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sover aldri om dagen, bare om nettene. Er ikke sikker på hvor mange timer jeg sover, det varierer litt. 

4-6 timer, 6-8 timer, 8-10 timer? 

Jeg sover 6-8 timer hver natt, men i tillegg så sover jeg 2-5 timer hver dag. 

Når jeg har hatt søvnproblemer har jeg brukt circadin i periode. En gang måtte jeg bruke apodorm for å sove, men det var fordi jeg bare sove 2-3 timer hver natt over en lengere periode. 

Hvis man sliter med søvn kan det være lurt med gode søvnrutiner, stå opp og legge seg til samme tid hver eneste dag.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Fionys skrev:

4-6 timer, 6-8 timer, 8-10 timer? 

Jeg sover 6-8 timer hver natt, men i tillegg så sover jeg 2-5 timer hver dag. 

Når jeg har hatt søvnproblemer har jeg brukt circadin i periode. En gang måtte jeg bruke apodorm for å sove, men det var fordi jeg bare sove 2-3 timer hver natt over en lengere periode. 

Hvis man sliter med søvn kan det være lurt med gode søvnrutiner, stå opp og legge seg til samme tid hver eneste dag.

Står opp og legger meg til samme tid, sover kanskje ti til tolv timer normalt...eller noen ganger lenger. Men har jo slitt med å sove på 50 mg seroquel, da ligger jeg mye våken. Og på 75 mg får jeg angst og hjertesmell, da ligger jeg mye våken. Står opp og tar meg en røyk, men som oftes ligger jeg med angst i sengen. Prøver å ta minst mulig vival siden jeg vil spare på dem, men noen ganger må jeg ta da jeg blir paralysert av angst. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Står opp og legger meg til samme tid, sover kanskje ti til tolv timer normalt...eller noen ganger lenger. 

Ikke rart du sliter med å sovne og ligger mye våken da. Kroppen sier fra du ikke trenger så mye søvn.

Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Står opp og legger meg til samme tid, sover kanskje ti til tolv timer normalt...eller noen ganger lenger. Men har jo slitt med å sove på 50 mg seroquel, da ligger jeg mye våken. Og på 75 mg får jeg angst og hjertesmell, da ligger jeg mye våken. Står opp og tar meg en røyk, men som oftes ligger jeg med angst i sengen. Prøver å ta minst mulig vival siden jeg vil spare på dem, men noen ganger må jeg ta da jeg blir paralysert av angst. 

10-12 timer? Da trenger du vel ikke noe å sove på? De fleste voksne trenger maks 8...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...