Gå til innhold

Vond rygg etter fall


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På lørdag natt til søndag var jeg på vei ned en trapp iført noen glatte sko. Jeg sklei og landet med øvre høyre del av ryggen på et trappetrinn. Det gjorde vondt der og da, men jeg var litt beruset så var ikke sånn at det hemmet meg veldig resten av kvelden. Når jeg våknet søndag morgen var ryggen veldig øm og vond og det er den fortsatt i dag (mandag). Gjør vondt å gå og endre ryggens stilling (f.eks reise meg opp). Når jeg sitter stille går det bra. Har litt fysisk arbeid som jeg må gjennomføre på torsdag, så lurer på hva jeg kan forvente av bedring innen den tid og om det er noen medikamenter som kan minske smertene hvis jeg fortsatt har like vondt som i dag på torsdag? Det er ikke stikkende smerter nedover mot beina eller noe sånt, veldig sentralt i høyre lat (latissimus dorsi). Det er jo en ganske stor muskel så kan kanskje være derfor det er så ømt og vondt? 

Takk for hjelp  

Anonymkode: fda0b...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På lørdag natt til søndag var jeg på vei ned en trapp iført noen glatte sko. Jeg sklei og landet med øvre høyre del av ryggen på et trappetrinn. Det gjorde vondt der og da, men jeg var litt beruset så var ikke sånn at det hemmet meg veldig resten av kvelden. Når jeg våknet søndag morgen var ryggen veldig øm og vond og det er den fortsatt i dag (mandag). Gjør vondt å gå og endre ryggens stilling (f.eks reise meg opp). Når jeg sitter stille går det bra. Har litt fysisk arbeid som jeg må gjennomføre på torsdag, så lurer på hva jeg kan forvente av bedring innen den tid og om det er noen medikamenter som kan minske smertene hvis jeg fortsatt har like vondt som i dag på torsdag? Det er ikke stikkende smerter nedover mot beina eller noe sånt, veldig sentralt i høyre lat (latissimus dorsi). Det er jo en ganske stor muskel så kan kanskje være derfor det er så ømt og vondt? 

Takk for hjelp  

Anonymkode: fda0b...213

Det går antakelig over med tiden, men om du ønsker rask lindring er et besøk hos kiropraktor eller naprapat tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...